• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Loslaten van velcro op de backingplate dap 500

dekilo

Detailing rookie
1 jun 2008
45
0
Ik heb bij het lostrekken van de polijstpad op de de Dap 500 backingplate het gehele stuk velcro mee afgetrokken :sob: .
Is dit nog te repareren?
Ik vind het best wel jammer ik heb pas ongeveer 30 keer een polijstpad op en af de backingplate gemonteerd?
Meer mensen met dit euvel?
 
Dit is te repareren, geen probleem, maar je kunt ook even contact opnemen met ons en dan is het gewoon een garantiekwestie ;)
 
Je kan het of zelf lijmen met contactlijm, gaat perfect of je stuurt hem terug en we ruilen hem voor je om.
Het kan voorkomen dat door de grote kleefkracht bij het eraf halen van de pad dat de er een klein stukje loskomt en als er eenmaal een begin is dan trek je gelijk alles eraf.
Dat kan je voorkomen door je vinger bij het eerste stukje ertussen te steken. Altijd voorzichtig de pad eraf trekken. Was het bij de Meg's pads dat de het velcro van de pad mee ging het kan dus ook andersom. Stuur een mailtje naar informatie@Carclean.com als je hem om wilt ruilen.
 
Kijk dat is nog eens service!
Ik moet zeggen dat ik hem gisteren al 2 keer zelf heb proberen te lijmen met bison lijm.
Maar dat was geen succes.
Na een kwartier was het weer los.
En ff een noob vraagje:
Hoe moet ik de backingplate losschroeven?
Ik heb een sleuteltje erbij maar hoe moet ik het loshalen?
 
Dit staat beschreven in de handleiding als ik mij niet vergis, kan het wel uitleggen, maar dat is wat lastiger te doen.
 
We ruilen hem gewoon voor je om, geen probleem.

We hebben de vraag uitstaan bij de fabrikant wat het zou kunnen zijn. Opeens duiken losse velcro's op de laatste week. Strange...

Stuur hem aan ons retour (kan gewoon in een normale bubbelenveloppe) en je krijgt van ons gratis een nieuwe.
 
Tim zei:
We ruilen hem gewoon voor je om, geen probleem.

We hebben de vraag uitstaan bij de fabrikant wat het zou kunnen zijn. Opeens duiken losse velcro's op de laatste week. Strange...

Stuur hem aan ons retour (kan gewoon in een normale bubbelenveloppe) en je krijgt van ons gratis een nieuwe.

Het wordt weer warmer Tim. Sommige lijm wordt weer zacht en verliest enige kleefkracht naarmate het warmer wordt.

Kees
 
Van dit specifieke probleem NOG geen last, wel van "vervilten" van het klittengedeelte achterop LC pads, waardoor de hechting op de DAP minder wordt. Maar vooralsnog geen echte problemen mee gehad.
 
no offense , maar ik denk dat het ook een beetje te maken heeft met de manier hoe je een pad eraf haalt.

er word weer volop gedetaild met dit weer en dus ook vaak een pad verwisseld.
natuurlijk is het perfect dat je backingplate vervangen word :)^
 
Tim zei:
We ruilen hem gewoon voor je om, geen probleem.

We hebben de vraag uitstaan bij de fabrikant wat het zou kunnen zijn. Opeens duiken losse velcro's op de laatste week. Strange...

Stuur hem aan ons retour (kan gewoon in een normale bubbelenveloppe) en je krijgt van ons gratis een nieuwe.

Ik heb mijne ook al terug geplakt met bizon lijm. Kan ik die nog omwisselen?
 
Zoals Dennis en Nick ook al hebben gezegd; Let op bij het verwijderen van de pad!! Niet zomaar alleen de pad vastpakken en eraf trekken maar voorzichtig de pad een stukje optillen, je vinger op het velcro houden en dan de pad pas lostrekken!
 
nou krijg ik het helemaal !
het afpakken moet dan wel voorzichtig gebeuren...

ik ben nu bezig met een auto en wat gebeurt er.....

velcro los, lijm is gewoon slecht .velcro schoot er zo vanaf zonder te scheuren of blijven hangen.
gelukkig heb ik een reserve en kan ik verder nu.
 
Ik snap er geen klap van dat ze loskomen... Er komen een aantal nieuwe vanuit de fabriek. Ik heb inmiddels wel begrepen dat de plates door hen ook elders ingekocht zijn.
 
Zit het probleem niet in een bepaalde serie en/of zending? Ik ha morgen voor het eerst met de DAP aan de slag... Heb net nog even gecontroleerd maar de velcro lijkt er goed (vast) op te zitten. Met de AEG exe 460 die ik hiervoor had moest je ook voorzichtig de pad eraf halen.
 
Het zou kunnen zijn dat er toevallig een bepaalde serie tussenzit met te weinig of verkeerde lijm. Er zijn er ook 100 naar het buitenland vertrokken en daar gebeurt niets geks mee tot nu toe.
 
Heel raar inderdaad. Ik haal altijd voorzichtig de pad eraf en doe mijn vinger als eerste ertussen. Aan de rand gaat sneller los dan in het midden.
 
Tim zei:
Het zou kunnen zijn dat er toevallig een bepaalde serie tussenzit met te weinig of verkeerde lijm. Er zijn er ook 100 naar het buitenland vertrokken en daar gebeurt niets geks mee tot nu toe.

Misschien naar Spanje, zag de DAP bij een spaanse webshop.
voor een hele mooie prijs, als ik het goed zag