• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit een beetje goed pakket?

Bart009

Detailing addict
3 mei 2009
64
52
Dag allemaal,

Allereerst even voorstellen: Ik ben bart en ben op zoek naar tips en suggesties om mijn zwarte VW Bora uit 2003 mooi te laten glimmen :).

Ik wilde een bestelling gaan doen hier morgen om een mooi pakket samen te stellen om mijn Bora gloednieuw te laten lijken :D. Ik dacht aan dit:

Wassen: Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo
Kleien: Meguiars - Quik Clay Detailing System
Polish: Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2'
Wax: Turtle ICE Wax (heb ik nog staan)
Int: Meguiars - PlastX, om het deurvet (restant van een strenge winter) van de rubbers te halen (hoop dat dat lukt), en om de verwering van mn koplampen te krijgen

Acc: Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt
Meguiars - Water Magnet Microfiber Drying Towel

Microfiber doeken heb ik nog.

Alles van Meguiars? Ik ken de andere merken niet en ik lees altijd dat men wegloopt mét Meg dus vandaar.
Heeft iemand suggesties? Misschien andere merken?

Ohja, er staat geen velgenreiniger bij omdat ik (shame) geen velgen heb. De doppen reinigen doe ik gewoon met shampoo omdat ik in de nabije toekomst wel velgen zal gaan plaatsen (over een maand of 3 ofzo).

Ik hoor het graag :D
 
Welkom Bart.

Je lijstje ziet er goed uit, maar kijk eens naar de produkten van Poorboys World want:

A - goedkoper
B - kan in in de volle zon gebruikt worden
C - geeft soms betere resultaten dan Meguiars.

Vergeet die droogdoek van Meguiars, ga voor de droogdoek van Carrand. Vele malen groter, neemt meer water op en niet geheel onbelangrijk, de helft goedkoper dan Meguiars.

Voor het ontvetten van, van, tsja, eigenlijk van alles, zou je bijvoorbeeld de APC kunnen nemen van Poorboys.
 
Mijn mening (!!)

Poorboy's shampoo: klik

Kleikitje van Mothers: klik

Vervanger van de water magnet: klik

Ontvetten: neem APC van Poorboys. klik

Na het kleien de SSR 1 met witte handpad:
SSR1
witte handpad

Zo even mijn idee cq verbetering.

Groet, Peter
 
De droogdoek van Mother's is ook geweldig! Zeker met grote oppervlakten is deze sneller dan de Carrand.
 
vandaag toch wat m2 antara gedaan met de carrand,vind dit een superdoek,ga er nog een 2e van bijbestellen.
 
Ik zou de Turtle wax lekker links laten liggen en voor een goed verwerkbare wax te gaan met perfect resultaat. Ik zou een potje natty's blue aanschaffen denk ik;)
 
Peter Jansen zei:
Mijn mening (!!)
Na het kleien de SSR 1 met witte handpad:
SSR1
witte handpad
Alvast allemaal bedankt voor de snelle reacties!

Bedoel je SSR1 ipv de Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2' die ik ingedachte had?
 
Zou de Water Magnet van Meq's niet nemen. Sinds ik de versie van Chemicals Guys heb, is de Meg's doek niet meer uit de kast geweest.
 
Ik heb nu alles wat ik hebben moet denk ik.

Dinsdag wil ik mn bolide onder handen gaan nemen :D. Het zal redelijk weer worden en t gaat overdag dacht k nie regenen dus k verwacht geen op onthoud.

Ik ben t volgende van plan:

- Eerst even met water afspuiten in de wasbox van BP (heb nl geen mogelijkheid om iets van een tuinslang te gebruiken omdat k in een flat op driehoog woon :( )
- Wassen met Meg's NXT Shampoo, voorzichtig afspoelen met emmertje(s) water, drogen met carrand doek
- Kleien met Meg's clay kitje
- Step 1 Cleaner van meg's
- Step 2 Polish van Meg's
- Waxen met NXT wax van meg's

Hoeveel tijd zou ik hiermee kwijt zijn denken jullie? Ik denk persoonlijk rond de 6 uur, maar het is de eerste keer dat ik mijn autootje zo aan pak dus ik heb hier geen ervaring in.

Oh ja, en zou dit voldoende zijn om m weer mooi te krijgen en de swirls er grootendeels uit te krijgen?
 
Afhankelijk van hoe groot de auto is en hoe snel je werkt toch wel 6 tot 8 uur. Swirls zul je er met deze combinatie niet tot nauwelijks uitkrijgen.

PS: Neem je dingen als je banden, velgen en exterieur kunststof ook mee?
 
