• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien...

davejanssen zei:
Tevens zag ik net met lichtval ook dat de klei krassen gemaakt heeft tijdens het kleien, ik zie precies de krassenzoals ik ook geboend heb. Gek, lak was compleet schoon, en de klei was totaal niet vies :S

Heel vreemd... Heb dat nog nooit meegemaakt met kleien. Welke klei heb je gebruikt? Kan het dat iemand het een keer heeft laten vallen?
 
Sven S8 zei:
Heel vreemd... Heb dat nog nooit meegemaakt met kleien. Welke klei heb je gebruikt? Kan het dat iemand het een keer heeft laten vallen?

Het is de Meguairs klei met de bijbehorende spuitfles. Nee hij is nog nooit gevallen, klei is amper gebruikt. Vogelstront heb ik wel eerst zo goed mogelijk eraf gewassen. Nou jah, die krassen en doffe plek probeer ik er wel uit te polijsten... :(:(

@Ladybug

als er misschien al harde stukken in de klei zitten kunnen het hooguit hele kleine resten bird pooh zijn die er niet helemaal afgewassen zijn. En minimale hoeveel heid boomhars. Maar dat mag het niet zijn, de klei is er voor om van de lak te halen en vast te houden. Maar goed. Tis niet anders.





Heb nu iig wel weer een goede reden om nieuwe spullen te gaan bestellen :grinning: :grinning: :grinning:
 
davejanssen zei:
Het is de Meguairs klei met de bijbehorende spuitfles.

Die heb ik ook al ettelijke keren gebruikt, nooit last mee gehad...

Vermoedelijk dan toch een paar harde stukjes birdshite of zoiets, anders kan ik het ook niet verklaren. Die klei op zich is super glad en zacht...
 
davejanssen zei:
Het is de Meguairs klei met de bijbehorende spuitfles. Nee hij is nog nooit gevallen, klei is amper gebruikt. Vogelstront heb ik wel eerst zo goed mogelijk eraf gewassen. Nou jah, die krassen en doffe plek probeer ik er wel uit te polijsten... :(:(

Ik denk voor 99% zeker te zeggen dat je te zuinig met je detailer bent geweest. Mijn eerste ervaring met de klei resulteerde namelijk ook in kleine miniscule krasjes. Op andere delen heb ik vervolgens wat meer detailer erop gedaan en toen ging het beter en makkelijker. Misschien dat je er wat aan hebt, probeer 't is.
 
normaal is het idee van de detailerspray dat het fungeert als glijmiddel tussen je de lak en de claybar... probeer maar eens te kleinen op een stukje wat je niet goed ingespoten hebt, wil totaal niet want is erg stroef...

denk dat de spray ook wel wat vuil afwekend werkt, dus doordat de claybar iets nat wordt van het glijmiddel dat het vuil zich echt in de bar hecht en niet oppervlakkig op het stukje klei blijft zitten met evt als gevolg krasjes die je veroorzaakt..

maar goed, zogauw je met klei aan de gang gaat dan is vaak de volgende logische stap wel een paintcleaner of een scratch remover dus dan zul je die krasjes wel weer wegwerken
 
Nou, zit hier lekker het hele topic te vervuilen, maar ik heb de bird-pooh vlek eruit!

Gister avond aan het machinaal polijsten geslagen. Gelijk de hele auto maar gedaan. De vlek op de motorkap is niets meer van te zien!!

ikke blij.........:grinning: :grinning: :party: :party:

Dat van die detailer, huhm, ik had toch wel het idee dat ik genoeg gebruikte... maar goed, tip voor de volgende keer. :schaam
 
davejanssen zei:
Nou, zit hier lekker het hele topic te vervuilen, maar ik heb de bird-pooh vlek eruit!

Gister avond aan het machinaal polijsten geslagen. Gelijk de hele auto maar gedaan. De vlek op de motorkap is niets meer van te zien!!

ikke blij.........:grinning: :grinning: :party: :party:

Dat van die detailer, huhm, ik had toch wel het idee dat ik genoeg gebruikte... maar goed, tip voor de volgende keer. :schaam

ik denk dat je met spuiten van de lubricant niet voorzichtig genoeg kan zijn.. beter iets meer als te weinig...

daarom is het ook zo dat veel mensen met last touch werken aangezien dit goedkoper in gebruik is tov de meegeleverde quick detailer