• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

jim's collectie

CG butter wet wax omdat ik niet te vinden ben voor vloeibare waxen
CG streak free window, heb ik dubbel en werk liever met een glass polish ipv spray.
Autoglym srp, niet mijn ding zo een all-in-one filler product.
En van meguiar's wil ik juist nog quick wheel, quick interior en last touch overhouden.
Ook 2 testflesjes van smartwax, de smart wax en smart dressing bevallen me niet.
 
jim zei:
dat is idd de orange babies droogdoek.
word tijd dat men die ook gaat opnemen in het Carclean.com assortiment want staat er niet bij momenteel.
gaan veel mensen tevreden over zijn, daar ben ik van overtuigd.

Welkom Jim. :ja

Ik moet eens op zoek gaan naar die doek dus. ;)
 
Chemical guys verkoopt die onder de naam orange babies drying towel, en carshop fortuin verkoop die doeken tegen een duurdere prijs onder hun huisnaam CSF. ;)
Maar kwalitatief vind ik deze nog een stuk beter dan de miracle dryer, heb ze beiden en het verschil merk je goed.
 
Mooie collectie man! Ik zou trouwens wel die velgenborstel van je uit de box met wasmitts halen! 8-())
 
En waarom als ik vragen mag?
Die borstel word na elk gebruik goed uitgewassen en uitgespoeld.
 
Zojuist enkele dingen gaan ophalen
35bfrjl.jpg

Hoeft geen uitleg bij, iedereen ziet wel wat het is...

En had op het werk gisteren nog 2 foaming sprayers gekregen, en die heb ik op de APC flesjes gezet.
Zo komt er al wat schuimende apc uit de flesjes.
En alle andere sprayers staan nu ook op de flesjes.
6i5fef.jpg
 
Nog een deel gaan bijhalen wat ik kan gebruiken.
10hoish.jpg


- 2 CG emmers met grid guard en 1 deksel
- Wolfgang tire gel
- CG microfiber rejuvenator
- CG pro detailer
- Tester Smartwax shampoo
- 1 Wash mitt als reserve

Heb de eerste post weer maar is aangepast, want is een beetje verandering in de collectie gekomen :-"
 
Erg mooie spullen, Jim. Wellicht dat je nog reviews wilt plaatsen hier van deze producten? Ben er in ieder geval erg benieuwd naar. Vanwaar je keuze voor CG?
 
Erg mooie collectie hoor!
Heb je nu ongeveer 4 of 5 CG emmers of tel ik verkeerd :p

Heb je de H&R spacers ook al gemonteerd?
Die heb ik zelf ook en vind het een top systeem :cool:
 
@ screencleaner: ik vind CG/smartwax top producten, al word het hier op het forum niet zo een beetje stilgehouden merk ik.
Ik ben ook merkgebonden, en zie dus liever geen 20 verschillende merken in mijn collectie.
Want de meeste merken hebben elk zo een uitgebreid gamma aan producten, sommige merken overdrijven er zelfs mee vind ik.
Ben ook geen hype volger, zoals de momentele monello hype die nu op het forum te vinden is.
Ik heb die producten niet nodig, want de huidige polijstproducten zijn goed genoeg voor mijn type lak.

@ dennis: ik heb maar 2 emmers, omdat ze in elkaar staan lkijkt het misschien alsof het er meerdere zijn.
De spacers heb ik nog niet op de wagen zitten, heb deze spacers moeten aankopen omdat ik verleden week een set focus RS wielen ben gaan halen voor onder mijn focus.
En die wielen hebben ET60 en zonder die spacers zouden de velgen de veerpoten raken omdat de ET waarde te hoog is.
2rz2nhj.jpg

Leuke velgen waar ik veel poetsplezier aan ga hebben door de vele spaakjes.
 
Merkgebonden ben ik niet. Ik gebruik voornamelijk Chemical Guys, Collinite, Dodo Juice en Poorboys, Meguiar's, Autoglym en Cobra. En dan de producten die ik zelf het lekkerst vind werken en voor mij het meeste resultaat geven. Elke productlijn heeft goede en minder goede producten is mijn ervaring. Het ontbreken van reacties op CG producten heeft wellicht te maken met gebrek aan ervaring met deze producten. Naar mijn mening zijn ze over het algemeen niet beter, slechter dan bovengenoemde merken. Ze hebben wel een erg uitgebreid assortiment waardoor bij de beginnenling het overzicht kan ontbreken wat de producten nu allemaal precies doen.
 
Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over de paar CG producten die ik heb. Het vasthouden aan een specifiek merk heb ik al heel gauw afgeleerd (moest en zou in het begin Meguiar's spullen hebben) en ik probeer zo min mogelijk mee te gaan in hypes. Hypes waaien vanzelf weer over.

On-topic: had ik al gezegd dat je een mooie verzameling hebt? :grinning:
 
Volgens mijn kennis staat de naam "Orange Babies" voor iets héél anders dan een droogdoek. De naam van een project voor Afrikaanse Aidsbabies gebruiken vind ik een beetje raar...
 
Nou moet je dan voor elke productnaam elke mogelijke naam gaan opzoeken weet ik veel waar?


Bij dodo juice verkopen ze ook producten waarvan ik de naam in coffeeshops kan vinden tussen de hash en cannabis lijst :D
 
jim zei:
Nou moet je dan voor elke productnaam elke mogelijke naam gaan opzoeken weet ik veel waar?

Bij dodo juice verkopen ze ook producten waarvan ik de naam in coffeeshops kan vinden tussen de hash en cannabis lijst :D

Zelfs de canabisblaadjes vind je bij Dodo terug. Dodo is leuk en ludiek. Een droogdoek vernoemen naar aidskindjes is smakeloos als het bewust zo is gedaan, maar vast niet zo bedoeld. :no