• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mag Black Hole altijd?

black beauty

Detailing rookie
12 apr 2010
87
0
Black Hole zou je "altijd" mogen gebruiken, zo las ik.

Kan, mag en heeft het zin om, nadat de wagen een week of 3 geleden in de BH, sealant en wax is gezet, na het wassen weer een laagje Black Hole (en evt wax) aan te brengen? (Ik zie nl. weer wat krasjes die opgevuld waren met BH licht verschijnen)

Dank vast!
 
Ja, dat dacht ik al. Ik wist alleen niet of je op je bestaande waxlaax weer BH en daarna dus een nieuwe waxlaag kon aanbrengen, maar dat mag dus wel begrijp ik. Ik dacht dat het wellicht niet zou hechten op een waxlaag.

Bedankt!
 
Meerdere lagen op elkaar aanbrengen.
Ik zie bij Black Hole daar geen nut van in,het is een glaze en geeft geen bescherming.
 
klopt, maar er zitten wel fillers in,
srp kan je bijvoorbeeld wel layer-en, maar dat schiet niet echt op, gezien de aanwezige cleaner, de vorige laag fillers er grotendeels weer af haalt.
bij srp heeft dit pas echt zin als je een laag of 4 over mekaar aanbrengt.

nu hoopte ik dat je blackhole gewoon 2 laagjes kon zetten, zodat je extra vullende werking heb
 
ik schrijf niet dat de blackhole een cleaner heeft..
ik schreef dat srp een cleaner heeft.

ik WEET NIET of blackhole een cleaner heeft, daar ben ik juist benieuwd naar
 
Het bevat een hele lichte cleaner:

Geniet voortaan altijd van een showglans! Poorboy’s Black Hole Show Glaze is speciaal samengesteld voor zwarte, rode en donker gekleurde auto’s. De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans.

Black Hole kan op elk moment worden aangebracht om kleine imperfecties te verbergen en de glans te verhogen! Het is niet altijd mogelijk om te detailen zo vaak als je zou willen. Je kunt niet voor elke nieuwe swirl de poetsmachine tevoorschijn halen. Black Hole maakt het eenvoudig om een showglans te behouden, zelfs op auto’s voor dagelijks gebruik. Swirls zijn doorgaans opvallender als ze vol zitten met vuil. Deze speciale formule verwijdert het vuil en vult de swirls met glaze. In slechts één eenvoudige stap is je auto glad, glanzend en vrij van swirls!

Net als alle Poorboy’s producten kan Black Hole in de zon of schaduw worden aangebracht. Poorboy’s Black Hole Show Glaze is geschikt voor elke donkere lak, inclusief blanke lakken, enkelvoudige en keramische lakken. Black Hole Show Glaze kan ook op chroom worden toegepast.
 
@aron225, mijn antwoord was niet speciefiek op jouw reply bedoeld. Dat er cleaners in Balck Hole zitten staat op de verpakking, dat is dus duidelijk, maar wat doen deze met de waxlaag van een paar weken zoals in het begin van dit topic gezegd werd, dat was eerder de vraag.
 
Hmm...lastig te zeggen wat het met de bestaande waxlaag doet. Ik vermoed dat hij hem heel licht zal aantsten, maar je gaat Black Hole toch weer toppen neem ik aan, dus dan breng je ook weer een extra laagje wax aan.

Je moet in elk geval wel opletten dat hetgeen je over de Black Hole heen doet geen cleaners bevat, anders haalt het de Black Hole weg. In tegenstelling tot de meeste waxlagen (dus misschien de jouw waxlaag), is Black Hole volgens mij totaal niet bestand tegen cleaners. Het spoelt namelijk bij de eerste de beste regenbui al weg (indien niet getopt).
 
Misschien is deze vraag hier ergens al gepasseerd , maar mag je Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 gebruiken na de Black Hole ?
 
picasso zei:
Misschien is deze vraag hier ergens al gepasseerd , maar mag je Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 gebruiken na de Black Hole ?


zeker en vast.....collinite waxen zorgen ervoor dat de blackhole erg lang blijft zitten. Je moet over blackhole steeds een wax of sealant zetten, anders ben je de BH na de eerste regenbui al terug kwijt.
collinite bevat geen cleaners en tast de blackhole laag niet aan.
 
corsawim zei:
zeker en vast.....collinite waxen zorgen ervoor dat de blackhole erg lang blijft zitten. Je moet over blackhole steeds een wax of sealant zetten, anders ben je de BH na de eerste regenbui al terug kwijt.
collinite bevat geen cleaners en tast de blackhole laag niet aan.


He Essoman bedankt voor je snelle antwoord . :)^
 
In de winter gebruik ik geen glaze, juist omdat ik het idee heb dat de sealant dan minder lang houd.
 
Ik vermoed dat je op het verkeerde been gezet bent. Kopie van een ander topic:

"Ten aanzien van deze vraag wil ik je graag even wijzen op de volgende topic:

Collinite-845-Insulator-Wax-is-superspul en dan met name post 61. Hierin bevestigd Tim van Carclean.com dan een een glaze onder 845 niet echt zinvol is gezien de oplosmiddelen in de 845. Misschien dat een langere curetijd van de glaze uitkomst biedt zoals GMToyota opmerkte.

En t.a.v. de verwerking van 845 zou je deze topic kunnen eens kunnen lezen: Collinites-845-hoe-breng-je-dit-aan-Met-de-hand-of-ook-met-de-DAP"


Tik gewoon Collinite 845 in 'Zoeken' en je vindt er genoeg posts van. Succes :cool:
 
Dominod dit ga ik zeker eens doen , bedankt voor de tip .
Heb hier al veel gelezen , maar hoe meer ik hier lees hoe meer twijfels ik over sommige dingen heb . Maar ik kom er wel uit . ;)