• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Joryan's Collectie >Nu met foto's<

Voor een volgende keer is het goed om te benoemen wel merk pad je hebt gebruikt. Toen ik Inizio op wit las dacht ik: "Huh!?". Maar dat zullen dat wel de Monello Pro. Recessed pads zijn. Wel erg vervelend dat ie stuk is gegaan, komt de laatste tijd toch meer naar voren. Wellicht dat Carclean.com je uitsluitsel kan geven over het e.e.a. Koppel je dat dan nog even terug?
 
Ja klopt, ik dacht dat het wel duidelijk was voor de mensen die dit draadje volgen. Ik laat de reactie weten, ze zullen bij Carclean ook niet gelijk reageren denk ik (zal wel druk zijn op maandagmorgen)...
 
Heb vanochtend een mailtje gekregen van carclean dat ze het probleem naar de leverancier hebben gestuurd. Dan wordt het weer doorgestuurd naar de fabricage afdeling. We wachten af... :roll
 
Aangezien de blokjes voor de Kärcher foam lans verzonden moesten worden, dit ook maar gelijk meebesteld:
20121229_121555.jpg
 
Nu wil ik binnenkort nieuwe wax kopen voor het voorjaar/zomer. Heb nu de Megs Gold Class Liquid Wax. Zit te twijfelen tussen Natty's Blue of Colli 845. Heb al een review gelezen maar de Natty's blijkt erg dun te zijn.
Iemand tips of adviezen? Heb het liefst een vloeibare wax die makkelijk in gebruik is... Standtijd hoeft niet super lang te zijn, moet wel in combo kunnen met EX-P.

Alvast bedankt ;)
 
Vreemd van de pad! Maar carclean kennende gaat dat vast passend worden opgelost!

Wat betreft de wax ben ik benieuwd waarom je niet voor een vaste wax gaat?
Je kan natuurlijk ook gaan voor een soft wax als j een hard wax te hard vind!
Heb zelf ook zitten kijken naar die 2 vloeibare waxen.. Uiteindlijk gegaan voor een soft wax van Dodo Juice, de rainforest rub.
Laatst even klein stukje geprobeerd en brengt toch erg fijn aan... En buffen gaat ook gemakkelijk ( als je juiste tijd laat curen uiteraard )

Als zou ik zelf de keuze moeten maken voor een vloeibare zou IK gaan voor de natty's!

Ga er vanuit dat beide goed moeten kunnen over exp!
 
Ja met de pad zijn ze bezig, wacht alleen nog op een emailtje van ze zodat ik ze kan terugsturen maar ze zullen het wel druk hebben ;)

Vaste wax zat ik ook aan te denken, maar gebruik de laatste tijd de DAP voor het aanbrengen dat gaat een stuk sneller. Heb geen idee of dat makkelijk gaat met een paste wax.
Dodo Juice heeft heel veel paste waxen, wordt er niet meer wijs uit. Vind €40 wel aan de prijs voor een wax die het 2 à 3 maanden uithoudt.

Misschien zijn er meer mensen met tips :-b Misschien iets van Mothers, Reflections Advanced Top Coat?
 
Heb je al gedacht aan de Power Seal van Auto Finesse? Gemaakt om aan te brengen met de machine:rules

Ik zou zelf gaan voor een hybrid wax.
Wax aan brengen het handjes is geen straf;)

Ben benieuwd wat het gaat worden. Succes met je keuze
 
Ja was juist aan het twijfelen tussen die 2. Maar zag net dat ik nog geen wax nodig heb, maar dan onthou ik dat voor de volgende keer ;)

Nog een vraag: IronX Cleaner of Paste?
Ik lees namelijk dat de Paste minder goed zijn werk doet...
 
De Iron-X paste versie is meer voor op plekken waar het langer moet blijven plakken, de gewone vloeibare loopt snel(ler) weg.
De vloeibare gebruik je voor op de lak en voor op de velgen, de Paste voor de moeilijk verwijderbare spots.

Hier heb ik de Paste gebruikt op plekjes waar de vervuiling zich niet makkelijk laat verwijderen en zo kan de Paste langer zijn werk doen.

d21de04c.jpg


139a17b7.jpg
 
En vandaag weer een bestelling binnen gekregen:

20130116_175724.jpg

20130116_182403.jpg


Had al veel gelezen over de lekkere geur van IronX, en kan m'n mening alleen maar delen.
Wat een stank! Iets van rotte eieren en uitwerpselen... En staat op de verpakking cherry fragrance.
Het smaakt trouwens ook vies ;)
 
Dat wordt extra spinazie eten de komende dagen aangezien al het ijzer nu is opgelost in je lichaam rofl
 
Hoi Joryan.

Ik heb je topic gelezen, en zag dat je de producten van Monello gebruikt !
Ik zelf heb de vaste wax van Monello op mijn auto zitten , Ibrido Hybrid wax 200ml.
Die zit er nu 4 maanden op ! Kost wel wat maar je gebruikt er maar weinig van, gewoon met een ronde hand aplicator lichtjes in de pot 3 keer rond draaien en je kan een kwart of de helft van je motorkap doen.

gebruiks aanwijzing staat 5 tot 6 minuten laten intrekken ! Maar dan krijg je moeite met het uitpoetsen , heb ik zelf ondervonden en doe nu 3 a 4 minuten.
En dat gaat een stuk makkelijker. Zelf was ik de auto met Monello Lavare shampoo en wasmith.
Ik zelf ben heel tevreden over de wax van monello.

Hoop dat je een goede keuze kan maken met het zoeken naar een goede wax die zijn werk doen , en lang genoeg blijft zitten.

Mvg: Kevin
 
Bedankt voor de tip ;)
Ik kwam erachter dat er nog wat zomerwax staat (Meg's Gold Class). Vind dat een erg fijne wax voor een nette prijs, wordt nog vaak gezien als amateurwax maar ben het daar niet mee eens...

Als er nieuwe wax komt zal ik eens kijken, m'n ouders zullen niet blij zijn als ik aan kom met een wax van €90 :p
Heb nu eerst het plan om een mooi wagentje voor de emmers te maken...