• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei vloeistof bijna op, welke klei vloeistof nu?

In ieder geval géén Dreft.

Liever dan nog een sterk verdunde oplossing van gewone autowasshampoo.

Let wel dat de shampoo de klei vernaggelt. De klei droogt uit, wordt stug en brokkelt uit elkaar.

Hierbij heb ik de Meguiars Shamppo Plus gebruikt.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
@Thegame1512: heb je niet een kennis in de buurt die nog wel detailer heeft staan (en die je wel wat wil lenen)? Lijkt me ook een beetje zonde om je klei om zeep te helpen.

On-topic: ik heb tot nu toe Spray & Wipe gebruikt voor het kleien (1:1) en dat werkt (en ruikt) lekker. Het is dat ik net een gallon Last Touch binnen heb, anders zou ik zeker bij de S&W blijven, omdat dit -zoals anderen al aangaven- wat veelzijdiger is. Ik neem aan dat je LT niet voor je ruiten kunt gebruiken (?) :weetniet
 
sommige merken klei zeggen dat het met water alleen kan.

De meeste klei glijdt echter beter met een glijmiddel zoals quickdetailer of (nog beter) de nieuwe dodo Born Slippy.
Dit voorkomt microkrasjes, en de klei brokkelt in sommige gevallen af met water/shampoo.
 
Microkrasjes maakt niet echt uit als je daarna nog van plan bent om te polijsten, want dan haal je deze toch weer weg. Dus voor een tussen oplossing (1 malig) kan het dus ook wel.
 
Die shampoo doe ik dan maar niet, zonde van de klei.

Ik heb nog een halve fles speedwax staan van de Turtle Nano tech lijn, is dat wat?
 
wat ik de laatste tijd doe is autowassen,afspuiten en dan met
een spuitbus met verdunde poorboy's shampoo kleien (klei van pb)
en dan weer afspuiten en afdrogen.


Groeten Johan
 
'Speedwax' ? Lijkt me wel een beschermend product te zijn. Dus dat zou ik al zeker niet gebruiken.
Als je echt wil kleien zonder het juiste middel is water en shampoo de beste oplossing.
 
Afgelopen vrijdag een (gallon)spray&wipe gehaald en eventueel de ramen meegedaan. perfect spul:)^ En het ruikt nog lekker ook.:ja
 
Dat doet de Spray en Wipe ook. En 1:10 verdunt kun je hem in de zomer als ruitenwisservloeistof gebruiken.
Werelds spul dat Spray en Wipe :)^
 
Fluffy zei:
Dat doet de Spray en Wipe ook. En 1:10 verdunt kun je hem in de zomer als ruitenwisservloeistof gebruiken.
Werelds spul dat Spray en Wipe :)^

+1 !

Helemaal mee eens !
Vindt de Spray & Wipe beter werken dan de NXT Glass Cleaner en het kost ook nog eens een fractie van de NXT Glass Cleaner.

Gr. Arjan
 
Heb tot nu toe altijd voor de ramen glassex gebruikt naar alle te vredenheid kost €3,99 per fles. En de Megs en PB zijn voor alleen de ramen een stuk duurder. Wat ik wel hier heb geleerd is dat de Spray&Wipe bijna een alles kunner is dus dan is het natuurlijk goedkoper en veelzijdiger. Dus voor in de toekomst een gallon Spray&wipe. ;)
 
Glassex streept, wat je ook doet, heb van alles geprobeerd, maar het blijft gewoon strepen geven.8o
 
Born to be Slippy van Dodo Juice...!!!!!

Naast dat BTBS een glijmiddel is voor de klei heeft het ook een reinigende werking. Probeer het.. en je zult versteld staan.. echt een blijvertje in mijn collectie :heart_eyes:

Je kan de ready to use versie nemen daar krijg je het flesje met sprayer bij.

Of

Je kan het concentraat nemen welke 1 op 10 te verdunnen is. Uit een flesje van 500ML concentraat krijg je dus 5 liter klei vloeistof.
 
Nadeel van de Born Slippy is overigens dat je je auto moet afspoelen of wassen na gebruik. Ikzelf vind de Last Touch toch makkelijker werken dan de Born Slippy, maar das persoonlijk.
 
Dat hoeft niet echt hoor. Ik spray er gewoon wat water op met een plantenspuit om het wat te verdunnen alvorens af te nemen. Zo staat het ook op het etiquette dacht ik, je hoeft echt niet heel je wagen gaan afspoelen of wassen.

Maar vind je Born Slippy dan niet veel gladder aanvoelen dan Last Touch? Niet dat ik je wil overtuigen of zo (ik werk ook graag met LT), maar wat vind je juist beter aan LT bij het kleien?