• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krachtige velgenreiniger?

StijnV

Detailing guru
Tester of Bling
29 jul 2014
866
183
35
Dilsen-Stokkem
Ik ben op zoek naar een sterke velgenreiniger. Bedoeling is om deze enkele keren per jaar te gebruiken voordat er een nieuwe laag velgenwax op gaat, wax-safe is dus zeker niet nodig. Voor remstof te verwijderen gebruik ik een apart product. Het gaat om aluminium BMW 400M velgen, ik ga er vanuit dat hier nog een blanke laklaag overheen zit.

Zelf ben ik al tot het volgende lijstje gekomen:
  • Kenotek - Wheel Cleaner
  • Valet Pro - Blue Gel Wheel Cleaner
  • Voodoo Ride - Wheel Cleaner
Heeft er hier iemand ervaring mee?

Heb ik reeds gehad of ooit geprobeerd:
  • Auto Finesse - Imperial Wheel Cleaner
  • Dodo Juice - Crudzilla
  • Dodo Juice - Mellow Yellow
  • Poorboy's World - Spray and Rinse
  • Valet Pro - Bilberry Safe Wheel Cleaner
 
Ik heb zowel de VP bilberry als blue gel.

De bilberry is meer eens voor tussendoor. de blue is stukken sterker!
onlangs sterk verontreinigde velgen terug als nieuw gekregen (demonteren, afspuiten water, bilberry 1:8 borstelen, blue gel 1:5 borstelen, non ferro)

voordeel van de blue is dat et echt een gel is die blijft hangen waar je hem aanbrengt. ik verdun zelfs 1:5 en dan blijft hij erg krachtig.
eens puur gebruikt in hoekjes die geel/zwart waren, met borstel aangebracht en inmiddellijk resultaat!
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Hoe bevielen de merken die je nu gebruikt hebt? Ik vond Comma velgenreiniger altijd fijn, maar is niet via de particuliere weg verkrijgbaar (weet niet eens of die nog steeds verkrijgbaar is?).

Deze was dat:

AWC500.jpg
 
Lastig te zeggen. Het is geen remstof of teer (daar heb ik middeltjes voor), grijzig of bruinachtig van kleur en gaat niet weg met gewone shampoo of milde velgenreinigers. Professional Polish krijgt het wel weg maar dat is een hele klus en soms geraak ik er simpelweg niet bij (ik haal de velgen niet van de wagen).
 
Hoe maken jullie precies de binnenkant van de velg schoon?
Ik heb een set originele BMW wielen die helemaal schoon moeten aan de binnenkant. De velgen zijn 5 jaar oud en zijn nog nooit schoongemaakt.
Wat voor soort borstel kan ik gebruiken? Mag je ook met klei op de velg?
Ik heb nog een fles van Poor Boys World velgen reiniger staan maar die is 2 jaar oud. Ik weet niet of het dan zijn werking verliest?
 
@phyton

het makkelijkste is om de velgen (stuk voor stuk) te demonteren. Dit zorgt ervoor dat je overal veel makkelijker bij kan.
Voor het vuilere werk zou je een oude washmitt (of zo'n goedkope rasta washmitt, verkrijgbaar o.a. de Action) kunnen gebruiken. Tussen de spaken door kun je een wheelwoolie gebruiken.

De velgen kun je gewoon behandelen met klei, let er wel op dat je dit stuk klei niet meer gebruikt op de rest van de auto.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en Tommy86
Ik spuit de velgen in met fall out remover van Wolf's. De moeilijke hoekjes doe ik met een kwastje. Even laten zitten en de heftige aanslag nog eens naborstelen met een stevige velgenborstel. Daarna even naspoelen en schoon zijn ze.