• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mazda mx-5 van Bram

Bram Lieven

Detailing trainee
2 okt 2016
1
32
29
Enschede
Goedemiddag allen,

Mijn naam is Bram, 22 jaar en geboren en getogen in Enschede. Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van deze mazda mx-5, mijn eerste auto.

mx-5.jpg


De auto was voor een lokale autohandelaar een snelle manier om wat geld te verdienen. Toen ik hem kocht was hij redelijk smerig. Ik durfde met de soft top niet door de wasstraat. Ik heb toen de hardtop erop gezet en ben naar een wasbox gereden. Ik heb het hele programma doorlopen op de hete wax na. Eenmaal thuis besefte ik dat de auto niet mooi opgedroogd was en dus ging ik online om te kijken hoe ik hem beter kon drogen.

Van het een kwam en het ander en voor ik het wist stond ik een week later weer in de wasbox. Niet om weer het hele programma te gebruiken, maar alleen om de auto schoon te spuiten met de knop "vlekvrij naspoelen". Eenmaal thuis heb ik de auto gewassen met mijn net aangeschafte washandschoen, poorboy's shampoo en de 2-emmer methode. De auto heb ik gedroogd met een droogdoek van Chemical Guys.

Na het wassen met de hand kreeg ik de smaak te pakken en nu wil ik me graag wat meer verdiepen in de detail wereld, maar alles op zijn tijd: eerst maar eens fatsoenlijk leren wassen!

Ik zit met de volgende vragen/problemen.

- Ik wil niet elke keer de hardtop op de auto leggen om hem schoon te spuiten, maar het lijkt me ook niet verstandig om met de hogedrukreiniger in de buurt van de soft top te komen. Ik twijfel er over om materialen aan te schaffen om de auto te foamen. Kan ik de soft top ook foamen en kan ik wekelijks foamen? Wekelijks foamen klinkt misschien wat overdreven, maar zowel op werk als thuis staat de auto onder bomen die hars(sappen) afscheiden en alle troep blijft daarin plakken.

- voor het met de hand wassen wil ik graag wat meer spullen aanschaffen: velgenreiniger en ramenreiniger bijv. Ik ben nu ook nog met een enkele handschoen aan het wassen, maar ik zie op het forum dat twee handschoenen toch wel een minimum moet zijn (sommigen spreken namelijk over drie handschoenen). Verder wil ik nog graag wat doeken bestellen en evt. snowfoam mocht ik daarmee gaan beginnen. Ik zit nog lang niet op het niveau dat ik het verschil ga merken tussen alle verschillende merken en dus dacht ik mooi simpel: laat ik zoveel mogelijk bij dezelfde (monello) bestellen. Bega ik een fout door alles van Monello te kopen?

Ik hoor graag van jullie. Tips en/of opmerkingen hoe ik het beter kan doen zijn natuurlijk meer dan welkom!

Met vriendelijke groet,

Bram
 
- Ik wil niet elke keer de hardtop op de auto leggen om hem schoon te spuiten, maar het lijkt me ook niet verstandig om met de hogedrukreiniger in de buurt van de soft top te komen. Ik twijfel er over om materialen aan te schaffen om de auto te foamen. Kan ik de soft top ook foamen en kan ik wekelijks foamen? Wekelijks foamen klinkt misschien wat overdreven, maar zowel op werk als thuis staat de auto onder bomen die hars(sappen) afscheiden en alle troep blijft daarin plakken.

Wekelijks foamen is hier geen uitzondering Bram. Er zijn mensen die hun bolide elke 3 dagen wassen ;)
Maar ook met een soft top kun je de Mazda foamen. Gewoon langs je soft top (nooit direct erop) Als je er toch een beetje op komt is het niet heel erg.

