• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Insecten verwijderd met Bug Squash, nu blijven er waasjes / restjes over, hoe krijg ik deze weg?

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
178
65
Ik heb PB's Bug Squash, en daar gaan de massa-graven op zich vrij gemakkelijk mee weg. So far so good. Maar toch blijven er kleine waasjes/restjes over na het uitwrijven en/of HD reinigen. Zelfs met kleien krijg ik ze niet weg.
Wat te doen? Pantykousje? Tips en truuks zijn welkom.
 
Tip uit de "oude" doos: een theedoek met warm (niet heet) water erop leggen en na een paar minuutjes zijn de restjes losgeweekt en makkelijker te verwijderen.
 
ivo's zei:
PB Professional Polish al eens geprobeerd? :)

Nee! En idd, that might do the trick! En de (warme) theedoek ken ik ook ja. heb het nog geprobeerd. Maar moet dat per definitie een warme doek zijn? heb ook wel eens een natte doek erop leggen en een nachtje laten weken gehoord namelijk.
 
Ff in het kort: dode vliegjes worden gemaakt van eiwitten. Dus alle producten die dat oplossen (al dan niet geweekt in een theedoek) zullen op een gegeven moment werken.
Dus ook apc, maar ook dreft.
 
Vliegen = drama alhier.:sob:

Was net blij dat de meeste resten na de natte winter weg waren, maar de eerste zitten er alweer op.

Bug-squash werkt goed met het wassen (1:2) in de sprayer, en vooraf aan het foamen gebruiken.
Helaas bakken de vliegen al binnen enkele uren in, als ik ze s'avonds weg wil wassen blijft er idd een dikke markering zitten.
Kleien helpt niet, polijsten helpt moeizaam, meerdere malen Mezzo op oranje (Dap) doet een groot deel weghalen, maar niet alles.
Blijven waxen helpt hier ook niet, bakt er net zo hard weer in, alleen de lijkjes lossen wat makkelijker.

Ik heb het eigenlijk al een beetje opgegeven, maar als iemand het gouden ei heeft, dan hoor ik het graag.
 
stock-photo-iron-bug-monument-with-national-money-taken-in-spring-in-kiev-ukraine-56757901.jpg

;)
 
D-J zei:
Ff in het kort: dode vliegjes worden gemaakt van eiwitten. Dus alle producten die dat oplossen (al dan niet geweekt in een theedoek) zullen op een gegeven moment werken.
Dus ook apc, maar ook dreft.
en ik maar denken dode vliegen gemaakt werden van levende vliegen :p

Zelf doe ik gewoon lekker wat PBW bug squash op de auto alvorens deze goed te wassen!
Haal je bijna alles wel weg mee (ook met lekkah heet water dit)!
2 vliegen in 1 klap :p
vliegen weg en de auto gewassen!
 
Iron X verwijdert metaal-oxide deeltjes (kortweg roest). Vliegen zijn niet van metaal, dus roesten niet, dus werkt Iron-X niet ;)
 
+1 gewoon even de tijd gunnen om in te werken, eventueel nog een keer laten weken. Daarna eventuele vlekken weg kleien.