• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Insecten verwijderd met Bug Squash, nu blijven er waasjes / restjes over, hoe krijg ik deze weg?

Bij niemand valt het kwartje volgens mij. :no Ik denk dat de insectjes zelf verwijderd zijn, maar dat je een afdruk ziet in je lak:

Insecten kunnen zuur zijn en daarom ook in de lak branden. Als je de insectjes zelf dus hebt verwijderd, met welk product dan ook, dan heb je kans dat je afdrukken in je lak ziet. Net zoals je dat kunt hebben na het verwijderen van vogelpoep. Er is dus schade ontstaan aan je lak. Als dit het geval is, dan zal je met een polijstmiddel aan de slag moeten gaan om de beschadigingen eruit te polijsten.


hondasport zei:
Dat zeg ik niet, maar denk wel dat het dieper zal werken dan bv bug squash

Waarom denkt iedereen dat toch? Iron.X laat alles met rust, behalve ijzerdeeltjes. :weetniet
 
Tim zei:
Waarom denkt iedereen dat toch? Iron.X laat alles met rust, behalve ijzerdeeltjes. :weetniet
Ik denk dat effectief verward wordt met agressief in dit geval ;) Het eerste is het wel, het tweede zeker niet.
Als je dat wilt, moet je Surfex HD pakken of Super Degreaser :grinning:

Dit topic herinnert me er wel weer aan dat ik gisteren Bug Squash ben vergeten mee te nemen bij jullie :|~*
 
@ Tim

je hebt op het meguiars forum wel eens gezegd dat meerdere laagjes sealant er voor zorgen dat het zuur minder snel in de lak trekt.

zou een C-Qaurtz coating ook helpen tegen vliegjes? en hoelang zou de lak beschermt blijven op deze manier (er van uit gaande dat zuur wel degelijk invloed heeft op de levensduur van C-qaurtz)
 
Poorboys Bug Squash met de Bug towel en daarna even met de SSR1 met handpad er over gaan en dan terug een laagje EXP,wax of wat er op zat.....
 
Vliegjes zijn net als vogelpoep even schadelijk voor je lak.
dus gewoon zo snel mogelijk weg halen die bende :)