• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LC 5.5 pads voor de dap schoonmaken?

dekilo

Detailing rookie
1 jun 2008
45
0
Hi,

Hoe kan ik deze pads schoonmaken zonder het gebruik van een padwasher (die mij eigenlijk te duur is)?
In de wasmahine op 40 graden zonder wasverzachter of gaat dan de klittenband stuk?
Ben wel benieuwd hoe de andere dat hier doen!

Gr.
 
met de:
Lake Country The Edge Foam Pad Conditioning Brush
of:
Lake Country Duo-Spur Wool & Foam Pad Cleaning Tool
 
Gewoon even inspuiten met wat APC ,onder de kraan uitspoelen daarna even uitwassen met de hand en wat afwasmiddel (dreft).
Of
Gewoon met de wasmachine gaat ook ,ik was wel op 30°C ,maar nog geen problemen gehad met LC pads.
Of
Beide van de bovenstaande na elkaar..:)^
 
dekilo zei:
Hi,

Hoe kan ik deze pads schoonmaken zonder het gebruik van een padwasher (die mij eigenlijk te duur is)?
In de wasmahine op 40 graden zonder wasverzachter of gaat dan de klittenband stuk?
Ben wel benieuwd hoe de andere dat hier doen!

Gr.


Drupje autoshampoo of afwasmiddel in het midden van de pad. Met de knokkels van je hand verdelen door de pad (evt. al iets lauw/warm water toevoegen) en verder inmasseren. Uitspoelen met lauw/warm water. Ik leg de pad dan op zijn kop (velcro boven) in een laagje water in de wasbak en druk er op en laat weer los. Je perst de vervuiling er uit en zuigt weer water op in de pad. Water regelmatig verversen totdat het water helder blijft. Kost een paar minuutjes per pad. Of dit nou DE methode is??? Voor mij werkt het in ieder geval.
meuh
 
Doe je best, Dreft doet de rest. Nadien uitspoelen onder lauw water. Drogen op de radiator, zeker lang genoeg laten drogen. De eerste keer voelden ze droog aan, heb ze weggeborgen in hun plastiek hoesje, de volgende keer dat ik ze uithaalde was er één bij die wat muffe plekjes vertoonde, dus blijkbaar was deze niet indroog geweest.
 
Mijn werkwijze voor pads en doeken.

Tijdens de klus...spullen waarvan ik weet dat ik ze niet meer nodig heb...
Grittguerd emmer met warm water, scheutje apc. Lekker laten weken.
Daarna alles in de was machine, 40gr. Programma voor fijne was.
Daarna alles op de verwarming...werkt toppie!
 
Let er wel op dat je geen wasverzachter gebruikt!
Eventueel kan je nog een microfiber restorer toevoegen.
Klik:
Pinnacle Microfiber Restorer
 
DAF-44 zei:
Drupje autoshampoo of afwasmiddel in het midden van de pad. Met de knokkels van je hand verdelen door de pad (evt. al iets lauw/warm water toevoegen) en verder inmasseren. Uitspoelen met lauw/warm water. Ik leg de pad dan op zijn kop (velcro boven) in een laagje water in de wasbak en druk er op en laat weer los. Je perst de vervuiling er uit en zuigt weer water op in de pad. Water regelmatig verversen totdat het water helder blijft. Kost een paar minuutjes per pad. Of dit nou DE methode is??? Voor mij werkt het in ieder geval.
meuh

ik doe hetzelfde, maar laat ze van te voren weken (paar uur) in oplossing met snappy clean powder. Geweldig goed spul, en alle zooi spoel je er daarna zooooo uit.

Het ruikt niet lekker, en doet ook pijn als je een wondje op je handen of vingers hebt, maar geweldig schoonmaak spul. daarna inderdaad zoals hierboven beschreven... behalve het drupje afwasmiddel dan... maar wel alles eruit masseren zeg maar.
 
Pads, applicator pads en doeken een tijdje in een warm water oplossing van soda laten staan. Ouderwets maar prima goedje. Uitspoelen tot je niks meer 'waarneemt' (soda is basisch en voelt glad aan). Een uurtje in de BioTex laten staan werkt ook.
 
Ik heb (nog) geen machine pads, enkel de euro hand foam pads van LC. Deze laat ik eerst een kwartiertje to half uur weken in een oplossing met de Wolfgang rejuvenator, vervolgens lichtjes uitspoelen en in de wasmachine op 30 graden. Programma voor fijne was, beetje waspoeder erbij, uiteraard zonder wasverzachter.
Zelfs een witte handpad die volledig geel verkleurd was (na een eerste keer wassen zonder de rejuvenator), werd met dit spul weer terug wit!


Overigens: in dezelfde oplossing met de rejuvenator spoel ik eerst al mijn doeken. Werkt echt geweldig, al het vuil komt er zo af. Soms bij bv zwarte strepen van rubber moet je wel eventjes wat wrijven, maar dat is minimaal. Na het wassen lekker laten drogen op een rekje en alles is weer als nieuw.
 
na het detailen laat ik ze door m'n moeder wassen met microfiber restorer en de rest van alle doeken

tijdens het detailen haal ik hem eraf, even onder de kraan met warm water vaak spoelen en knijpen totdat er alleen nog maar schoon water uit komt, daarna op G220, aanzetten en het water eruit slingeren (met MF doek erover) en dan ga ik weer verder

heb wel gemerkt dat ik dit vaker moet doen tijdens de auto, werkt daarna veel fijner
 
haha nee, begin altijd in een lage stand, de handigheid zit hem ook in de stand van het apparaat :D
was er vergeten bij te zeggen dat ik er vaak een MF doek overheen doe :-b
 
Bij gebrek aan pads (komt verandering in, nog wat pads bijbesteld bij Carclean) was ik ze tussenin ook af en toe met de hand uit, goed uitduwen tussen enkele handdoeken en zwier ze nadien droog door de rotary effe op volle gaaaz te zetten (kop van de machine in een leeg emmertje voor het geval de pad een eigen leven wil gaan leiden).
 
Ik weet niet of het mag, maar ............

Ik heb de pads eerst in een watertje met autoshampoo gezet. Resultaat niet voldoende. Toen een watertje met een flinke scheut ammoniak.
Werkte perfect. Daarna voor de zekerheid weer eventjes in een watertje met autoshampoo en wat schoonmaakazijn ( anti-kalk ).

Heel goed uitknijpen. Onder de kraan, knijpen, opzuigen, knijper, opzuigen tot ik alleen nog water zag. Schoon ............

Misschien dat de ammoniak wat vragen oproept bij enkele gebruikers. Ontvet prima en is slechts eventjes agressief. Goed naspoelen doet de rest.
 
Kreeg de pads prima schoon met autoshampoo of Dreft o.i.d. (vwb. SSR) dan.

Wil geen al te agressieve middelen gebruiken. Zou wel eens de lijm van de velcro aan kunnen tasten.

Kan me voorstellen dat met wax doordrenkte pad's wel een boost Dasty o.i.d. kan gebruiken.