Als ik velgen had wel :(. Ik doe nu alleen de lak, ruiten en koplampen, neem aan dat ik banden etc any given day schoon kan maken? Ik wil nu gewoon mn lak goed schoon hebben zodat ik de komende maanden gewoon elke week ofzo met shampoo alleen hoef te wassen en om de zoveel dagen even afnemen met mn Poor's detailer spray (bedankt CC voor het presentje bij de bestelling :D).

Auto is een Bora, niet echt een kleine auto dus. Wordt dus echt wel tegen tien uur smorgens beginnen dus :D.


Nog goede tips qua producten waarmee ik swirls wel weg kan krijgen en wat ook echt goed werkt uiteraard? Kan ik mss nog voor die dag even op de kop tikken als t niet te duur is?
 
Mag ik hieruit opmaken dat swirls alleen echt goed weg te werken zijn met een DAP en niet met handmatig poetsen?
Hmm das voor mij niet handig omdat ik in een flat woon dus en geen 230V in de buurt heb tenzij ik veeel verlengsnoer ga gebruiken :).

Eerst maar es zien wat mn was en poetswerk op gaat leveren :)
 
Mooi lijstje, maar wat ik zelf erbij zou bestellen, is de Black Hole van poorboys...kost 16 of 17 euro dacht ik, maar dat staat echt schitterend op een zwarte auto. Daar kun je de swirls ook wat mee maskeren, niet wegkrijgen helaas...en aangezien je een VAG lak hebt, geef ik je niet veel kans van slagen om handmatig de swirls weg te krijgen..(geloof me...ik spreek uit ervaring...Ik krijg weer spierpijn als ik eraan terugdenk...:D)

Ik meen me trouwens te herinnneren dat Tim tijdens de DAP workshop zei dat Turtlewax ICE best een goede wax was? Zelf geen ervaring mee trouwens.

Enige waar je voor moet "oppassen" wanneer je je auto onderhanden hebt genomen dat bv de trims gaan opvallen...dan koop je daar iets voor...en dan de bandjes....etc etc etc...:D...nou ja...zo ging het bij mij in ieder geval...:D

Succes in ieder geval! ben benieuwd naar de "show off" ...:)^
 
Trims en banden kan k altijd nog doen als ik van de week denk van jeez wat valt het op :).

Black hole, zal het in gedachten houden bedankt voor de tip in ieder geval! Overigens is ICE een polish volgens mij, althans dat staat op de verpakking zag ik van de week. Kan er heel goed naast zitten (zal wel :D) want dit is nog allemaal nieuw voor me.

Wilde vandaag mn bolide onder handen nemen maar hij staat nog in de garage omdat de koppeling vervangen wordt. Tot die tijd rijd k lekker rond in een mooie Jetta :D, ook leuk.

Overigens, klopt mn veronderstelling dat dit vijfstappenplan qua planning erg afhangt van de weersverwachting? Staat komende dagen veel wind en regen wordt verwacht dus lijkt me niet ideaal om dan de auto te doen, of valt dat mee?
 
Bart009 zei:
Overigens, klopt mn veronderstelling dat dit vijfstappenplan qua planning erg afhangt van de weersverwachting? Staat komende dagen veel wind en regen wordt verwacht dus lijkt me niet ideaal om dan de auto te doen, of valt dat mee?

Het hangt vooral af van de staat van de lak! (en natuurlijk in enige mate van weersomstandigheden). Wat je kan doen is paneel per paneel werken. Dus bijvoorbeeld de motorkap volledig onder handen nemen tot en met waxen en als het dan begint te regenen is het niet zo erg en kan je na de regenbui of de volgende dag verder werken met de andere panelen.
 
Bart009 zei:
- Wassen met Meg's NXT Shampoo, voorzichtig afspoelen met emmertje(s) water, drogen met carrand doek

Wel wassen met de (hier) bekende 2-emmermethode. Indien nodig even zoekfunctie gebruiken.... ;)

Bart009 zei:
Als ik velgen had wel

Haha.... mag wel hopen dat je velgen hebt....:D Hooguit geen lichtmetalen o.i.d..... :-"

- Paul
 
En als we het hebben over per paneel werken bedoel je dan ook dan je bv eerst de motorkap kleit, cleant, polisht en waxt en daarna hetzelfde riedeltje voor bv je bestuurdersportier? Is misschien wel verstandig, dacht er nl aan om stap voor stap de hele auto te doen maar ivm regen kan het slimmer zijn om paneel voor paneel het hele pakket te doen. Of bedoelde je dat niet :D.

@307SW
Als je het zo stelt heb ik velgen ja :D. Nee heb dus geen LM maar wil dat wel als ik weer werk heb (k*trecessie). Die doppen vind ik de moeite niet waard om daar ik weet niet wat op te gooien :D
 
Dat wordt inderdaad op die manier bedoeld ja. Het hele stappenplan op een paneel afwerken en daarna naar het volgende paneel. ;)