• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit een goede collectie

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
aangezien ik nooit een echte detailing freak zal worden en ook geen 101 potjes en flesjes wil staan hebben (als amateur dan toch), heb ik geprobeerd me te houden aan volgende produkten met daarbij de pad/doeken die ik gebruik voor ze aan te wenden.

PB's World Silk & Suds + Carrand Total Wash Mitt + Chemical Guys Miracle Dryer (wassen auto)
PB's World Natty's Blue Wax + Mothers Wax MF applicator Pad + PB's World Deluxe Microfiber Towel (waxen auto)
PB's World Spray & Whipe + PB's World Delux Microfiber Towel (extra glans op de lak)
PB's World Trim Restorer + Mothers Wax Microfiber Application pad + MF doekje (dashboard en andere plastiek onderdelen)
Kenotek Glass Cleaner + PB's Smooth Glass Towel (ruiten binnen en buiten)
PB's World Trim Restorer + Mothers Wax Microfiber Application Pad (voeden van deur-en vensterrubbers, zwart plastiek onderdelen aan de buitenkant van de wagen)
PB's World Spray & Whipe + MF doekje (makkelijk verwijderen van teer, vliegjes, vogeluitwerpselen, boomsappen,...zonder gebruik te moeten maken van water)

Onder voorbehoud :
PB Glazer Black Hole + PB Sealant EX-P (zou ik maar beginnen gebruiken bij het krijgen van swirls)

Gezocht :
de radio die in mijn nieuwe wagen (seat leon 2009) zit, is een echte stofmagneet, omdat ze van dat glanzend plastiek hebben gebruikt. Ik heb al gekeken in de webshop maar vind niks waarmee ik die minder statisch zou kunnen maken. Iemand enig idee ??? Eventueel een produkt dat vrouwlief in huis gebruikt is ook welkom.

/edit : Mothers MF pad toegevoegd voor het aanbrengen vd wax
 
Guest007 zei:
aangezien ik nooit een echte detailing freak zal worden en ook geen 101 potjes en flesje wil staan hebben
Allereerst: kijk uit met dit soort opmerkingen. Een goede maand geleden zei ik nog hetzelfde, maar -hoewel ik nog niet zo ver ga als anderen hier op het forum- inmiddels ben ik alweer vier bestellingen verder, waarvan twee in de laatste week. En ik lees hier veel vergelijkbare verhalen van anderen.
Ten tweede: detailers zijn geen freaks (althans, de meesten dan :roll )

Verder kan ik er niet veel verkeerds in je lijst aantreffen. Ik zie voornamelijk Poorboy's en dat merk levert betaalbaar en goed spul.

Voor wat betreft het wassen gebruik ik een Ultimate Wash Mitt van Meguiar's. Ik ken die Carrand niet, maar de Meg is top. De Miracle Dryer is een gouden greep.

Voor de Natty's Blue (ik neem aan dat je een donkere lak hebt) zou ik nog wel een juiste pad kiezen. Ik heb na het nodige leeswerk op het forum gekozen voor een Lake Country Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator.

Voor de PB Trim Restorer kun je een pad gebruiken, maar wederom een tip van het forum: gebruik een badstoffen washandje. Ik zie deze trouwens twee keer in je lijstje staan (voor interieur/buiten).

Wat betreft het stukje 'onder voorbehoud': de Black Hole (glaze - zorgt voor glans) verbergt/maskeert swirls, maar haalt ze niet weg. Dan is het wellicht beter om een SSR product te nemen. Zie ook de omschrijving bij Black Hole.
De EX-P sealant kun je gebruiken voor een langdurigere bescherming dan de Natty's. Dit staat overigens los van het behandelen van swirls. Je kunt ook de EX-P gebruiken en daarna 'toppen' met de Natty's. Heb je langdurige bescherming en een mooie glans.

Kan niet anders zeggen dat dit wel leuk is om te beginnen.

