• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lijst om een Bordeaux Rode Buick als nieuw te krijgen

EGE1982

Detailing rookie
8 feb 2011
21
0
Het gaat een hele klus worden aangezien de auto nogal groot is en ook nog een verl chroom heeft. Ik denk wel dat het resultaat echt geweldig gaat zijn. Advies op de onderstaande productenlijst is meer dan welkom!

Bak:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Voor het reinigen van het interieur, velgen en onder de motorkap:
- Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml

Daarna wil ik de auto wassen met:
- Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml

Kleien ga ik nu nog niet doen (of het moet zo'n aanrader zijn dat ik het niet kan laten)

Reinigen en oppoetsen van de chrome onderdelen met:
-Poorboys World Professional Polish - 473ml

Voeden met:
-Poorboys World Black Hole - 473ml

Waxen met een sealant (auto staat altijd buiten):
Poorboys World EXP Pure Sealant - 473ml of toch de Poorboys World Natty's Paste Wax Red - Limited Edition - 235ml?

Het beige leren interieur, deuren, stoelen en dashboard behandelen met:
-Poorboys World Leather Stuff - 473ml
 
Wil je ook gaan polijsten met bijvoorbeeld een DAP500/900?
 
Kleien is een erg belangrijke stap! Met kleien maak je namelijk de lak echt goed schoon. Alle verontreinigingen haal je ermee af! Zou dus wel een kleisetje aanschaffen.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Kleien is een erg belangrijke stap! Met kleien maak je namelijk de lak echt goed schoon. Alle verontreinigingen haal je ermee af! Zou dus wel een kleisetje aanschaffen.

Dank voor de tip. Ik ga een simpele kleiset toevoegen aan de lijst.

Overigens over die microvezel doeken en droogdoeken: Kan ik ook het spul van de blokker gebruiken of gaat dat mis?
Welke doeken en materialen moet ik allemaal gebruiken?
 
De Blokker doeken zou ik gebruiken voor vieze klusjes (randjes e.d.)

Deze doeken zijn uitstekend voor glaze, wax e.d.:
Deluxe Mega Towel
 
Voor het reinigen van het interieur, velgen en onder de motorkap:
- Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml

Voor de velgen zou ik PB Spray & Rinse doen, deze is speciaal voor de velgen. APC is hier minder geschikt voor.

Daarna wil ik de auto wassen met:
- Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml

Prima keuze, zeer goede shampoo. Wat voor een washandschoen gebruik je/wil je gaan gebruiken?

Kleien ga ik nu nog niet doen (of het moet zo'n aanrader zijn dat ik het niet kan laten)

Reinigen en oppoetsen van de chrome onderdelen met:
-Poorboys World Professional Polish - 473ml

Ook een goede keuze!

Voeden met:
-Poorboys World Black Hole - 473ml

Prima keuze, werkt zeer goed.

Waxen met een sealant (auto staat altijd buiten):
Poorboys World EXP Pure Sealant - 473ml of toch de Poorboys World Natty's Paste Wax Red - Limited Edition - 235ml?

Voor lange bescherming: de Sealant, voor een vrij lange bescherming en meer glans de wax.


Het beige leren interieur, deuren, stoelen en dashboard behandelen met:
-Poorboys World Leather Stuff - 473ml

Ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van de Leather stuff, gebruik liever Gliptone. Het leder gaat erg kraken van de Leather Stuff. Voor het dashboard zou ik de Natural Look van PB kopen.
 
Dank voor de tips Paulus! Dit roept wel nog wat meer vragen op:

- Onder de motorkap kan ik dus wel gewoon goed aan de slag met de APC cleaner?
- Heb je een aanrader voor een goede handschoen voor het wassen?
- Met wat breng ik de APC reiniger (interieur), reiniger (exterieur), voeding en wax aan? Zijn dit allemaal de microvezel doeken? In het interieur zit namelijk leer, plastic en stof verwerkt. Kan ik er vanuit gaan dat je vrijwel alles kan aanbrengen en afvegen met deze doeken?
- Verder heeft het stuur wat slijtage plekken en is nogal vies. Hoe krijg ik deze weer in een goede conditie?
 
Dag EGE

-Onder de motorkap kan je de APC gebruiken, geen probleem. Moet je alleen even opletten met het verdunnen. Ik gebruik hem 1:5 verdund en voor de echt vieze stukken 1:1 verdund in een PB's spray fles. Kosten 2,99 en zijn prima hiervoor.

-Als handschoen gebruiken de meeste een Meguiar's Wash Mitt. Kost een paar centjes maar hij gaat lang mee en werkt super. Let op dat je ook 2 emmers water gebruikt. 1 spoelemmer en 1 emmer met sop. Verder als tip: ga naar de action en koop daar voor €1,- een rasta washmitt en gebruik deze voor de onderkant van je bumper en voor je velgen. Hierdoor slijt je dure mitt veel minder.

