• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LCD-TV Reinigen ?

Ik ontving ooit eens bij de aanschaf van mijn eerste LCD van de firma Samsung een soort zemen doekje.
Inmiddels een grote Sony en vier jaar verder.
Het doekje gebruik ik nog immer. Ik maak het doekje eerst redelijk vochtig met alleen water.
Met die vochtige doek neem ik dan uiterst zacht (vooral zonder te drukken) alle stof en soms vette vingertjes van mijn dochtertjes van het scherm en de hoogglans rand af.
Daarna doekje uitspoelen onder kraan en uitwringen en met bijna droge doel wederom uiterst zachtjes zonder te drukken de boel afnemen.

Werk dus alleen met water en werkt als een tierelier en in al die jaren nimmer krasjes kunnen ontdekken. (En ja, de schoonmaaksters weten dat ze van mijn tv af moeten blijven).

Aficior
 
Dasty ruiten en oppervlakken reiniger (roze fles) en een microvezeldoek! Werkt prima op onze plasma beneden, mijn lcd boven en m'n laptop. Ik zou me niet laten naaien door speciale sprays te kopen. Is het zelfde idee als wanneer je schoenen koopt: dan betaal je ook drie keer zoveel voor schoenpoets dan wanneer je het bij de HEMA haalt
 
Speciale spray is geen luxe !!!!

De schermen van LCD en Plasma TV's zijn aan de voorzijde van kunststof.
In de meeste kunsstoffen voor dit soort toepassingen zitten weekmakers.
Weekmakers verlaten uiterst langzaam het kunststof, waardoor het veroudert.
Uiteindelijk ga je dat zien door dofheid e.d.

https://www.Carclean.com/product/Race_Glaze/ScreenSheen_Kit_RG38_101294
Zie de toelichting, Need I say more......

Menig motorrijder heeft de fout gemaakt om zijn vizier met Glassex schoon te willen maken.
Na een paar keer begin je dan al de craquele te zien (soort barstjes in het materiaal)

Ik zou nooit en te nimmer iets anders nemen dan een speciaal product.
De schade is nooit direct zichtbaar en ook niet te herstellen.
Op de prijs van een Tv is het relatief.......
 
Je gaat wel even voorbij aan het feit dat weekmakers grotendeels worden opgelost door UV licht.
De meeste TV's hangen binnenshuis en staan dus een stuk minder bloot aan UV straling dan bijvoorbeeld een motorvizier of koplamp :ja

Doet niks af aan het feit dat ik ook de voorkeur geef aan speciale vloeistof, maar meer om absoluut zeker te zijn dat het geen kwaad kan.
 
Onze plasma tv die hier beneden al zo'n 8 jaar hangt is altijd met Dasty of iets dergelijks schoongemaakt en daar zie je niks van.
Dat verhaal over weekmakers geloof ik best maar ik denk dat dit een zeer langzaam proces is en je het nauwelijks zult zien.