• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leaseauto inleveren... Wat schoonheidsfoutjes weg poetsen

+2

Wij zijn hier heel kritisch aan het oordelen, maar als "wij" detailers het over auto wassen en uitzuigen hebben, gebeurt dit nog altijd 10x beter dan de "normale" ,^^ mens.
 
Daarom snap ik dus de woorden opvoeding en fatsoen totaal niet, en komt het stukje 98% bij mij naar voren
 
denk dat een hoop mensen een moord doen voor een lease auto, kunnen ze het wel hebben over bijtelling maar zo goedkoop rij je nooit zelf!
Bij mij werkgever krijgen we geen lease auto's maar mag je gebruik maken van het busvervoer van de zaak voor een gedeelte van je reiskosten.
Moet zeggen was even wennen maar het is nu toch wel lekker uit de nachtdienst even in de bus tukken terwijl je anders aan staat te schuiven.
En qua schoonmaken zou ik hem bijhouden zoals hij van mijzelf was,dit omdat ik altijd wel van een schone auto houd of hij nu van mijzelf is of niet.
 
Schoon houden alsof ie van jezelf is. Dat is inderdaad ook mijn uitgangspunt. Je zit er immers toch een paar uur per dag in.
Ik maak er ook geen punt van, die kras heb IK er in gereden: ik zat aan het stuur, ik heb de oprit laten aanleggen, en ik heb die verlichtingspaal daar eigenhandig gezet. Onmogelijk om het iemand anders in de schoenen te schuiven :D
Ik vind het ook maar logisch dat ik die schade betaal ( en 125 euro valt goed mee voor zo een kras).

Ik vind het echter niet kunnen dat sommigen hun leasebak als vuilbak behandelen en na vier jaar ranzig terug inleveren. Getuigt van weinig respect voor het materiaal van je werkgever.

Meerendeel van de leasingfirma's hebben een document van wat zij als normale gebruiksschade beschouwen en wat niet. Een kras mag max de lengte van een bankkaart hebben, een deukje max de grootte van een euromunt, max. x krassen per koetswerkdeel, max. steenslag op één koetswerkdeel, enz...
 
de zoon heeft ook een leasewagen, maar dat kan je er niet aan zien.

Die wordt wekelijks gewassen, zij het soms wel in de self-carwash en dan soms de papa die hem volledig onder handen neemt.
 
zo hoort het ook. Ik heb het thuis altijd zo gezien: mijn pa had al heel vroeg een bedrijfswagen (Opel Rekord met de dikke dieselneus was de eerste). Die werd gewoon netjes gehouden. En van zodra ik oud genoeg was en groot genoeg om aan het dak te kunnen, was dat één van mijn karweitjes. Toen nog gewoon met spons, zeem en een kneep detergent. Eén keer per jaar werd de wagen gesimoniseerd (met een oude lap en poetswatten :( ), we wisten toen van niet beter...
Hetgeen wat mijn pa altijd zei: 'als het niet van jezelf is, dan moet je er nog beter voor zorgen, want ooit moet je het teruggeven, en dan wil je niet met beschaamde kaken staan.
Eén keer, ik moet toen een jaar of twaalf geweest zijn, heb ik de vakantie-vliegenlijken er met een schuurspons afgewreven. En dat op de neus van onze toen nagelnieuwe Ford Sierra... Not such a good idea,...Pa was furieus !
ik heb daarna drie dagen mogen staan wrijven met Commandant of Simoniz of zo, old skoolstuff... waar je spierballen van kreeg.


Ik vond het een gezond principe en eigenlijk niet meer dan normaal. Komt daar nu bij dat ik ondertussen een poets-afwijking heb ontwikkeld en een voorliefde heb voor zwarte auto's...
 
Zo. De plekken zijn weggewerkt. Uiteindelijk heel simpel te werk gegaan. 2 hit Inizio forza op geel en thats it. Geen afbouw gedaan. De rest van de lak is een grote swirl walhalla dus had de details heb ik laten zitten. Her em der op dezelfde manier ook wat parkeerkrasjes ed opgelapt. Hij ziet er nu beter uit dan toen ik 'm vorig jaar januari uit de pool kreeg. :D
 
Goed om te lezen dat je er voor hebt gekozen om je leasewagen toch wat op te knappen en als zodanig in te leveren. :cool:
 
Daar sluit ik me volledig bij aan.
Misschien heb ik het hier gemist hoor, maar even pure interesse; al enig idee wat je volgende auto wordt?
 
Maaike;328832 zei:
Daar sluit ik me volledig bij aan.
Misschien heb ik het hier gemist hoor, maar even pure interesse; al enig idee wat je volgende auto wordt?

Ik neem een andere auto uit de pool... Het wordt een Toyota Avensis Wagon met alles erop en eraan. Niet bepaald spannend maar aangezien het gezin sinds 10 maanden is uitgebreid met een 3e persoon kan ik de ruimte maar al te goed gebruiken! Momenteel heeft het bedrijf ook nog eens een bestelstop dus hopelijk kan ik rond deze tijd volgend jaar gaan kijken naar een nieuwe auto.
 
ik sluit mij er bij aan dat je een leasewagen in bruikleen krijgt en je er zuinig op moet zijn.

ook mij wagens vw caddy en t4 en vivaro altijd bereden als mijn eigen auto ,nu bij mij nieuwe baas een citroen jumper met 2 km er op en vers gespoten in de bedrijf kleuren :)^

alleen met 1800 km een paal geraakt en de dorpel en schuifdeur beschadigt ]-0 ,ik was er ziek van ondanks dat het mij eigen auto niet is
 
op onderstaande link staan de voorwaarde van JustLease, als je onderaan het document kijkt kan je zien welke schades wel en niet geaccepteerd worden.

http://dfiles.eu/files/8w9relayu
http://www.sendspace.com/file/yr3el7

Ik denk dat dit bij alle leasemaatschapijen wel een beetje hetzelfde werkt.