• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MDP's, Alfa Romeo 146 avec pica's!

Kun je inruilen hoor. $$) :)

Mja, het wordt tijd dat de zomerdagen aanbreken. Ik vind het helemaal niks, de winter. Vooral sneeuw. Mja, ik rijd mijn 146 hoofdzakelijk hobbymatig, dus heb weinig last van pekel op mijn lak. Gelukkig. Bij de eerste keer mooi weer, ga ik gelijk aan de slag. Krasjes en swirls te over!
 
Veel tips zijn al gegeven, en hele goede.

Waarom ga je niet eens beginnen met handmatig polijsten? Dat is lang zo eng niet, en ook daar haal je nette resultaten mee.
 
Nog een tip die ergens in een how-to staat van Adrie geloof ik: spoel je auto af met een tuinslang zonder sproeikop/koppelstuk of wat dan ook. Dan krijg je een "gieterstraal" en vermits je auto in de wax staat zul je het verschil wel merken: meer sheeting = minder droogwerk.
Carrand doek over de lak trekken en klaar :ja
 
joeltje zei:
Veel tips zijn al gegeven, en hele goede.

Waarom ga je niet eens beginnen met handmatig polijsten? Dat is lang zo eng niet, en ook daar haal je nette resultaten mee.

Daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Krijg je dezelfde of enigszinds evenaarbare resultaten als met polijsten en wat kost het aan extra tijd?
 
dannydehert zei:
Nog een tip die ergens in een how-to staat van Adrie geloof ik: spoel je auto af met een tuinslang zonder sproeikop/koppelstuk of wat dan ook. Dan krijg je een "gieterstraal" en vermits je auto in de wax staat zul je het verschil wel merken: meer sheeting = minder droogwerk.
Carrand doek over de lak trekken en klaar :ja

Zo spoel ik altijd 'de schuim' eraf. Dan stroomt het in één keer eraf.
 
MDP zei:
Daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Krijg je dezelfde of enigszinds evenaarbare resultaten als met polijsten en wat kost het aan extra tijd?

Je zou eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld het 5 stappnplan van Meg's, of soortgelijk. Reslultaat zal zeker beter zijn, maar ja, het gaat een boel tijd kosten, zowel het poetsen, als het hesrtellen van de spierpijn :D
 
Gisteren de 146 voorzien van een grondige wasbeurt. Met de lange 'nawinter' is het er vaker bij ingeschoten dan me lief is. Eindresultaat was verbluffend, as usual. Alleen de kunstofdelen hebben geen behandeling gehad. Ook ben ik opzoek naar spul dat niet 'uit loopt' als het heeft geregend. Alles heeft weer een grondige poetsbeurt gehad. De 146 staat vol smacht te wachten op de welverdiende polijstbeurt!! Nu het weer beter wordt, begint het te kriebelen!

2d7bvxs.jpg

2ibfe2r.jpg
 
heb je inmiddels al een Dap durven bestellen MDP?
Ik was er ook angstig voor maar heb gisteren de Audi gepolijst met de Dap 900 en echt waar dat ding kan zo op tell sell , enige verschil met Dap en tell sell is dat de Dap wel werkt:)^
Ik denk als je met de dap een beschadiging zou willen maken dat het nog tegen zou vallen, echt een veilige machine!!
Je Alfa staat er nu al mooi bij maar dat wordt alleen maar mooier, ik zag dat jij ook de welbekende corrosie plekjes op je naafdopje hebt, vervelend eh ik kocht bij mijn vorige BBS wielen ieder jaar nieuwe dopjes, ik hoop nu bij de nieuwe dat de carbon(look)BBS wel goed blijven
 
Ik heb de DAP nog niet besteld. Met de club zijn we bezig om een kortingspagina samen te stellen waarover ik Carclean al benaderd heb alleen ben ik nog steeds aan het wachten op een banner en een stuk tekst van Tim. Zal wel te maken hebben met de verhuizing en de poetsperiode staat voor de deur dus het zal wel een gekkenhuis zijn. Maar evengoed, ik dacht wacht even op de banner, de tekst en de eventuele kortingscodes en dan doe ik meteen een bestelling de deur uit. Samen met een clubgenoot heb ik een lijstje samengesteld waar ruim voor 500€ aan poetsartikelen op staan en het lijstje is nog niet af. Dan is een paar centjes korting wel leuk meegenomen.
 
Voor de bumpers kan ik je de autoglym bumper care aanraden.
zeer zuinig in gebruik en verbluffende resultaten.

volgens de site van autoglym zelf word het product aangeraden door de duurdere engelse automerken.

verder vind ik het prima dat je andere produkten gebruikt dan de "normale".

doordat mensen andere producten gebruiken krijg je ook steeds meer ervaringen. je kan niet bij voorbaat zeggen dat een merk slecht is, als je het nooit gebruikt hebt.
 
Autoglym gebruik ik nu maar ben er niet echt over te spreken. Zodra het regent zie je een streep lopen waar het water de motorkap afstroomt. Heb overige kunstofdelen ook behandeld maar na een regenbui stroomde het over het lakwerk.