• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal glazen en waxen zonder 230V?

Ewald

Detailing rookie
1 okt 2010
165
0
Ik ben aan het kijken naar een manier om machinaal een glaze of wax op te brengen, maar dat moet buiten op de parkeerplaats gebeuren, en daar heb ik geen 230V. Een DAP500 o.i.d. is dus uitgesloten.

Ik heb een paar dagen terug namelijk een middagje AG SRP en AG HD wax opgebracht, en mijn rechter pols doet nog zeer.

Ik vraag me af of een LC Uni-Ball op een accuboormachine eigenlijk een goede optie is. Waar ik bang voor ben is dat dat toch niet zo makkelijk gaat, dat een accuboormachine niet genoeg kracht levert, en dat de accu van de boormachine te snel leeg zal gaan.

Iemand hier ervaring mee? Andere ideeën?
 
Die LC ball is voor andere doeleinden dan het opbrengen van SRP en wax.
Wat Ivo zegt: accu exenter kopen:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
is een omvormertje van 12V naar 230v icm een oude (diesel) accu geen optie ?

Een DAP500 verbruikt die 500W pas als je deze in de hoogste stand zet en zo vaak gebruik je die niet ?
Moet wel redelijke tijd uit te houden zijn lijkt me, uurtje of 4 op een 55Ah accu moet zeker lukken.
 
@Puff:
3 hoog. Een verlengsnoer zie ik niet zitten. :confused:


@Juffer1:
Vind ik een interessant idee, om een accu i.c.m een omvormer te gebruiken. Op het eerste gezicht zie ik het een en ander aan praktische problemen (gewicht, gesleep, moet ergens blijven, e.d.), maar dit ga ik wel in mijn achterhoofd houden.:idee


@D-J:
Ik zie dat deze van het merk Sealey is. Okee, weer een stap verder! :idee
 
Snelste oplossing is een kratje bier halen, deze drink je leeg, schroeft aan de onderkant 4 wieltjes en doet daar de accu in met de omvormer.
Eventueel plaatje hout om maat zagen als deksel en je bent ready to go !

Wij gebruiken dit om op weekend meeting TV te kijken.
Op een 55Ah accu kunnen we ruim 40 - 45 uur tv kijken op een 50cm lcd tv icm digitenne.
 
@Juffer1:
Mooie oplossing! :idee


@MDC:
Ook mooie oplossing, hoewel het laten lopen van mijn auto, terwijl ik eraan bezig ben, me wel een beetje zenuwachtig maakt.

Andere oplossing die ik zag: Sealey maakt ook een poetsmachine die op 12V loopt en een sigaret-aansteker-plug heeft. Ik vraag me wel af of zoiets nog wel voldoende kracht heeft.

Ik zag dat ze verder een 18V apparaat hebben, met LiIon accu, maar als je die compleet met accu en laadapparaat koopt, wordt hij wel behoorlijk duur (tegen de 300 Euro).
 
als zo'n machine een 300 watt zou zijn (wat ook aan de lichte kant is) dan verbruikt deze al een 25 A aan stroom.
Mocht je in het bezit zijn van een goede 55 Ah accu hebben dan heb je na 2 uur wel een kleine uitdaging ;)

@ Ewald : Uit welk deel van NL kom je trouwens ?
Wellicht is er een lid bij je in de buurt die een plekje voor heeft waar je kan staan ?
 
25 Ampère vind ik wel behoorlijk veel, dan heb je flink dikke kabels nodig.

En als je 300 W al aan de lichte kant vindt, volgens mij zitten die accupolishers niet boven de 100 W. Sealey is er niet bepaald duidelijk over, maar een van die apparaten zou 60 W zijn. Ik vraag me dus af of dat wel voldoende is.

Ik woon in Nijmegen.
Het zou misschien handig kunnen zijn om het dan bij iemand in de omgeving te doen, maar die heeft z'n ruimte misschien niet altijd beschikbaar op het moment dat ik die zou willen gebruiken.

Ik heb ook al eens gekeken naar doe-het-zelf garages in de buurt, maar die zijn toch vooral op de mechanica ingesteld, en zijn toch wel aan de dure kant voor een dagje detailen.
 
Hoe lang wil je evt rijden ?

Weet er 1 te vinden op een uurtje rijden bij jou vandaan waar je voor een klein bedrag de gehele dag binnen kan staan.
Is ook een brug aanwezig incl. TL verlichting, elecktra en lucht.
Denk alleen dat een uur rijden net even te ver uit de richting is ?
 
Een uurtje rijden vind ik nog wel om te doen. Als er ook water en waterafvoer is, en niet naast me iemand met een slijptol in de weer is?
 
waarom koop je geen stroomgroep op benzine of diesel , je hebt daar tegenwoordig compacte toestellen in die dat weinig kabaal maken ook nog .
 
Wij hebben ook een kleine generator, maar die maakt toch wat lawaai van dichtbij hoor.
 
Zo'n generator vind ik wel een interessant idee, maar de prijzen die ik in de gauwigheid op internet zag vond ik toch wel wat aan de hoge kant.
 
Vorig jaar had Lidl er in juni een in de aanbieding voor € 299,-
Totaal vermogen was ca 3000 watt. machine was wel wat luidruchtig had ik zo hier en daar opgevangen
maar ja wat is nou € 299 nog. Voor een Hondaatje zit je op € 1200 of meer.

Mijn voorgevoel is dat ze dit jaar weer terug komen met deze aanbieding.