• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes in de ramen

Rich@rd

Detailing rookie
25 sep 2009
44
7
Hi,

Ik heb nogal wat zand te verwerken gehad tegen me ramen, je raad het al hier komen kleine krasjes van op de ramen. Bestaat hier een cleaner voor?

Richard
 
Vergeet niet dat glas knetterhard is. Je poetst niet even de krassen eruit zoals bij autolak.

Er zijn produkten die iets uithalen, maar dit is erg minimaal.

Je kan het beste de ramen laten behandelen bij een glasgarage. Daar halen ze er een polijstrobot overheen.
 
het schijnt, dat je met een "rayon fibre" pad, op glas best een redelijke correctie kan krijgen..
je moet deze gebruiken met een rotary, en erg oppasen voor hitte opbouw (glas kan "versmelten" )

ik zal vanacht eens kijken of ik het 1 en ander er over kan vinden..

je dient deze pads te gebruiken met een "Cerium Oxide compound"..
dit is te krijgen in poedervorm, en dien je met water te mixen om een bruikbare polijst pasta te maken..

ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd, maar in engeland is dit al een aantal keren gedaan, met goede resultaten, 50/50 shots e.d.

ik zal vanacht eens het 1 en ander opzoeken
 
Het is al lang geleden maar er was eens eerder een draadje hier en iemand kwam aan met een schelp van een inktvis(je weet wel die ze aan parkieten ect geven) en dat je daarmee goed kon polijsten:weetniet
 
vergeet het polijsten met de detailingmiddelen die wij voor onze lak gebruiken, deze zijn simpelweg niet zwaar genoeg. Daarnaast moet je idd. oppassen voor versmelting, vervorming enz door hitte opbouw.

glas polijsten kan alleen maar met speciaal apparatuur, deze werken altijd i.c.m. met water om te koelen. veelal is het laten polijsten duurder dan je eigen risico bij je verzekering. dus je kunt beter de ruit laten vervangen.

succes;)
 
Als het de zijruit is dan kun je vaak voor een paar tientjes een krijgen bij een demontagebedrijf. Heb zelf vorig jaar een tweedehands achterportierruit gekocht voor 20 euro, ook vanwege krassen. Nu is het weer als nieuw.
 
wat goku 3 zegt.. een nieuw raam is uiteraard 1 van de beter optie's (ik heb die van de megane direct laten vervangen.. voordat ik hem op kwam halen.. toen ik er mee weg reed, zaten de tapejes nog op het raam..

maar dit is het eerste topic dat ik vond: klikje naar detailingworld

ik vond het best schokkend, gezien dit met een d/a is gedaan
 
Over dat CeO heb ik ook het een en ander gelezen. Wordt schijnbaar gebruikt om lenzen en spiegels mee te polijsten. Dus maar eens op zoek gegaan waar je dit kunt bestellen
http://www.dekoepel.nl/winkel.html

kosten €5,- voor 50gr
 
heb laatst toevallig op de bouw met iemand gepraat die de krasjes weghaalt bij beschadigde ruiten, werkt inderdaad met een heel kleine rotery en kleine pad (stefige foam pad) na een minuut of 5 door te gaan op dezelfde plek waren de krasjes weg.
 
Ik wil de voorruit van mijn vriendin haar Saxo ook polijsten omdat er wat krasjes opzitten van de ruitenwisserarm.
Ik heb Cerium Oxide poeder, maar welke pad kan ik het best gebruiken ? Is een witte pad genoeg of moet ik zwaarder gaan, gezien de hardheid van glas.

mvg,
Peter
 
Voor het polijsten van spiegels wordt Cerium Oxide gebruikt op een gladde rubberen pad. (www.dekoepel.nl onder accessoires en slijpmaterialen)
Ik zou eerst eens het resultaat met de hand uitproberen. Daar kan je dan een rubberen schuurblokje (houdertje) voor gebruiken.
Vergeleken met vlak rubber zijn de pads voor DAP en Rotary minder dicht, rubber heeft ook geen eigen polijstende werking.

Hans
 
Heb ik deze pad dan nodig om glas te polijsten ?
Maar dan moet ik er ook nog de 3.5" backingplate bij nemen, neem ik aan ?