[disclaimer: ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig, maar heb inmiddels het forum al behoorlijk afgestruind. Bovenstaande is mijn interpretatie van wat ik daar gelezen heb, afgaande op jouw lijstje. Neem alle informatie van meer ervaren detailers ter harte. En succes.]
 
sorry als 'freaks' beledigend overkwam, was geenszins de bedoeling.

ivm de applicator : had ik de Mothers Wax MF pads staan, ben die enkel vergeten vermelden.
ivm de Black Hole : idd een donkerkleurige lak vd wagen. Maar is de SSR niet bedoeld in combinatie met een polijstmachine ? Want dit laatste zie ik niet echt zitten om te gebruiken. Bedoeling zou dan ook eerder zijn om de swirls met de Black Hole te maskeren.

Aanvullend vraagje : hoe maken jullie gelakte of gekleurde bumpers glad ? Mag dit ook met de Natty's Blue Wax gebeuren ?
 
Dan lezen we 'freaks' maar als liefhebbers :cool:

De SSR serie kan zowel met de hand als met een machine gebruikt worden, alleen met de hand is het wel hard werken.

Om gelakte bumpers glad te maken zou ik je echt aanraden om een klei setje te nemen om de vervuiling er af te halen, klei maakt je lak echt schoon en glad!!:ja
Als vervolg stap kun je hem voeden met Black Hole beschermen met Natty's. Een uitspraak die op dit forum vaak tegen zult komen is dat 90% van een goed eindresultaat in je voorbereiding zit. Als je er toch aan wil beginnen zou ik goed kijken hoe je toch de bekende 5 stappen kunt doorlopen :grinning:
 
Volgens mij haal je een paar zaken door elkaar. ;)

De Black Hole en de EX-P hebben niets met swirls te maken. De Black Hole voedt de lak extra en vult mogelijke kleine krasjes. De kleur wordt nog dieper, ook op een gloednieuwe auto. De EX-P is een synthetische sealant die de lak beschermt als een wax. Daarover heen zou je dan de de Natty's nog kunnen aanbrengen, voor extra bescherming en ook extra spiegeleffect.

De SSR lijn is bedoeld om swirls en krasjes te verwijderen. Hierin zit een polijstkorrel. Deze heeft dus een totaal andere functie dan Black Hole. In het stappenplan gebruik je eerst de SSR (uiteraard alleen indien nodig) en dan pas de Black Hole. Zowel de SSR-lijn, de Black Hole en de EX-P kunnen zowel handmatig als met de machine aangebracht worden. Natty's lukt niet, gewoon vanwege het potje, de eerdergenoemden zitten in flesjes.

Overigens zie ik in je beginpost 2 producten dubbel staan: Trim restorer en Spray & Wipe. Ik neem aan dat je van beide 1 besteld. Zeker de trim restorer gaat heel lang mee, want het is een zeer zuinig product. De Spray&Wipe kun je verdunnen met water, zodat het ook goedkoper wordt. Dit product kun je ook gebruiken als clay lube voor het kleien, de stap die ik nog niet in je schema zag staan.

En wat betreft 'freaks': no problemo. Kijk over een paar maanden nog even terug nar wat je nu zegt: welkom bij de freaks! :D
 
Guest007 zei:
sorry als 'freaks' beledigend overkwam, was geenszins de bedoeling.

O, no problem, heb het geen moment als beledigend ervaren hoor. Ik zag het inderdaad gewoon als 'liefhebbers' / 'enthousiastelingen'. Bovendien zijn detailers wel wat gewend qua opmerkingen over hun hobby.

Ik ben inderdaad het [DLMURL="https://forum.Carclean.com/threads/het-gebruiken-van-detailklei.618/"]kleien[/DLMURL] vergeten. Klinkt in eerste instantie 'raar' als je dit nog nooit hebt gezien, maar het werkt super. Er zijn hierin ook veel verschillende keuzes. Van Poorboy's heb je wel een goede en betaalbare claybar, waar weinig mis mee kan gaan. Je kunt de Spray & Wipe gebruiken voor bij het kleien.
 
Laatst bewerkt:
Je kan Spray & Wipe ook gebruiken voor glas te reinigen, voor extra glans zou ik de QD+ nemen voor tussen de wasbeurten door.
 
DKBM zei:
Overigens zie ik in je beginpost 2 producten dubbel staan: Trim restorer en Spray & Wipe. Ik neem aan dat je van beide 1 besteld. Zeker de trim restorer gaat heel lang mee, want het is een zeer zuinig product. De Spray&Wipe kun je verdunnen met water, zodat het ook goedkoper wordt. Dit product kun je ook gebruiken als clay lube voor het kleien, de stap die ik nog niet in je schema zag staan.

