• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdikte meter - Paint Thickness Gauge (2016)

Waarom zou je iets nauwkeurig moeten aflezen als ik volgens de verhalen hierboven begrijp dat het natte vinger werk blijft?

Zoals ik al eerder zei @SmartPaintWorks ...

Het gaat om een globale meting en/of indicatie.

Je kunt je toch wel enigszins indenken dat als de lak 100 micron of minder is, dat je hier niet met een rotary, woolpad en grove compound op gaat staan harken als een bezetene ...

Better safe than sorry... ;)
 
Ik begrijp nog weinig van de PTG's, maar raak aardig in de war nu.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de knaken-meter geen waardes aangeeft, maar een kleur als je tussen 2 bepaalde waardes in zit. 0-100 is een kleur, 100-200 is een kleur, etc. Dus als ik 110mu meet, zie ik een kleur. Maar als ik 190 meet, zie je dezelfde kleur. Zit nogal een marge tussen.

Ook begrijp ik niet hoe een apparaat dat afhankelijk is van een magneet om te werken, geschikt zou zijn voor niet-metalen. Hij werkt dan toch niet, of...?


Ik val niemand aan, haha, ik vraag het mij gewoon af.
 
@Quantoxx
Hij meet wel in kleuren op 100 mu maar elke kleur is onderverdeeld.
Voorbeeld 0-100 mu is blauw. Blauw is onderverdeeld in Lichtblauw 2 strepen en Donkerblauw 2 strepen.
Dus 4 strepen per 100 mu is weer 25 mu.
Ik sta een beetje versteld van dit ding voor die prijs.
Theoretisch wordt er dus per 25 mu gemeten.

Het principe op staal is dus dat hoe dikker de laklaag hoe minder magnetisch het is en dus eerder loslaat als je het ding eraf trekt.
Op non ferro kan het dus gewoon niet werken.
Leuke prijs maar is net niet wat voor de detailer vanwege bumpers, spiegels, aluminium delen, kunststof delen enz.

Wel een leuk instap modelletje...
 
Volgens mij wel. Ik heb er ooit één mogen lenen en die deed het ook op een Jaguar XK, een auto die heeft volgens mij een carrosserie van aluminium.
 
Komaan @Quantoxx, zet een groupsbuy op! Actief en gepassioneerd als jij bent lukt je dat toch? Ik wil alvast ook een goede lakdiktemeter!

Ik wil best eens kijken of er genoeg animo is voor een groupbuy. Echter zou ik het dan fijn vinden welke PTG er dan gewild is, zodat ik de betreffende leverancier/fabrikant kan benaderen.

Een PTG die ook de lak op kunststof bumpers/spiegelkappen/etc. kan meten, dat zal hem niet worden omdat de prijs hiervan inderdaad vele malen hoger ligt.

Word het dan een Paint Detective of bijv. de BB20?

PD8 Paint Detective
de BB20.


Ik heb een bruiloft in augustus, dus ik ben op het moment voor andere dingen aan het sparen, maar even polsen hoe de animo is kan geen kwaad.


Greetz
 
Heb wel interesse in de BB20, ik wacht even af of er een GB komt dan doe ik daar aan mee.
Ik heb zelf een trouwerij in augustus dus de paint detective is voor mij ook even niet aan de orde.
 
Als er een groupbuy komt op de BB20 doe ik mee, afhankelijk van de uiteindelijke prijs.

Vraag me alleen af hoe degelijk dat apparaatje is, 89 euro vind ik bijna te mooi om waar te zijn.

Maak anders eens een poll aan om interesse te pijlen/wekken.