- voor het met de hand wassen wil ik graag wat meer spullen aanschaffen: velgenreiniger en ramenreiniger bijv. Ik ben nu ook nog met een enkele handschoen aan het wassen, maar ik zie op het forum dat twee handschoenen toch wel een minimum moet zijn (sommigen spreken namelijk over drie handschoenen). Verder wil ik nog graag wat doeken bestellen en evt. snowfoam mocht ik daarmee gaan beginnen. Ik zit nog lang niet op het niveau dat ik het verschil ga merken tussen alle verschillende merken en dus dacht ik mooi simpel: laat ik zoveel mogelijk bij dezelfde (monello) bestellen. Bega ik een fout door alles van Monello te kopen?

Absoluut niet. Ik ben behoorlijk Dodo Juice minded maar sommige artikelen hebben zij niet of zijn ze niet de beste in maar dat wil niet zeggen dat het slecht is. Monello is gewoon een erg goed merk. Slechte artikelen bestaan niet, slecht gebruik wel ;)

Misschien dat je hier nog wat aan hebt, er staan ook wat Monello spullen in maar ook andere merken die goed zijn.
https://forum.Carclean.com/threads/nieuwe-en-verbeterde-stappenplannen-dodo-juice.17926/

Greetings from mr. D. Juice
 
voor het met de hand wassen wil ik graag wat meer spullen aanschaffen: velgenreiniger en ramenreiniger bijv. Ik ben nu ook nog met een enkele handschoen aan het wassen, maar ik zie op het forum dat twee handschoenen toch wel een minimum moet zijn (sommigen spreken namelijk over drie handschoenen). Verder wil ik nog graag wat doeken bestellen en evt. snowfoam mocht ik daarmee gaan beginnen. Ik zit nog lang niet op het niveau dat ik het verschil ga merken tussen alle verschillende merken en dus dacht ik mooi simpel: laat ik zoveel mogelijk bij dezelfde (monello) bestellen. Bega ik een fout door alles van Monello te kopen?

Monello is een heel goed merk, de velgen reiniger, doeken, polijstmiddelen worden veel gebruikt hier op het forum.
Vele zullen hier van verschillende merken iets in huis hebben maar ook 1 favoriet hebben.
Ik ben vooral Nanolex minded, maar heb ik ook monello ( velgen reigener, doeken ) of bv Meg's in huis.
Met monello zul je niks slechts in huis halen, lees het stappenplan eens door van Mr Dodo en dan kom je al een heel eind :)
 
Ik denk dat iedereen hier wel iets van Monello op de plank heeft staan.

Non-Ferro is de grootste favoriet als velgen reiniger.
Monello Pads voor op de machine zijn ook erg populair.
Lancia Lans en Foam middel om te foamen.
 
Welkom Bram, veel lees en leer plezier hier en mooie wagen.

Wat betreft de vraag over alles van monello aanschaffen...
Dat verschilt per persoon, je zou gewoon in het begin lekker kunnen inlezen en dan bijv. Een velgenreiniger aanschaffen van monello en daarna als hij bijna op is weer is een ander merk kunnen aanschaffen, dat geldt denk ik wel voor elk onderdeel wat je van de auto schoner/mooier wilt maken.

Heb zelf bijvoorbeeld dit jaar heel veel diverse merken in huis gehaald om lekker te testen en als t op raakt en ben tevreden dan gaat het op de verlanglijst, niet tevreden dan gooi ik de lege fles weg en dan haal ik t niet meer in huis, zo dunt dan langzaam de boel weer uit, en houd je je favorieten spullen over waar je het liefst mee werkt.
 
Welkom .. zelf ooit begonnen met wat produkten van meguiars .. toen deze bijna op waren op het forum hier e.e.a.gelezen .. een selectie gemaakt van produkten [ Monello en Poorboys ] die ik "nodig" had en besteld bij CC .. nu de produkten aan het gebruik en als deze bevallen en bijna op zijn waarschijnlijk dezelfde bestellen .. indien ze niet bevallen andere .. maar de verleiding is groot om gelijk al meer te bestellen dan je kunt/zult gebruiken ..