• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kleien met water

Heb al eens gelezen dat dit kan maar naar mijn mening glijdt water toch net niet genoeg, maar das persoonlijk.

wat je ook kan doen is warm water met een beetje shampoo. Je moet alleen eerst even testen of je clay hiermee om kan. Niet elke klei reageert evengoed met shampoo :).
 
waltercabrio;n425863 zei:
Zou dat eventueel ook goed gaan

Zo kun je ook proberen wassen zonder shampoo.. Als dit goed zou werken zouden Clay lubes niet verkopen :) en shortcuts proberen te nemen in detailing draaien meestal verkeerd uit
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
+1 gewoon netjes een claylube gebruiken.
Mocht het een budget kwestie zijn dan is Valet Pro Citrus Bling een goedkope oplossing.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
+2!

En +1 voor citrus bling... 1 op 16 verdunnen... Voor het geld hoef je het niet te laten ;)
 
Mijn ervaring met kleien en water, het werkt voor geen meter! Je klei plakt continu vast, dus lube gebruiken!
 
Heb ook ooit zonder echte lube gekleid ( ik dacht Bilthammer ) op een witte wagen en dit ging niet slecht maar met een echte lube gaat het toch beter......mijn ervaring .
Daar waar de klei toen niet goed gleed ( opeens stropte de klei ) had ik wel telkens een roze "vlek" van de klei....ging er af met een lichte polish maar vond het toen wel raar. Later dan toch maar overgeschakeld van water naar Dodo Juice (1/10 ) en dat ging veel beter.

Maar het gaat idd , maar zeker niet beter .

Probeer anders ook eens demi-water , zit geen kalk in en kost geen drol. Je kan dit altijd nog gebruiken om aan te lengen .
 
  • Leuk
Reactions: bros
Kleien met shampoo of Dreft mag misschien voor sommigen afdoende werken, maar om het nou aan anderen aan te raden...

Shampoo is doorgaans nogal 'schraler' dan een clay lube/detailerspray en sommige klei kan er van gaan brokkelen.
Dreft is leuk voor de afwas, om daar de boel goed te kunnen ontvetten.
 
Ik heb ruimschoots ervaring ermee Soepergrover, eerst deed ik het altijd met de bijgeleverde QD van mothers, later heb ik die 50/50 verdund met water wat ook goed gaat.
Toen ik zonder zat ben ik dus hiermee gaan proberen en tot mijn verbazing gaat het niets minder, en ontvetten is toch ook juist een goede extra eigenschap in dit geval??

De wax gaat er toch al af, en met een glaze voed ik de lak weer om later weer te voorzien van een wax en sealant.
 
Houdt er wel rekening mee dat je meer marring kan krijgen (hangt van je lak af) en dat sommige kleisoorten er niet tegen kunnen.
Deze kunnen dan ook smelten/uit elkaar vallen. Ik vind het ook voor geen meter werken met water en shampoo. Voor mij is Spray & Wipe nog steeds het beste.
 
Thx voor de tip Dibbuz :)^
Met die van mothers geen probleem, maar sindskort heb ik die van monello, zal dan voor de zekerheid wat lube bestellen eerdaags.
 
Tja, je kúnt een spijker met een combinatietang in de muur slaan, maar of het handig is..........:-D

Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid de Clay Lube van PoorBoys. Voorheen gebruikte ik altijd de Spray and Wipe, maar aangezien ik een redelijk gevoelige huid heb, kreeg ik daar nogal last van eczeem van. Toen de Clay Lube in het assortiment kwam overgestapt en totaal geen last van eczeem. Ik vind zelf de klei met de Clay Lube ook net iets fijner/gladder over de lak gaan.
 
Vandaag met fast glass aan het kleien geweest, gaat ook perfect.
https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Fast_Glass_500ml_10595_100139

Had een hele laag vliegroest op de motorkap van mijn wagen, met dank aan de buurman die v/d week zonodig even wat oud metaal moest door slijpen op een paar meter afstand van mijn wagen ]-0
Gelukkig alles kunnen verwijderen maar damn wat een pokkewerk, had helaas geen non ferro :sob:
Anders was ik zo klaar geweest.
Daarna gelijk ook maar even de wagen in een laagje EX-P gezet, wat poetst dat geniaal nog steeds met lage temperaturen :)^
 
Beste Thunderbird,

Moet zeggen gaat echt goed met water en beetje dreft, verbluffend zelfs, de mothers klei kan er ook tegen.
Maar zal voor komend voorjaar de lube van PB eens proberen, sowieso mijn favoriete merk samen met collinite :)^
 
Wat ik niet snap dat er allerlei producten gebruikt worden om te gebruiken tijdens kleien.
Een fles Fast Glass kost 9,49, voor 500ml. Bij een doorsnee auto gebruik ik 500 tot 800 ml clay lube.
Ik heb liter fles van Dodo Juice staan kost 28 euro per liter, waar je 11 liter van kan maken, dus 1.27 per 500 ml.
En zo zijn er nog andere merken die ook veel voordeliger zijn in gebruik.

Je kan ook met motor olie gaan kleien, smeert ook heel goed