• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

jim's collectie

Nog 2 producten gekocht:
xckh39.jpg

- SmartOne
- CG Orange degreaser
- 2 buffing doekjes
 
Mijn leverancier had voor mij nog een pakje bij op het tuningsalon dit weekend:
i5t3d2.jpg

- Gallon pro detailer
- Staaltje CG citruswash
- Staaltje CG grime reaper apc
- Staaltje CG green clean
Van die staaltjes ga ik één dezer proberen een review te maken.

Deze dodo waxpads had ik van Nhke overgenomen:
f1ff5f.jpg

Ofwel ligt het gewoon aan mij, maar waxen met MF pads vind ik echt k*t.
Ik verbruik er precies wat meer wax mee omdat je niet goed ziet hoeveel je op je pad hebt, en het waxen vlot ook niet zo goed als met de W-aps pads.
Achja dan gebruik ik ze maar voor de glass polish of tire dressing aan te brengen
 
MF voor vaste waxen vind ik ook niet echt een succes. Ik doe het meestal met de Dap en de hoekjes met een Foampadje.

De Dodo's zijn wel ontzettend handig voor Glasscleaners etc.
 
Ik ben juist overgestapt van waxen met een foampad naar waxen met een MF pad. Vind het grotere oppervlak toch fijner beethouden en wrijven, en heb het idee dat ik minder gebruik. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. :)
 
Vandaag nog een pakje gekregen:
2heafye.jpg


- Smartcarpet
- Smartdressing
- Bilberry wheel cleaner
- 2 lege 500ml flesjes
- 2 lege 250ml flesjes
- 3 sprayers
- Mothers carpet brush
- Mothers wheel face brush
- Meguiar's look-a-like velgenborstel
- LC oranje hand polishing pad
- LC witte hand polishing pad
- 2 Finger pockets van dodo (veeeel zachter dan de wolfgang exemplaren)
- Poorboys doek (cadeautje)
- Monello waxpad (cadeautje)


Nu nog een gallon APC ophalen, en nog 2 verschillende potjes wax kopen.
En dan is voor mij de collectie echt compleet, en komt er niks meer bij tot er een product opgebruikt is.
Het moet ergens stoppen natuurlijk.
 
[mod]Niet onnodig quoten aub[/mod]
Weeral een mooie update Jim.
Die sprayers van dodo vind ik niet zo fantastish.
Zijn dezelfde als waar de Red Mist inzit en na een paar keer gebruiken vloog heel die sprayer in stukken :s
Niet meer te maken..

Heb hier ergens nog hetzelfde gelezen zoals ik voorgehad heb..

BillBerry is wel super ;)
 
Ik zie het al, jij bent niet meer te redden. Hopeloos verslaafd, iedere hulp om jou van het detailen af te brengen zal vergeefse moeite zijn. Ik beschouw jou als verloren. w^^w
Voor een detail junk heb je werkelijk een hele mooie collectie en ook alles zo netjes opgeborgen.
Zal dit topic voor mijn vrouw verborgen moeten houden, smoesjes over opruimen kan ik dan wel vergeten als ze de foto's ziet in dit topic.

Nu even mijn buro afsoppen na al het kwijlen....:-b
 
Mijn hemel Jim, wat een collectie. Dat krijg je in geen jaren op, toch? Ik neem aan dat je meer dan een auto om te detailen hebt.
Je hebt het wel allemaal netjes geordend. En dat karretje met die laatjes is echt handig, helaas heb ik er geen ruimte voor in de garage.
 
Ik gebruik die spullen enkel maar op mijn 2 wagens, en die van mijn vriendin.
Ik zoek niet graag alternatieven, ik wil gewoon het juiste product en juiste tools binnen bereik hebben :-"
Ordelijk moet het zijn, heb er plaats voor in de garage.
Enige enorm nadeel ik geraak niet met de wagen in de garage, hier zie je waarom dat niet lukt:
Verlaging vs. garage, wie zou het halen... :confused:
33zcxdx.jpg

2aj7xuw.jpg

Maar we zijn vollop aan het zoeken naar een geschikt huis, en daar moet (verplicht) een deftige garage aan zijn of bijgebouwd worden.
Ik moet tenslotte mijn oldie ook nog ergens netjes kunnen opbergen, dus minimum 2 garages moeten er komen.
 
als het ECHT moet.. krijg ik hem er wel in hoor.. zonder schade!
zo heeeeel laag is die toch ook weer niet??

wel vette wagen trouwens:)^
 
Lukt echt niet om de wagen zonder schade boven te krijgen, heb al vanalles getest (balken, planken enz).
Voorbumper op 10cm van de grond, bodemplaat op 8cm.
Niet enorm laag en schuin kan je er niet in, dat lukt niet zonder de zijlijsten er af te rijden
Mss is het vooraanzicht duidelijker:
bg4rpz.jpg

Airride was de oplossing geweest, maar het is hier verboden en het blijft veel geld voor maar wat luchtbalgen.
 
hij is indd vrij laag zo ja!

alsjeblieft.. niet nog meer fotos van die auto.. want ik kan me anders ECHT niet inhouden er ook 1 te kopen:-"
 
aron147 zei:
als het ECHT moet.. krijg ik hem er wel in hoor.. zonder schade!
zo heeeeel laag is die toch ook weer niet??

Knap. Zo te lezen ken je Jim niet in persoon, maar toch beweer je de auto er zonder schade in te kunnen rijden....... Je loopt te zwetsen Aron.

Groet, Peter
 
aron147 zei:
als het ECHT moet.. krijg ik hem er wel in hoor.. zonder schade!
zo heeeeel laag is die toch ook weer niet??

wel vette wagen trouwens:)^
Ik ken Jim zijn wagen en ik ken de focus in het algemeen. Mijn focus is zelf ook verlaagd, maar nog minder als die van jim en ik heb geen zijlijsten.
Maar in die garage zou ik zelfs mijn focus niet binnen krijgen.
Dus aron als je de situatie niet kent, reageer dan aub niet, je moet echt niet overal een antwoord op hebben hoor.
 
Het lijkt erop dat die garage vroeger een laag raam was ofzo? wat een glooiing in dat voetpad zeg :weetniet
Succes in ieder geval, toch zonde om de wagen buiten te laten overwinteren...
 
Zaterdag was ik in essen naar de motorshow geweest.
Ook is op de smartwax stand langsgeweest, en nog 2 testers verkregen van martin en heb nog een fles leather cleaner meegebracht.
2myvhn8.jpg

Ook op de stand van colourlock geweest, maar tussen hun uitgebreide gamma aan producten vond ik niet wat ik wou.
En ik kan geen duits, en de verkoper geen engels/frans/nederlands ofzo dusja vragen ging ook niet lekker.
Heb me wel een borsteltje meegebracht, en gekeken naar wat demo's van de producten en moet zeggen ben wel wat onder de indruk van de producten en hun verwerking.
Maar tussen de veel verschillende ledercleaners vond ik niet wat ik zocht, dus ga ik de CG variant eens testen.
En een kleine review van maken (kan ik lekker binnen doen met dit rotweer)