• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Isopropanol?

stimpy68 zei:
Oftewel: NIET GEBRUIKEN! Er zijn veiligere alternatieven! :-"

Da's misschien wel zo verstandig...
Ik heb - in vervlogen tijden - scheikunde gestudeerd, dus ik weet wel met dit soort stoffen om te gaan. Zonder materialenkennis moet je eigenlijk niet gaan experimenteren. Ik begrijp ook niet hoe het kan dat via die site iedereen maar kilo's NaOH en liters oplosmiddelen kan bestellen. Op die site zie ik stoffen staan, waarmee je - in de juiste combinatie - een woonwijk kunt laten verdwijnen... 8o
 
@ Vanquish

Die 99% is het gehalte aan alcohol (isopropanol), vrij zuivere alcohol dus.
In klinishce laboratoria wordt 70% alcohol gebruikt, met als doel ontsmetting. Het is niet goed voor je huid, 70% ontvet behoorlijk.
Een verdunning van 1 op 1 lijkt me voldoende om te ontvetten.
 
Gister ook mijn litertje Isopropylalcohol ontvangen. Nu nog een sprayflesje bestellen, mengen die handel en uitproberen. Ik ben benieuwd! :)

IMG_0489.jpg
 
benny,.ik heb contact gehad met een persoon van de winkel waar ej deze fles vandaan hebt. Sprayer van bijv poorboys zou moeten kunnen!
 
De diameter lijkt me inderdaad aardig overeen te komen. Ik ga um zelf overgieten in een 'Generic spuitfles' van Meg's. Mengverhoudingen staan al op de fles dus dat is wel zo makkelijk!

Toch bedankt voor de tip! :)^
 
Ik kan denk ik ook wel aan een fles voor je komen aangezien ik op een Laboratorium werk.
PM me maar als je interesse hebt.
 
-Vanquish- zei:
Eigenlijk heb je nog verschillende soorten. Je hebt de 99% versie (vraag me niet op wat die 99% slaat)

Die 99% is de verdunningsfactor, in dit geval dus onverdund (99% zuiver)

een verdunning van 1/1 geeft je dus 50% alcohol :-"
 
Ik durf al eens gewoon wasbenzine gebruiken.
Is ook ontvettend en brengt zeker geen schade aan op de lak.
En dit is bij elke doe het zelver te koop.