• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei vloeistof bijna op, welke klei vloeistof nu?

Last Touch veegt wat makkelijker af ,de Slippy wil nog wel eens strepen nalaten ,wat waarschijnlijk (zoals als je vermeld) met wat water te vermijden is.
 
Ik heb bij de Born Slippy het gevoel dat je veel vaker moet sprayen, dus meer product gebruikt. Ook wanneer ik een stuk nat heb gesprayed, mun klei inspray en vervolgens het oppervlakt ga behandelen de klei vaak stroef gaat waardoor ik weer bij moet sprayen. De Last Touch is iets dunner waardoor het product zich makkelijker en gelijkmatiger verdeelt. Ook het schuim dat de Born Slippy produceert vind ik niet prettig tijdens het kleien.

Het is echt puur mijn gevoel. Het zal best een kwaliteits klei lubricantje zijn hoor, ik vind het alleen niet prettig werken...
 
Xizer zei:
Nadeel van de Born Slippy is overigens dat je je auto moet afspoelen of wassen na gebruik. Ikzelf vind de Last Touch toch makkelijker werken dan de Born Slippy, maar das persoonlijk.
Zoals -Vanquish- reeds eerder aangegeven heeft is dat niet noodzakelijk. Afnemen met een goede microfiberdoek volstaat zonder strepen achter te laten.

Xizer zei:
Ik heb bij de Born Slippy het gevoel dat je veel vaker moet sprayen, dus meer product gebruikt. Ook wanneer ik een stuk nat heb gesprayed, mun klei inspray en vervolgens het oppervlakt ga behandelen de klei vaak stroef gaat waardoor ik weer bij moet sprayen. De Last Touch is iets dunner waardoor het product zich makkelijker en gelijkmatiger verdeelt. Ook het schuim dat de Born Slippy produceert vind ik niet prettig tijdens het kleien.

Het is echt puur mijn gevoel. Het zal best een kwaliteits klei lubricantje zijn hoor, ik vind het alleen niet prettig werken...
Uiteraard is het gebruik van ieder product persoonlijk en de manier hoe je het product ervaart maar ook toepast! Schuimen was ook nieuw voor mij als claylube.. maar dat vond ik eigenlijk een goede indicatie dat er werkelijk gereinigd werd (zoals de verpakking claimt... dat er cleaning agents in zitten).

Het glij effect van de klei was echt mega goed de klei vloog echt over het plaatwerk! Last Touch zorgde er juist voor dat ik af en toe even een stukje klei dat een soort van vastgeplakt zat aan de lak, met de Dodo spayer + Born Slippy was het een en al klei fun!

Qua verbruik vind ik de Born Slippy ook erg economisch, 60ML product voor de hele motorkap + voorste zijschermen. Het kan ook aan mijn LT sprayer gelegen hebben (oude dasty fles..), waardoor het verbruik van LT meer was.

Niets anders meer voor mij:heart_eyes:
 
Xizer zei:
Ik heb bij de Born Slippy het gevoel dat je veel vaker moet sprayen, dus meer product gebruikt. Ook wanneer ik een stuk nat heb gesprayed, mun klei inspray en vervolgens het oppervlakt ga behandelen de klei vaak stroef gaat waardoor ik weer bij moet sprayen. De Last Touch is iets dunner waardoor het product zich makkelijker en gelijkmatiger verdeelt. Ook het schuim dat de Born Slippy produceert vind ik niet prettig tijdens het kleien.

Het is echt puur mijn gevoel. Het zal best een kwaliteits klei lubricantje zijn hoor, ik vind het alleen niet prettig werken...

Ik begrijp het. ;) En je moet inderdaad vrij vaak sprayen, maar dan nog vind ik dat ik er niet veel van gebruik.
Ik denk dat jij ook wel meer auto's doet dan ik (enkel de mijne meestal) dus kan me wel inbeelden dat die sprayer dan niet optimaal is.
Ach, met zo'n uitgebreid aanbod hier heeft ieder wat ie wilt...of beide waarschijnlijk :grinning:
 
Ik heb vorig jaar dit pakketje eens gekocht Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar en werkte fijn met de Quick Detailer.
Heb vandaag de wagen terug met klei behandelt maar met Last Touch 1:1 en moet zeggen werkte minder fijn.

Komt dit misschien omdat het nu vandaag in de volle zon gebeurd is, klei happerde toch af en toe, zelfs twee stukjes kunnen weggooien die op de grond gevallen zijn. Heb de klei en het oppervlak steeds goed bevochtigd zodoende dat ik toch een Last Touch Spuitfles van 945ml bijna opgebruikt heb.

Wat ik ook zag is dat de Last Touch mengeling een aangekoekte rand in de bus achterliet daar tot waar ik ze gevuld had en dus 1 op 1.
 
born slippy refil.. 1:10.. voor 10 euro heb je 2.5liter lube..
en gewoon de beste die er is.. heb nog niets gevonden dat ZO glad is
 
born slippy is voor mij de gladste kleispray, maar het wassen achteraf+meer product gebruik+die irritante buurtkinderen die je auto willen aflikken omdat ze denken dat het ranja is..... :grinning: maakt dat ik Spray&wipe HET multifunctionele product vindt omdat ik er veel dingen mee kan doen. Koop het per gallon, en ben er dol op (ook de geur... :heart_eyes: )