• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

jim's detailing topic

@ Ericon: de bling-bling parts zijn zo te koop, lang leve de UK waar ze meer ford gezind zijn dan hier.
Ik heb ze laten invoeren via een nederlandse leverancier (groot-motorsport) omdat de verzending rechtstreeks uit de UK naar een particulier toe schandalig duur was.
Er bestaan nog veel meer van die onderdelen, maar die kan ik niet plaatsen omdat ik een diesel versie heb.


@ Redcat: nee echt heel vies was de motor niet, dit was vuil van november 09' tot nu.
Gelukkig is de motorruimte bij mijn focus onderaan bijna helemaal gesloten door covers en bodemplaat.
Zo blijft het vuil vrij beperkt.
 
O MY GOD, brok jaloezie aan deze zijde .... wat een liefde je kan hebben en overbrengen naar je auto .... WOW
Echt waar Jim, mega pet af.
Dit zijn in mijn ogen de detailing krenten in de pap >>> zálig om te zien ! ! ! !
 
Mijn garagist vind het niet zo leuk, hij moet tijdens een onderhoud veel te fel opletten waar ie zijn vieze poten zet :-b
En met zijn vuil werkpak mag ie ook niet in mijn zetels zitten:grinning:
 
Mooi werk Jim, focus staat er weer goed bij zo na de winter. Moet hier de motorruimte ook nog eens volledig proper maken, zie er alleen verschrikkelijk tegenop omdat alles onder het roet zit, door de DPF die stuk was.
 
jim zei:
En met zijn vuil werkpak mag ie ook niet in mijn zetels zitten:grinning:

Slechte garagist als hij dat doet, alle garages waar ik tot nu toe geweest ben, inclusief die waar ik met de vrachtwagen kom, doen van die plastic hoezen om de stoelen en vaak ook nog een kartonnen vel op de mat.

motorruimte is iig weer goed opgeknapt.
 
Kan alleen maar respect en waardering hebben voor jouw detail werk. Het is iedere keer weer een genot om van je werk te kunnen genieten. Jij bent een perfectionist, zou haast zeggen "dat je een ziekelijke passie voor perfectie hebt".

Werkelijk een prachtig werk geleverd. :)^
 
Zo, ik ben tevreden dat er eindelijk terug zomerwielen onder de wagen kunnen.
Maar niet zonder eerst een waxbeurt te ondergaan.
Op gebied van wax heb 1 laagje rimwax gezet op harten en boorden.
En enkel op de gelakte harten nog een extra laagje collinite marque d'elegance.
Zullen zien hoelang deze combi het uithoud.
ruprg2.jpg

Banden natuurlijk netjes in wolfgang gel.
1rq687.jpg
 
Thanx.
Betere foto's volgen in de loop van de week wel, deze pic is niet geweldig en lijkt alles zo "simpel" op.
wbp9b5.jpg

Moet zelf nog wennen aan de looks want het is eens iets anders dan de sportievere velgen die ik al gehad heb.
Ben wel blij met de vollere wielen, dan zie ik tenminste geen lelijke schijfremmen en remklauwen meer.
En het remstof kan ook moeilijker op de boorden komen, wat het onderhoud weer wat makkelijker maakt.
 
Vandaag nog enkele uren gesleten aan de wagen.
Gisteren de ganse wagen zitten kleien, wat een rotklus was na de winterperiode.
Mijn nieuwe gele klei gebruikt icm luber, en ben zeer erg te spreken over de klei.

Vandaag wagen gewassen, en dan met wolfgang swirl remover een lichte polish gedaan.
Geen lakcorrectie, dat laat ik doen door iemand (Yves als hij tijd heeft 1 van de komende weken).
Wou gewoon de lak wat frisser hebben momenteel, heb geen sealant ofzo gebruikt gewoon 1 dun laagje collinite 915 getopt met nog een laagje wolfgang fuzion om mij toch zeker enkele weken bescherming te bieden.

4hej54.jpg

347tr8k.jpg

2jbjqr7.jpg

24w9iis.jpg
 
Vandaag de focus nog is een verwenbeurt gegeven.
- Ramen met AG glass polish icm oranje LC handpad.
- Trims banden met APC.
- Wassen met CG Glossworkz.
- 3 soorten wax, Pinnacle signature series 2 voor de lak en sponningen, collinite 915 voor velgenharten, rimwax voor de boorden.
- Nalopen met Valet-pro citrus bling.
- Leder behandeld met SmartLeather.
- Trims met CG new look trim gel.
- Banden met wolfgang tire gel.

6gafqe.jpg

33tqn0o.jpg

2nbeo80.jpg

10if6s5.jpg


Pics van het totaalbeeld met de nieuwe hoedenplank en de rest van de kofferdelen die ik vandaag met SmartLeather behandeld heb:
szhjjp.jpg

eah1nc.jpg