• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplamp waas

Stephansr

Detailing rookie
2 okt 2023
2
2
0F674389-4F92-4D4C-9998-373A2F013C39.jpeg
Wellicht kunnen jullie mij verder helpen. De koplampen van m’n golf 7 heeft een lichte waas. Het lijkt aan de buitenkant te zitten.

Geprobeerd te polijsten met de hand, Monello: veloce en finale. Maar dat heeft iets geholpen. Kan het zijn dat de uv laag aangetast is?
 

Bijlagen

  • IMG_8097.jpeg
    IMG_8097.jpeg
    162,7 KB · Weergaven: 63
  • IMG_8098.jpeg
    IMG_8098.jpeg
    223,8 KB · Weergaven: 66
Je kan je koplampen weer netjes krijgen door de toplaag te schuren en vervolgens te polijsten, ik heb de koplampen die ik onderhandel heb genomen daarna in een sio2 coating gezet ze blijven dan ongeveer een jaar netjes.
Ik zou pas gaan schuren/polijsten wanneer je jezelf gaat storen aan de gele waas.
Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen ze met blanke lak afwerken na het polijsten echter heb ik daar zelf geen ervaring mee wie weet een ander hier wel.
 
Er zijn wel filmpjes te vinden over het buigen van de lichtbundel door een niet 'vlakke' blanke laklaag. Zelf gebruik ik Gyeon Trim maar ppf folie is denk ik de meest duurzame optie.
 
Dit zijn kleine barstjes in het kunststof. Vooral VAG groep auto koplampen kunnen niet tegen ontvetters als Gyeon Prep of IPA. Dit krijg je er niet uit want zit in het kunststof. Kan geen kwaad maar is niet fraai.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Er zijn wel filmpjes te vinden over het buigen van de lichtbundel door een niet 'vlakke' blanke laklaag. Zelf gebruik ik Gyeon Trim maar ppf folie is denk ik de meest duurzame optie.
Ik gebruik nu ook nog trim maar ik vind de duurzaamheid wat tegenvallen. Nanolex heeft nog een speciale headlight coating wellicht is dat nog eens een optie voor als trim op is.