• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klaar en te koop; ons Toyota LJ73-1986. Tijd voor een nieuw project :)

Bedankt voor de leuke en aanmoedigende reacties :)

Die kan ik ook wel gebruiken na een hele dag schuren...... Een goede voorbereiding is het halve werk maar toch :(

Stoel is binnen, voorzien van een 2e hands zitting maar ga ik nog even schoon laten maken, onder de vlekken maar wel weer heel!

Heb de ProTech besteld, een 4 liter verpakking in de kleur zwart en kan niet wachten om daarmee aan de slag te gaan!!!
 
Ziet er weer netjes uit, en een heel leuk project om te volgen.
Mag ik eens vragen welk type extractor dat is?
 
mooi werk hoor!

Dat Rustyco, hoe dik is dat?
Ik heb zelf namelijk wat lichte oppervlakkerige roest op mijn dorpels, maar dat zit natuurlijk net in het zicht.
Kan je dat erop smeren, (licht) schuren en daarna primeren en spuiten?

Ik heb namelijk een half jaar geleden novirex gebruikt, maar dat is veel te dik en heb ik weer helemaal weg moeten schuren om het strak te krijgen (en nu komt de roest weer terug...)
 
Topper RST Smurf, graag :)

@ Jeroen, het is een dunne gel, te vergelijken met een regulier haar gel die je er op smeert met een go endkopie kwast, een half uurtje laat inwerken en met een doek er weer af dept, haalt, veegt.

Omdat ik eenogen groot oppervlak in een keer behandelde adviseerde men mij dit met folie af te dekken zodat de gel niet zou opdrogen en dit lukte erg goed!

Gisteren de hele vloer ontvet, de blanke delen voorzien van een laagje, soms twee, grondverf en nu nog een keertje licht opschuren, weer ontvetten en dan aan de slag met de ProTech :)

Grtjes, Jelmer.
 
@ Martin,

De extractor is van de RST Smurf, die kan je het juiste antwoord geven (en wellicht kun je hem van hem kopen omdat hij zijn oog op een nog luzerne heeft laten vallen ;) )
 
Update :-"

Na het verwijderen van de 27 jaar oude geluidsisolatie en het schuren en ontvetten een laagje primer op de kale plekken van de vloer:

IMG_2295.JPG


IMG_2297.JPG


En ook achter:

IMG_2294.JPG


IMG_2299.JPG


IMG_2298.JPG


Vanmorgen nog even twee platen traanplaat (2x1 mtr) opgehaald om de achterschermen en de achter deur schermen van te maken :)

IMG_2296.JPG


Nu hopen dat morgen de ProTech dan eindelijk binnen komt....

Wordt vervolgd!
 
Prachtig project.

Waar ik wel even mijn vraagtekens bij zet is je opmerking om niet nog meer belasting af te dragen,
Het is je hopelijk wel bekent dat er het een en ander gaat veranderen mbt oldtimer wegenbelasting.
Het gaat zoals het er nu uitziet opgetrokken worden naar auto's van 40 jaar en ouder.
Er komt wel een overgang voor benzine auto's.
Voor diesels en gas wagens geld deze overgangsregeling niet.
 
Hoi Robbedoes,

helaas klopt je opmerking en is dit in een brief door onze staatssecretaris Weekers van financiën de kamer voorgesteld dit in te voeren.....

Ik en vele andere hobby gebruikers wachten het af!

We wachten af of het zover gaat komen.
 
Ik heb het geluk dat onze dame de leeftijd heeft bereikt van 45 jaar.
En op benzine.
Diesel in een e-type is echt not done btw gas ook niet :D
 
Al lang weer tijd voor een update.... we zijn alweer twee weekenden verder :)

Daaaaaaaaaaaar komen de foto's :-"

Ondanks dat we vorig weekend bezoek kregen uit FR toch gelukkig de tijd gevonden om, met de voorgeschreven twee uur wachttijd, twee lagen ProTech Coating op de gehele vloer ..... en meer aan te brengen;

Eerst nog een keertje (denk inmiddels voor de derde of misschien we de vierde maal, geschuurd, stof gezogen en weer ontvet):

IMG_2299.JPG


Spullen uitgepakt nadat er de eerste maal iets mis was gegaan met mijn bestelling en ik dus twee dagen voor niets angstvallig de deurbel in de gaten heb zitten houden ]d~^

Maar dan was het eindelijk :party: :

IMG_2325.JPG


Lekker aan het coaten, eerst met een kwast de naden en randjes en daarna met de bijgeleverde roller aan de slag:

IMG_2327.JPG


IMG_2328.JPG


IMG_2329.jpg


Ook heb ik meteen maar een aantal onderdelen voorzien van twee laagjes rubbercoating :)

IMG_2331.JPG


IMG_2332.JPG


IMG_2333.JPG


En hier dus het meerwerk, wat een heerlijk spul om mee te werken; Side Bars weer als nieuw en heb even ca E100 uitgespaard (dacht in eerste instantie aan nieuwe toe te zijn).

IMG_2334.JPG


IMG_2340.JPG


En een paar detailshots:

IMG_2338.JPG


IMG_2339.JPG


Daarna was ook de bumper aan de beurt, eerst monteren, goed geschuurd en ontvet, had tenslotte aan 4 liter meeeer dan genoeg!:

IMG_2341.JPG


IMG_2343.JPG


Zielig neusje....

IMG_2344.JPG


Komt goed :heart_eyes: :

IMG_2346.JPG


IMG_2347.JPG


Omdat ik erg veel moeite had met het vinden van nieuwe (fijndraad bouten) besloten het hele zwikkie maar in de Rustyco te gooien.

Dat wat ik kon vervangen voor RVS (met name de bouten en moeren waarmee de bumper vastzit) vervangen:

IMG_2348.JPG


IMG_2349.JPG


Vandaag de bumper weer gemonteerd nadat ik mijn lier eens even goed heb schoongemaakt.

Vriendin met APC en een borsteltje de Landcruiser ingestuurd waar ze ook een van de slecht geblindeerde ruitjes schoon heeft gekregen!

Daarna samen de stoelen weer gemonteerd, de handrem opnieuw vastgezet en een setje nieuwe pedalen gemonteerd.

Had ook nog wat rubber dopjes op de kop getikt om de gaatjes in de vloer te dichten.

Foto's zal ik morgen maken en zsm ook posten.

Wat staat er nog op de planning:

Binnenpanelen (muv de voordeuren) vervangen door traanplaat

kunststof U profielen vervangen die langs de deuren lopen

Wielkasten, wielen reinigen en voorzien van coating

Antenne vervangen

Er wordt vast nog wel iets toegevoegd....

Nieuwe verstralers kopen en monteren zodat we weer voldoende licht hebben

Bedankt weer voor het lezen en tot binnenkort, grtjes, Jelmer.
 
PS: heb de auto, omdat hij nu al weer drie weekjes onder de bomen staat, ook eens flink gewassen en gekleid!

Voor de vakantie, eind juni, nog eens wassen en voorzien van een mooie bescherming :)
 
Het is een eencomponent coating die al voorzien is van een korrel.

Na twee laten haaks op elkaar te hebben aangebracht ontstaat er een super slijtvaste (moet zich uiteraard nog bewijzen) diepzwarte, zuurvrije, geluiddempende, blijvend elastische rubberen laag achter die gemakkelijk na een paar modderlaarzen is af te spoelen :)