• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan de bestrating tegen alle producten

samm

Detailing rookie
25 mrt 2024
9
15
Hej,

Ik heb dankzij jullie tips en adviezen alle producten besteld en de meeste zijn reeds aangekomen dus we kunnen binnenkort starten.

Nu had ik nog een vraag. Ik heb thuis als bestrating kandla's liggen. Dit zijn natuursteenklinker (waar soms roestdeeltjes op kunnen komen als er een stukje ijzer in de steen zit e.d., dus wel snel vatbaar voor invloeden van buitenaf). Deze zijn ingevoegd met een speciaal soort flexibele cement zeg maar.

Kan dit tegen alle producten? Ik denk dan bijvoorbeeld aan non ferro en andere 'straffere' spulletjes... Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

mvg Sam
 
Ik was sinds een jaar of 20 wekelijks auto’s op bestrating en heb nog nooit gehad dat producten vlekken achterlieten op de bestrating.

Nu is de ene steen de andere niet maar ik verwacht weinig problemen.

Onder de carport en achter het huis hebben wij recent gekozen voor nieuwe bestrating in een hele lichte kleur. Hiervan heb ik 2 stukken vooraf in een emmer gelegd met o.a. pure APC, foam, gekleurde shampoo en Iron om te kijken of het vlekken zou achterlaten, wat niet gebeurde.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en samm
Aah oke, goeie tip, dan kan ik daar best een karton onder leggen. Misschien ook maar op een houten blok ofzo rijden zodat je de onderkant ook goed mee kunt poetsen of hoe doen jullie dit? Want anders raak je al snel de kasseien lijkt me...
 
Tire geeft bij mij ook geen permanente vlekken; ook op de banden zelf verdwijnt het immers (helaas), vooral door invloed van water;

Ik doe de banden zoals ze staan, probeer zoveel mogelijk te raken maar dat kleine stukje waar je wat slechter bij kunt vind ik niet storend (in ieder geval niet de moeite waard om iets voor te doen ;)), als ik het al zou willen zou ik hem een klein stukje naar voren rijden;
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Tire geeft bij mij ook geen vlekken.
Banden tot voor 3/4 dressen, auto stukje naar voren of achteren. Dan zit het onbehandelde stuk hoger op de band, kan je er ook makkelijker bij. ;)

Wat betreft de producten en eventuele vlekken; Ik moet de eerste problemen nog tegenkomen.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en RoyR
Ik denk dat weinig mensen hier de specifieke bestrating hebben die je noemt.
Voor de meeste producten zou ik me geen zorgen maken, maar ik zou ook wel benieuwd zijn naar het effect van Non Ferro op die ijzerdeeltjes.