• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdikte meter - Paint Thickness Gauge (2016)

Ik kan er eventueel wel aan komen maar ze zijn niet goedkoop helaas!

Mag ook in PB!
 
Nee dat niet @Emi

Lakdiktemeters die dat wel kunnen, beginnen vanaf 2000 euro...

wanneer je polijst neem je microns van de blanke laag weg, wanneer je dat niet kan meten met zo een metertje, wat is het nut daarvan dan?
Wanneer je de volledig 'lak' dikte kan meten, weet je nog niet hoeveel de blanke laag is toch?

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heeft zo een 'goedkoper' metertje geen nut?
De duurdere versie's die alle lagen meten zijn de meters die je echt de nodige info geven
 
Nut heeft het zeker. Als je een meting doet en je ziet dat je nog maar bv 88 micron hebt. Dan weet je wel dat je niet zwaar moet gaan compounden. Of schuren bij een kras. Meet je 120 dan kan je het wel. Het zijn immers richtlijnen maar nut heeft het zeker.
 
  • Leuk
Reactions: PeterS
@nicknameless ,dat is toevallig. Die heb ik ook besteld. Alleen dan voor 107 euro... Weet niet waar je hem vandaan heb gehaald?
Heb hem inderdaad besteld om puur een indicatie te hebben van de lakdikte zodat ik weet wat er totaal nog ongeveer op zit.
 
@Emi. Staar je er niet blind op maar om een beetje een idee te hebben.

9fe0800e4f1ca4dd0bb267757835bf80.png
 
  • Leuk
Reactions: Emi
@Michael Lammers

Degene had em besteld bij, zeg maar de Chineze Marktplaats. Speciaal laten verzenden met DHL. Pakket is onderschept bij de douane en kon alsnog o.a. btw, inklaringskosten, douanerechten, invoerheffingen enz. betalen.

Hiermee krijg je te maken als de waarde van de goederen hoger liggen dan € 22,50 euro en van buiten een EU land komt.

Totaal kwam het op of rond de 185 euro...
 
Ja, daar heb ik hem ook gekocht inderdaad. Ben benieuwd. Heb hem niet met DHL laten verschepen. Meter zelf was 107 euro. Ik laat het wel even weten over een paar weken als die binnenkomt ;)
 
Heeft het zin en is het mogelijk om met deze meter een groupbuy op te zetten dan?

Want via die "Chinese marktplaats" krijg je vaak flinke kortingen als je veel in een keer koopt. Dan kan het misschien nog een stuk goedkoper dan 185 euro...

Dan kan bijvoorbeeld één iemand contact opzoeken met de verkoper, prijs berekenen. Vervolgens geld verzamelen van leden. En dan een groupbuy opzetten.
 
Ja, daar heb ik hem ook gekocht inderdaad. Ben benieuwd. Heb hem niet met DHL laten verschepen. Meter zelf was 107 euro. Ik laat het wel even weten over een paar weken als die binnenkomt ;)

Ben wel benieuwd waarom je juist voor deze hebt gekozen.
Je hebt bijv. ook de CM8802FN+ van zelfde merk. Die is nog wat goedkoper. Daarnaast ook een hoop zut van onder de vijf tientjes, maar dat zal niet wat zijn denk ik.