-Aanbrengen APC --> de PB's spray fles Koop er drie... 1:1 verdund, 1:5 verdund en 1:20/1:15 verdund. De voeding (lees: glaze) en de Wax kan je aanbrengen met Microfiber pads van bijvoorbeeld Meguiars Dit zijn er tevens gelijk 2. Maar je kan ook andere kopen zoals de pads van Monello. Zelf heb ik voor de wax een pad van Dodo (super pad). Hij kost een paar centjes maar ik beloof je, je had als kind geen knuffel die zo zacht is als deze pad!

Verder zijn microvezel doeken erg belangrijk hiermee poets je de producten uit nadat je ze hebt aangebracht. Slechte doeken verpesten echt je hele poetsbeurt in een hand omdraai. Aan de grootte van je auto te zien zal je 2 doeken per stap nodig hebben. Cobra doeken zijn prima als beginner en zijn net even wat goedkoper dan bijvoorbeeld de doeken van Poorboys die door de meeste mensen voor de beginners worden aangeraden (ook door mij, ze zijn wel echt zachter en beter).

Voor je interieur zou ik gaan voor een flesje Natural Look van Poorboys. Hiermee kan je je hele interieur reinigen, leer en plastic. Tevens kan je proberen om je stuur hiermee weer goed te krijgen, maar een versleten stuur krijg je met geen flesje of doekje meer goed.


Nog een vraagje van mij: waar droog je je auto mee af als je hem hebt gewassen??

Verder helemaal eens mer Paulus wat de producten betreft, goede keuze!

Hopelijk heb je er wat aan....
 
Dag Cyruzzz,

Dank voor alle tips. Hier heb ik zeker wat aan!
Ik heb toch nog een beetje mijn twijfels bij de PB Natural Look. Dit door de volgende review op de website:
"Gebruiken doe ik het echter niet meer want als je bijvoorbeeld met de arm eens leunt op een paneel dat behandeld is, heb je een plek omdat het product weg is. Dit is niet wat ik zoek en verwacht van een interieur product. PB onwaardig."

Is er wellicht een ander product dat hier minder last van heeft, of is het product niet op de juiste wijze aangebracht?

Voor het drogen ga ik de PB Mega Towel aanschaffen.
 
Ik heb die ervaring ook niet met PB NL! Hangt natuurlijk ook af van het oppervlak, op glad plastic trekt het niet in, en wrijf je het er zo weer af. Bij mijn wagen trekt het in de vinyl. De armsteunen op mijn deurpanelen zijn namelijk met vinyl bekleed. Heb het al wel een half jaar niet behandeld en het ziet er nog steeds net zo mooi uit als op de dag dat ik het behandeld had. Zelfde geld voor het dashboard.
 
Ik geloof dat Pb Mega Towel niet echt een droogdoek is..
Kijk anders een naar PB Waffle Weave Drying Towel of Delirium Orange Drying Towel of Mothers Wax Drying Towel enz...
 
Kan ik voor het interieur dan meteen de Natural Look aanbrengen of moet ik toch eerst met de APC overal overheen gaan?

@Virus: Ik bedoelde eigenlijk die Waffle Weave.
 
Inderdaad eerst met APC het interieur reinigen, daarna met de NL (Natural Look)

De Waffle Weave van PB gebruik ik zelf ook, prima droogdoek!

Heb je ook al een kleiglijmiddel? Spray & Wipe is een erg goed product!
 
- Verder heeft het stuur wat slijtage plekken en is nogal vies. Hoe krijg ik deze weer in een goede conditie?

Colourlock heeft hier goede middelen voor. Mag hier geen commerciele links plaatsen, dus google er maar eens op!
Gebruik deze zelf ook.

Deze varianten heb je:

Glad leder reiniger mild

Glad leder reiniger sterk

I.c.m een paardenhaarborsteltje maak je het zo weer schoon.

Met de Fresh kleuren kun je de versleten plekken weer herstellen tot nieuwstaat. Je kunt op auto en type zoeken voor de goede kleur.
 
Allemaal zeer goede adviezen hierboven. Hiermee kun je echt aan de slag.

Mag ik vragen waarom je de lak niet gaat polijsten? Het is een schitterende kleur die zich leent voor een swrilvrije uitstraling. Ik zou me kunnen voorstellen dat er wel wat lakdefecten te vinden zijn die te herstellen zijn. Maar wat zal deze kleur prachtig zijn, wanneer deze helemaal in topconditie verkeerd.

Dusssss, waarom niet ook dat aanpakken? (Wil je overigens vooral niet op kosten jagen).
 
Dag Aficor,

Ik ga de lak niet polijsten omdat ik daar geen machine (en ervaring) mee heb. Mochten de handen van iemand jeuken om de lak te polijsten, dan wil ik best even langs komen rijden :)
 
Welke provincie woon je? Check anders deze lijst even:

Klik

Er woont vast wel een forumlid in de buurt die je kan helpen!