• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

IronX eco refill bottelen

MellyVan

Detailing addict
28 mei 2011
35
65
Ik neem aan dat het mogelijk is de Eco Refill van IronX te gebruiken en zelf in een waterspuit te gieten, om hetzelfde effect te krijgen als de pre-bottled iron-x? Moet of mag het dan nog verdunt worden? En kan het dan wel in de waterspuit blijven staan wachten tot de volgende wasbeurt?

Lijken me logische vragen, waarop ik enkel bevestiging zoek haha!
 
Is geen probleem, ik heb het ook gedaan (maar dan wel in een chemicalien-bestendige sprayer).

Voor de zekerheid; spray na gebruik het restje wat nog in de spuiter (en slangetje) zit terug in het flesje.
Verwijder de sprayer en spoel deze uit; beetje water in een bakje doen en daar met de losse sprayer ff water door spuiten.
Leegsprayen en dan terug op het flesje schroeven.

Zo weet je zeker dat er niets (bijv. verroest veertje in spraykop) gaat reageren met IronX en het zo verpest. Spul is duur genoeg, zou jammer zijn...

Verdunnen moet je niet doen !
 
Wat ik nou weer heb. Ik heb de eco refill in een nieuwe sprayfles die ik alleen heb omgespoeld met water gedaan. Wordt alles paarsig! Vindt er een reactie plaats oid met de fles? En heeft dit invloed op de werking?
 
Sprayer ook leeggespoten en doorgespoeld?

Zitten vaak metalen veertjes en/of kogeltjes in spraykoppen, en waar reageert IronX ook alweer op? Juist, metaal:-b .


Zie ook:

https://forum.Carclean.com/cc_postsm216739/CarPro--CQuartz--IronX--SoPure--ReLoad.aspx#post216739
 
Geen idee. Is het een plastic fles? Of een metalen :-b ? Iron-X zou niet met alleen water moeten reageren neem ik aan. Tenzij er zware metalen in dat water zitten bij jou....nee, even zonder gekheid, geen idee. Anyone?
 
grondwater misschien? daar zit over het algemeen ook ijzer in.
als je er een zwembad mee vult en dan chloor gaat gebruiken heb je ook de kans dat het water gaat verkleuren:-"
 
idd in het meeste water zit gewoon ijzer. denk dat je het daardoor ook niet mag verdunnen met water?
misschien eerst al je spullen schoonspelen met demi water.