• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

IronX wordt dikker?

GJT

Detailing addict
21 jan 2009
48
52
Gister heb ik de zomerwielen opslaggereed gemaakt. Uiteraard is er ook IronX gebruikt. Het is afgelopen nacht rond 0 graden geweest in de schuur waar ik het nog had laten staan.
Ik heb gemerkt dat de vloeistof dikker/stroperig was, ook na schudden. Na aanbrengen merkte ik dat het langer duurde voor de reactie op gang kwam. Na de fles binnen te hebben zet om de vloeistof op temp. te laten komen en na schudden was de vloeistof nog steeds dikker dan die in de net bestelde nieuwe fles.
zijn hier meer ervaringen mee? wellicht schud ik niet genoeg voor gebruik waardoor ik vooral de onderste laag vloeistof heb gebruikt, hoewel ik nog nooit een gelaagdheid in de ironX heb gezien.
 
Ik heb 'm gisteren ook gebruikt, vanuit een koude garage
Ik deel je ervaring, dus gaat de handel toch naar een vorstvrije ruimte
Het werkte bij mij gewoon, maar het duurde wat langer
 
Hij staat bij mij nu weer een tijdje op zolder bij stabiel een graad of 17. Afgelopen weekend even de zwaar verwaarloosde winterwielen even onder handen genomen met eerst velgenreiniger en daarna de Iron X. Temperatuur was 3 graden buiten.
Als eerste: De ironX blijft stroperig bij mij. De vloeibaarheid is duidelijk afgenomen ten opzichte van een nieuwe fles. Dit is met name nadelig voor het verspreiden op de velg. Voorheen gebruikte ik kleine spraytjes op de plek waar ik het hebben wilde en dan vloeide de IronX mooi uit. Nu is dat uitvloeien minder. Ik ben dan genoodzaakt de ironX met de kwast meteen te verspreiden terwijl ik dat eerst enkel na inwerken deed om het remstof extra los te werken.
Ten tweede: De reactie komt trager op gang maar het blijft wel werken. Ik heb echter de indruk dat het wel eens beter heeft gewerkt..

Conclusie: de vloeistof is dikker geworden en werkt voo mijn gevoel minder. Niet duidelijk is of dit is gekomen door één nacht rond het nulpunt in de schuur of door het onvoldoende schudden bij eerder gebruik.

Vervolgvraag: is IronX te verdunnen met water zodat het weer beter vloeit of is dit niet aan te bevelen?
 
GJT zei:
... Vervolgvraag: is IronX te verdunnen met water zodat het weer beter vloeit of is dit niet aan te bevelen?

Het is verdunbaar, maar liefst met gedemineraliseerd water, anders is er een afname van de werking (IMO)
 
Ter info:

Onlangs ben ik achter de waarschijnlijke oorzaak van het probleem gekomen. Als je IronX lang laat staan vormt zich een laag van ongeveer een kwart boven in de fles ( nu gezien bij nieuwe, ongebruikte fles). Door goed te schudden meng je de inhoud weer. Ik heb denk ik te vaak de ironX gebruikt zonder te schudden voor gebruik waardoor je enkel de onderste laag gebruikt. De samenstelling van de IronX wijzigt hiermee waardoor de inhoud waarschijnlijk dikker is geworden, effect versterkt door de temperatuur.

De inhoud van de oude fles is inmiddels wat verdund met demi-water en is hiermee weer wat dunner geworden. Werkt nog steeds naar behoren overigens, echter door verdunning breng ik nu iets meer aan.
 
[MOD]Quote verwijderd: Lees dit topic AUB over quoten![/MOD]

De kapper zelf stinkt ook niet dat spul wat die dames (moet je nagaan wat ze erin smeren) in hun haar krijgen, verf of weet ik wat watvoor behandeling ze altijd maar nemen8-o
 
maar die ruikt heel anders dan Iron-X....
Ruikt ook niet lekker, maar een stuk beter dan de Iron-X!!
 
mk-us zei:
De waterstofperoxide denk ik wat je bedoelt ( veelal bij blondeer )
Ehm nope mijn vrouwtje laat niet blonderen meestal alleen wat donkerdere extensies.

@mk-us die stinkbommetjes:D in de gang op school]d~^