• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

is de miracle dryer aan te raden

meguiarspro

Detailing rookie
2 mrt 2009
84
0
mijn huidig droogdoek is versleten en de meguiars water magnet heb ik nog liggen maar die gebruik ik nooit, ik heb ook echte zeemvellen maar die gebruik ik ook niet.

is de miracle dryer aan te raden?
 
Miracle dryer is een uitstekende doek, hetzelfde geldt voor de Poorboys Waffle Weave. De nieuwe droogdoek van Carrand schijnt overigens ook super te zijn!
 
Gebruik de miracle zelf ook.
Het droogt heel mijn avansis wagon, zonder dat de auto ooit is behandeld is met wax oid.
Er blijft dus veel water op staan :)(o% sheeting)

Maar moet eerlijk zeggen dat ik geen vergelijking's materiaal heb.
 
Ik heb zins enkele weken geleden de Carrand doek in gebruik in een woord SUPER, eerst de auto sheeten dan drogen ik doe er twee auto mee zonder te wringen.
 
Laat de Miracle Dryer liggen en bestel de Carrand doek. Het is namelijk dezelfde doek, alleen wat goedkoper. En hij werkt echt uitstekend! Poorboys Waffle weave is ook een uitstekende doek, maar ik geef de voorkeur aan de Carrand doek. Neem voor m'n gevoel meer water op dan de PB doek. Let er alleen op dat je echt alle labeltjes en plastic haakjes verwijderd!
 
Xizer zei:
Miracle dryer is een uitstekende doek, hetzelfde geldt voor de Poorboys Waffle Weave. De nieuwe droogdoek van Carrand schijnt overigens ook super te zijn!


De Miracle Dryer is de Carrand doek, maar dan met de labels eraf geknipt! :rules
 
Tim zei:
De Miracle Dryer is de Carrand doek, maar dan met de labels eraf geknipt! :rules
Inderdaad gewoon voor de Carrand gaan.. bespaar je nog die ene euro.. kan je weer naar de mac ofzo euroknallers :D

De Carrand heb ik nu naast de Miracle Dryer... en de doeken zijn 1 op 1 van het zelfde!
 
Als je een watermagnet gewent bent is elke andere doek al een vooruitgang :D
Ben van de watermagnet naar de miracle dryer gegaan, wat een verschil!!!
Maar aangezien de carrand hetzelfde is dan had ik het wel geweten. Ga je geen spijt van krijgen.

Vraag me alleen af, las in je voorstel topic dat je veel auto's voor je vader zijn bedrijf deed, waar heb je die al die tijd dan mee droog gemaakt?
 
Wat is eigenlijk het grote minpunt van de water magnet volgens diegene die er niet echt fan van zijn. Is de wateropname niet goed genoeg, niet zacht genoeg, maakt hij mss swirls, ...

Wat ik me aan de andere kant wel een beetje afvraag bij de miracle dryer, werkt dat nog handig zo'n groot doek ?
 
De Miracle Dryer moet je vouwen. De Mother's Drying Towel is ook héél erg goed Klikkerdeklik.
Goedkoper dan de Watermagnet, een héél stuk groter en bevat een schuim vanbinnen waardoor deze nog veel meer water op kan nemen.

Wat met deze doek wel kan en miracle dryer niet is dat je de Mothers over de lak kan schuiven in plaats van trekken, werkt wel ideaal!

De watermagnet is zeker niet slecht maar gewoon veels te veel geld voor wat het is.
De Poorboy's Waffle weave is zeker 1.5keer zo groot en kost de helft. Voor de rest hetzelfde.
 
Nog even een toevoeging: De Poorboy's Waffle Weave is en blijft zachter na gebruik dan de WaterMagnet van Meg's. Dus toch nog een verschilletje naast het prijs- en formaatverschil.

Ikzelf gebruik trouwens graag de Ultimate Guzzler van Cobra, maar die is zelfs 70x135cm, dus dan moet je ook (behalve voor je dak) een beetje vouwen. Deze doek is zeker prijzig (absoluut gezien), maar hij is dan ook wel erg groot en hij heeft op de hoeken flapjes om je vingers in te schuiven. Zo kun je als een soort vleermuis je auto drogen 8d .

Tim is weer erg fan van de Mothers Drying Towel en de Poorboy's Waffle Weave. De Mothers kan heel veel opnemen, maar kun je echt niet uitwringen (dus vol is vol :schaam ). Dibbuz houdt weer erg van de Miracle Dryer/Carrand MAX Drying Towel (en dat is ook een erg populaire). Het blijft een beetje eigen voorkeur, dus. Succes met kiezen!
 
paultjuh, al die tijd heb ik met droogdoeken in microvezel van een ander merk gewerkt ook hele zachte, maar na zoveel gebruiken komen er gaatjes in en komen ze ruwer dus gebruik ik ze nie meer, ik heb ook echte zeemvellen, en een watermagneet en een flexblade groot en een flexblade klein, soms gebruik ik ook gewone microvezel om wagens af te drogen. en de spiegels, en klinken blaas ik uit met perslucht.
 
Werkt leuk als je 100% zeker weet dat er geen zandkorrel o.i.d. op je lak ligt (of waait), maar dat kun je dus niet garanderen 8o
 
mja de flexblade ligt in een kast stofvrij en wordt telkens voor gebruik afgekuist,
maar veel gebruik ik hem niet, enkel op hele lichte kleuren
 
Het gaat er minder om of er stof o.i.d. op de blade zelf zit... je kunt er nooit vanuit gaan dat er niets op de lak is terecht gekomen.
 
Wie trouwens op zoek is naar een goeie droogdoek, deze is in de aanbieding aan een heel mooi prijsje! Cobra Guzzler HD Waffle Weave Drying Towel :star
 
Dat is ook een wat dikkere droogdoek die makkelijk te schuiven is.