• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leder plakt na reinigen

Naja, ik ken alleen de Mothers-Kit en die bevalt mij prima. Ik heb bij de Full Leather Interiors van Porsche's sommige interieurs heel vaak de Foam ingeborsteld/verdeeld over een volledige stoel of dergelijke, effe laten intrekken en voordat het bijna opgedroogd was, met nieuw Foam flink borstelen met cirkelende bewegingen. Dit werkte als een tiet en ben nog een rare fratsen tegengekomen. :p

Onderstaand een zwart-lederen interieur van een GT3. De doek die je ziet is na het afnemen van de Foam van ALLEEN DE RUGLEUNING + MIDDENSTROOK ZITTING. :D

Na voldoende reinigen zag je dat het leer van zijn vuil af was, maar ook van zijn natuurlijke oliën. (Logisch) Dus het leer is éénmaal gevoed en enkele dagen later opnieuw gevoed. Hierna was het soepel en warm van kleur. :p

11 Gallery.jpg




Greetz
 
Zat lekker de bladeren door mijn foto's en vond nog een mooi voorbeeld van een interieur van een andere GT3. Hierbij was het verschil helemaal bizar, haha!

Hier heb ik behoorlijk op zitten borstelen en toen viel op dat het geen verlepte zwarte zwarte bekleding was, maar diepblauw. :D

20160116_124407.jpg
 
Jeeetje, het kan dus nog veel erger ja.
Als je de klus in 1x wilt klaren zul je echt meerdere doeken moeten hebben. En ik ga mijn Peluche Verdes voor de lak niet gebruiken voor het interieur. Misschien de Peluches Bianco zoals Quantoxx, maar die wil ik eigelijk voor wax buffen gebruiken. Hmm, jammer dat CC geen Peluche Giallo ofzo heeft zodat je die voor interieur kunt gebruiken. De Piccolo is te klein.
 
De Piccolo is te klein.

Volgens mij krijg je bij de Mothers Kit 2-3 van die Piccolo Nero's. Werken goed, maar je hebt er niet genoeg aan bij veel oppervlakte. :p

Ik gebruik al mijn doeken door elkaar. Ik was ze toch en dan bevatten ze geen restanten meer van dingen. (Of ze moeten per ongeluk vet hebben opgepakt, dat blijft kl*te vanwege vlekken die er niet meer uit gaan. :p

Ik heb Verde's, Bianco's, Nero's en Bordi's, Nanolex doeken en eigenlijk gebruik ik de Bordi's en Nanolex alleen voor wax afnemen en bij gevoelige lakken. De rest voor alles behalve vieze klusjes. (Daar heb ik goedkope Action MF-hoerendoekjes voor :p )


Greetz