• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

iron x soap gel

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
heb gisteren voor het eerst de iron x soap gel gebruikt, zoals getoond op volgend filmpje


nu, ik had weinig tot geen schuim, en totaal geen verkleuring, in tegenstelling tot de gewone iron-x

is dit normaal, of is de soap gel een miskoop?
 
Heb je gedaan wat er in de gebruiksaanwijzing staat? Eerst de auto gewoon wassen, daarna emmers met schoon water. Vervolgens je washmitt natmaken, Irox-X SoapGel rechtstreeks op de washmitt doen en dan de auto deel voor deel wassen, desnoods een plaatdeel herhalen.

Bij elk deel doe je weer een beetje Soap Gel op de mitt nadat je deze hebt uitgespoeld. Het mag best een flinke druppel Soap Gel zijn hoor. ;)
 
yips, zo gedaan!

auto grondig gewassen en afgespoeld
monello sponge met vers water bevochtigd
soap gel op sponge (redelijke hoeveelheid)
deel per deel gewassen

auto 2x gedaan, zonder enige verkleuring...

volgende keer misschien nog meer gel gebruiken ... ?
 
ik vrees van niet

werk in een industriezone met zware fabrieken rondom...

zal nog wat verder experimenteren!
 
Ik ben wel erg nieuwsgierig off dit spul goed werkt, aangezien ik een witte auto heb en hier in Delfzijl veel vliegroest rondzweefd heb ik al snel veel gele roest puntjes op de auto. ik twijfel nu dus ook of ik de spray of de saop ga aanschaffen?
 
Hier werkt die super, deze soap gel heb ik naast de Iron x.De Iron x is inmiddels wel weg.
Ik gebruik het altijd met een 1 op 3 verhouding, na een tip van Rogier.

Voor de grap vrijdag de auto van mijn vader afgespoten en direct de soap gel er op gesprayed (ik gebruik m met sprayer) en de hele auto werd gewoon paars. Daarna gewassen etc.
Naar mijn idee een topproduct.
Ik gebruikte de Ironx meer bij full details en de soap gel bij onderhoud.
 
hier gisteren zelf mee aan de slag gegaan, en een gouden tip: 1:3 verdunnen in een sprayer met demi water :party:
de werking blijft hetzelfde, enkel veel goedkoper!

dus was je wagen, spuit hem helemaal proper, DROOG HEM NIET, spray met de sprayer en was hem terug met een spons of handschoen die je eventueel ook inspuit met de sprayer....
effect is geweldig, en het schuimt wel zeer sterk bij mij!!! wel direct het suk dat je gewassen heb terug afspuiten met de tuinslang, want ik denk niet dta ironX lang op je lak aan te raden is!
 
Dus de iron-x soap gel gewoon 1 op 3 verdunnen in een sprayer en het werkt exact hetzelfde als de gewone iron-x? Dan is het wel heel erg zuinig in gebruik!
 
Kan iemand van Carclean bevestigen dat je iron-x soap gel kan verdunnen?

De gebruikers hierboven hebben hier goede ervaring mee, maar misschien hebben jullie van Carclean hier andere ervaring mee?
 
Forumlid RogierV12 heeft de Iron-X Soap Gel met succes verdunt gebruikt.

https://forum.Carclean.com/cc_postst10598/Ironx-Soapgel-op-de-velgen-UPDATE-verdund-31.aspx
 
Nuttig ,heb hem ook een keertje besteld hoe is de geur van de gel ?

Mvg St

Edit : aah RogierV12 geeft het al aan hij stinkt ook :D
 
heb ironX soap gel zojuist binnengekregen en het eerste wat ik deed was checken of het een andere geur had,... het stinkt nog steeds:-&
 
verdunnen werkt wel hoor, doe ik zelf ook wel eens. Wij hebben een witte fiesta en die spuit ik zo nu en dan in met 1 op 3 verdunde soapgel in een sprayer. Het duurt wat langer maar werkt prima
 
Ik heb ook de gel gekocht en verdunt 1;3 en vandaag hele auto ingespoten en de auto kleurde helemaal paars, ongelofelijk hoeveel vliegroest ik er op heb steeds. maar is vanmorgen was hij weer zo mooi als nieuw hellaas is hij nu vanavond weer bezaaid met dode vliegen.
 
we hebben deze week een zilveren golf IV gekocht voor het vrouwtje.

ik heb de truc van de 1 op 3 verdunning eens geprobeerd. resultaat: een paarse golf!

ik zal de soap gel dus als soap spray beginne gebruiken vanaf nu! :D