• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klaar en te koop; ons Toyota LJ73-1986. Tijd voor een nieuw project :)

Mannen, bedankt voor de leuke en positieve reacties :) Aar wordt een klusser blij van!

Het vogeltje, idd waarschijnlijk een jonge mus, had alleen nog een jasje van veren, geen ogen meer en weinig om nog te stinken ;)
Die zure lucht kwam vooral uit een vochtig tapijt en de stoelen ruiken nog steeds muf :( Gaandie dus laten cleanen en met een ozon apparaat laten 'ontluchten'.
Heb by the way hier nog weinig cleaners gezien die ook met zo'n ding nare luchtjes uit auto's halen...

Verder nu wachten op wat feedback uit het modderpoel forum voor een nieuw slot voor mijn la deur!

Tot later, grtjes, Jelmer.
 
Amaai dat is wel een wrede modderpoelracer :ja
Een gepaste naam zou zijn Grave Digger maar deze word al gebruikt :-"
 
Gisteren weer lekker geklust aan de Landcruiser;

Waar ik vanaf wilde (met enige zorg over wat ik aan zou treffen) was de glasvezeldoek voor de beide voorstoelen:

IMG_2159.jpg


Dus gewapend met allerhande gereedschap (vnl een schroevendraaier, tank en steekmes) aan de slag gegaan:

IMG_2223.JPG


Gelukkig kwam de troep al snel en gemakkelijk los en bleek wat ik daaronder aantrof reuze mee te vallen:

IMG_2221.JPG


IMG_2222.JPG


IMG_2224.JPG


Dus toen naar de rechter zijde gegaan en daar kwam gewoon een heel strakke bodem onder vandaan?!?!?!

IMG_2226.JPG


IMG_2227.JPG


IMG_2228.JPG


IMG_2225.JPG


Nu wil ik volgende week aan de slag met RUSTYCO, zou een super middel moeten zijn en daarna de hele binnenzijde schuren, ontvetten en voorzien van twee laten PROTECH coating!

Wie o wie zou mij willen bijstaan met een extractor om mijn bekleding te reinigen en misschien (als dat ook kan) de hemel van mijn frp top?

Bedankt voor het lezen, Jelmer.
 
Valt toch reuze mee wat er dan onder zit. Beter zo dan een geheel geroeste bodem. Rustyco is inderdaad een fijn middel. Succes!
 
Voor Jelmer n.a.v. PM.

Projectje heb ik gedaan in 2009. Deze Jeep heb ik echter niet meer.
Ik heb het Project Coating geplaatst op http://radio.deblauweklomp.nl/foto/thumbnails.php?album=4

Hierbij wat pics uit de tijd van eenvoudiger digitale camera's.

Na dit project nooit meer tapijt in deze Jeep gehad. Zeer duurzaam en bestand tegen modder, zand, olie, etc etc.
Tevens wat geluidsdemping door dit spul. Blijft nadat het droog is redelijk taai (rubberachtig), wordt dus niet hard.

Voor (na voorbewerking)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Detail:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Klaar (maar nog zonder bestuurdersstoel en middenconsole):

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Veel succes.
 
Goedje noemen ze ook wel "bedliner" een heel sterke coating om de laadruimtes van pickup trucks e.d. mee te coaten.
 
Hoi Kees, super bedankt, heb er nu helemaal zin in om de bodem van mijn LCR te voorzien van dit goedje!

Zondag voor het eerst terrein rijden in Wamel via het andere forum.

Heb een slotje voor mijn LA deur gevonden en via RST-Smurf het toffe aanbod gekregen om mijn bekleding samen met hem en zijn extractor te gaan reinigen :) :)^

Zodra er weer wat gedaan wordt komen de foto's en de uitleg :)

Bedankt voor de leuke en positieve reacties!
 
Gisteren, met de hulp van de alhier bekende RST Smurf (en ik weet inmiddels ook waar deze naam vandaan komt....) aan de slag gegaan om de bekleding en de deurpanelen te reinigen.

De Machine:

IMG_2238.JPG


Hoe te handelen, 1 op 4 APC met water, een handig klein borsteltje (dank voor de tip RTS Smurf), even opspuiten, inboenen en met de extractor erover....

IMG_2235.jpg


Het resultaat is echt super! En dat voor stoelen van 27 jaar oud :)

IMG_2232.JPG


Residu in de extractor:

IMG_2233.JPG


En ook de bank kreeg de nodige aandacht:

IMG_2236.jpg


IMG_2239.JPG


Deurpanelen gedaan en de nodige tips gekregen om de binnenzijde onder handen te nemen :)

IMG_2234.jpg


Iwan, bedankt voor je hulp en de gezellige ochtend!

volgende week een paar kleine plekjes in de boden laten lassen door mijn broertje, daarna met Rustyco aan de slag en de Protech, heb er zin in!

Bedankt voor het lezen.
 
Was gezellig je te ontmoeten Jelmer!:)^

En bekleding kon het wel gebruiken , ook al zag het voor het oog er aardig uit.Komt meer uit dan je denkt.

En sterkte met je verslaving nu je wat tips hebt gekregen w^^w
 
Vorig weekend weer lekker aan de slag gegaan met de voorbereidingen van de bodem op de Pro Tech coacting.

Vrijdag eerst naar mijn broertje geweest die erg handig is met een lasapparaat dat met gas werkt:

IMG_2272.jpg


Links voor een nieuw plaatje ingelast en de gaatjes in de linker hoekjes van de opliggende ribbels heeft hij dicht gelast.

IMG_2280.JPG


Maar nog steeds aardig wat roest her en der. Na wat surfen het middeltje RUSTYCO gevonden wat echt wonderen zou moeten verrichten.... ik dus aan de slag gegaan en zie hier het resultaat.......

IMG_2281.JPG


Ben niet snel onder de indruk maar dit is echt in een fluitje van een cent gebeurt:

IMG_2282.JPG


IMG_2286.jpg


IMG_2287.jpg

(De donkere streep is de kit rand)

Daarna de verharde bitumen laag van de vloer afgestoken, wat een klus maar met een mooi resultaat!

IMG_2291.JPG


IMG_2293.JPG


Bijna grondverf klaar:

IMG_2293.JPG


Morgen verder werken, straks eerst mijn linker stoel in Tiel ophalen die voorzien is van een nieuwe zitting met originele bekleding :)

Bedankt voor het lezen en wordt vervolgd!
 
Flinke klus zeg! Blijft erg leuk om te volgen. Rustyco is wel een fijn middel om roest om te zetten, werkt erg goed.