• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LCD-TV Reinigen ?

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Tja, nu sinds een week een nieuwe LCD-TV en de stof begint er nu al op te liggen.

Nu had ik er wel zo'n "Speciaal" doekje bij gekregen, maar weten we ook hoe we met welk soort "schoonmaakmiddel" de TV en het scherm voorzichtig kunnen reinigen ? :weetniet
 
Ik heb ooit een setje gekocht bij de media markt voor iets van €10, dit gebruik ik voor het scherm. De rest heb ik ooit in de natty's gezet en haal de stof eraf met last touch :)
 
Nee, want de behuizing daarnet voorzichtig afgenomen met Meg's APC+ (uiteraard eerst op een mf doek gesprayed)

En nu staat die te curen in de Natty's Red :schaam

Alleen nu nog iets voor het scherm zelf 8o
 
Mmh, ja maar die heb ik niet!

Wilt straks op de meguiar's maandag de Glas Cleaner Concentrate aanschaffen.

Heb nu nog iets wat veelste veel Spray & Wipe staan. Dus daar wil ik zsm. van af.
Maar die durf ik niet op het scherm te gebruiken.
 
Heb nog een halve liter staan, maar ik doe er enkel en alleen maar mijn ramen mee.

En daar zit het hem in, ik vind het niet prettig werken op mijn ramen.

Daarnaast heb ik nog een "sprayflesje" staan met 1 op 1 verdunde spray en wipe. Maar die gebruik ik zelf helemaal op.

En mijn ervaring met de NXT Glass cleaner was vele malen fijner. En aangezien ik al wel de provision spullen heb, hoef ik het "
waterafstotende effect van de NXT ook niet. + kan ik gaan voor de Glas Cleaner Concentrate. (en kan ik die tevens gebruiken voor
al de douchecabines/badmeubelen op me werk, en ik mag 1 gallon + sprayfles + sprayer op kosten van me werk kopen) :grinning:
En komt er op neer, dat het dan maar zo'n €0,40 per liter kost. En dit haal je ook niet met de spray and wipe of met de NXT. :p
 
Voor het verwijderen van stof gebruik ik deze. Werkt echt geweldig, zowel op het scherm als op de behuizing. En er is geen kans op krasjes (tenminste: als je alleen de zachte kant van de borstel gebruikt).
 
Hoi Jeroen,

Ik gebruik altijd een nieuwe schone zachte supervezeldoek en Ultimate Quick Detailer van Meguiars om het oppervlak van mijn Plasmascherm te ontdoen van stof. Het maakt echt streeploos schoon en laat de hoogglansende rand en het matglanzende oppervlak van het scherm mooi glanzen zonder residu achter te laten. Gewoon net zo reinigen als je lak. Opsprayen op de supervezel doek en afnemen, doek omdraaien en zacht nawrijven. Eigenlijk gebruik ik deze detailer meer voor dit soort zaken (ook scherm en oppervlakken van computers, labtops en LCD schermen daarvan) dan dat ik het voor de auto gebruik. Ik vind het een goede detailer die ook glas (autoramen) prachtig glanzend achterlaat. En als je het op een doek of supervezelspons opspuit is het redelijk zuinig in gebruik. En het ruikt erg lekker.

Ik heb mijn pasmascherm nog nooit met iets anders schoongemaakt en hij ziet eruit als nieuw. op dit soort delicate oppervlaktes gebuik ik dus nooit een APC en in de gebruiksaanwijzing wordt het gebruik van APC of alcohol (spiritus) ook afgeraden. Wel het gebruik van een supervezeldoek en water met één druppel reinigingsmiddel om de oppervlaktespanning te doorbreken.

Succes ermee,
GdV42
 
Typhoon zei:
Voor het verwijderen van stof gebruik ik deze. Werkt echt geweldig, zowel op het scherm als op de behuizing. En er is geen kans op krasjes (tenminste: als je alleen de zachte kant van de borstel gebruikt).

+1 Zo maak ik de hoogglans zwarte rand van onze LG 37LH5000 ook schoon.
Het beeldscherm reinig ik door er 1x per week heel licht Spray en Wipe 1:1 op te nevelen en deze met een Poorboys World Deluxe Mega Koraal Towel wat prima werkt :)^
 
Als we voor een auto speciale producten voor speciale delen gebruiken, dienen we dat bij een TV ook te doen!

Daarom: http://www.monstercable.com/screenclean/screencleanlistFlatscreen.asp
 
Ik maak mijn LG 42PC51 LCD televisie schoon met een daarvoor geschikte spray en doekje

SVC2540_10-GAL-global?wid=430&hei=430&$jpglarge$.jpg
 
Ik heb al een leuk compleet setje gevonden via inet :party:

Het lcd scherm blijft toch iets anders, dan onze auto middeltjes + heb ik straks ook een goeie cleaner voor me nieuwe laptop die eind van de maand moet komen.
 
Tromgeroffel....

trrrrrrrrrrrrrrr trrrrrrrrrrrrrrrrrr trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

iedereen wacht in spanning af.......