Heb/ga van elks maar 1 bestellen, maar wou juist maar aantonen waarvoor ik de produkten zou gebruiken.

Dibbuz zei:
Je kan Spray & Wipe ook gebruiken voor glas te reinigen, voor extra glans zou ik de QD+ nemen voor tussen de wasbeurten door.

Aan extra glans tussen wasbeurten door heb ik niet veel, want de wagen staat op een zeer vervuilende plaats op het werk (staalfabriek); daarom dat ik gekozen heb voor Spray & whipe, heb ik 2 vliegen in een klap (verwijderen van kleine vlekken en is ook in staat om extra glans te geven (als ik het al eens kan gebruiken). Want na 1 ploeg werken ziet de auto er soms vreselijk uit zodat hij steeds een volledige wasbeurt kan gebruiken;

Soepergrover zei:
Ik ben inderdaad het kleien vergeten. :schaam Klinkt in eerste instantie 'raar' als je dit nog nooit hebt gezien, maar het werkt super. Er zijn hierin ook veel verschillende keuzes. Van Poorboy's heb je wel een goede en betaalbare claybar, waar weinig mis mee kan gaan. Je kunt de Spray & Wipe gebruiken voor bij het kleien.
Het kleien wil ik ook nog even achterwege laten. Daar kruipt allemaal zoveel tijd in. Waar moet ik die halen ???:D

Maar ik voel het al aankomen, mijn assortiment zal dus zekers nog uitbreiden, maar voorlopig zit ik dus goed met het materiaal uit mijn eerste post ?
 
Guest007 zei:
Het kleien wil ik ook nog even achterwege laten. Daar kruipt allemaal zoveel tijd in. Waar moet ik die halen ???:D

Waar je het product tijd kunt bestellen? Ik zou even in de webshop kijken. Wellicht een goed idee voor een groupbuy. w^^w
 
Net wat dibbuz zegt, de Kenotek Glass Cleaner kan eruit, daar heb je immers de spray & wipe voor.
Die kun je ook gebruiken voor het kleien.
Kleien zou ik echt aanraden, het is niet iets dat je dat je vaak hoeft te doen maar de lak knapt er echt van op.
Alleen een stukje klei kost je de kop kwa geld ook niet.

Je zal alleen een keer wat uurtjes uit moeten trekken en het risico lopen dat je verzameling steeds blijft groeien.

Voor het dashboard stofvrij maken gebruik ik sinds kort de Dodo mister pink.
Ik ben er zeer tevreden over.
Maakt het niet minder statisch volgens mij maar de stof is er zo snel vanaf dat het ook zo gebeurd is.
Als je hem in de auto legt kun je 's avonds als je thuis komt binnen 2 minuten de voorkant van de auto even snel doen.
 
de klei stond al genoteerd, de Dodo mister pink staat nu ook op het verlanglijstje, die overigens aan het groeien is.
 
Dat lijstje groeit steeds meer.
Zeker als je hier veel topics door leest, dan denk je steeds.
Verrekt, dat is makkelijk, dat moet ik ook hebben.

Voorbeeld ervan vind ik altijd de hose blockers voor om de banden.
Zo'n simpel iets maar wel heel erg makkelijk!
 
DKBM zei:
Didn't I tell you?! :D (zie de laatste regel van mijn post van 09:11h)

vrees dat ik je NU AL moet gelijk geven. Ik ga niet verklappen w^^w hoeveel uur ik hier al op het forum heb gesleten, je zou dan pas echt teveel :D hebben.

Paultjuh zei:
Voorbeeld ervan vind ik altijd de hose blockers voor om de banden.
Zo'n simpel iets maar wel heel erg makkelijk!

Goed dat je dit eens aanhaalt want wist bijlange niet waarvoor die dingen moesten dienen, had ze hier ergens zien staan bij een test met wax produkten op Seat Ibiza. Thx voor de toelichting.
 
Veel tijd op het forum door brengen is niet verkeerd, weet je tenminste wat je in huis haald.
Maar als je wel tijd hebt om op het forum te zitten heb je ook tijd om te detailen :)^