• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars NXT Glass Cleaner

Waldo

Detailing rookie
20 jun 2012
1
0
Hallo, ik heb even een vraagje. Ik ben in bezit van een dap 900 en aardig wat polijstmiddelen, wax, klei etc. Het enige wat ik niet heb ik een goede glas reiniger. Ik had van Turtle Wax een tijd geleden bij het tankstation een reiniger gekocht voor de binnenkant van de ruiten, maar dit werkt totaal niet. Als de zon op mijn ruit schijnt en ik zit in de auto, zie ik overal strepen van het uitvegen met de microvezel doek...

Hoe is jullie ervaring met de Meguiars NXT glass cleaner voor de binnenkant van de auto ruiten?

Bedankt
 
Ik vermoed dat het aan je doek ligt :-"

Die producenten gaan echt niks zomaar verkopen om ruiten proper te maken dat niet werkt
 
Glassex geeft ook waas, en dat is toch echt voor glas bedoeld :roll

Je kan eens keukenpapier gebruiken ipv een doek
Maar als je nieuwe aanschaft, neem gerust de NXT. Ruikt nog lekker ook
 
NXT glascleaner is top. In combinatie met een goede doek streeploos resultaat.
Zuinig in gebruik en zoals hierboven al gezegd ruikt het heerlijk.
 
Ik gebruik de NXT Glass Cleaner al heel lang! In mijn ogen de beste. Even op een "even coat" pad sprayen, opwrijven en direct nawrijven met een MF-doek: geweldig resultaat en op deze manier zeer zuinig in gebruik! :)^
 
Ik heb zelf de NXT glasreiniger gebruikt en die is heel goed. Hij ruikt ook erg lekker. Maar er is nog een product van meguiars dat ik nog duizendmiljoentriljoenmaal (quote van geenstijl) beter vind voor de ramen en dat is de Ultimate Quick Detailer van meguairs. Zelfde handelswijze als Fouke al aangaf. Ik vind het resultaat nog net een tandje sprankelender en helderder. En geen waas. Wel van belang is dat de uitwrijfdoek proper is. Na tien glasoppervlakken is die doek niet meer proper en neemt hij geen vuil meer op en dan smeer je het vuil alleen meer uit over het glasoppervlak. Na een tijdje zie je dan strepen. Die zijn dan niet zozeer van de reiniger maar gewoon het oude vuil. Dus een super schone doek en die in vieren vouwen. En dan iedere keer bij een ander stuk glas open vouwen en een ander kant gebruiken zodat je zoveel mogelijk een schoon gedeelte gebruikt.

NXT is wel net wat goedkoper dan UQD

Maar het dient gezegd ze zijn allebei goed.
 
PB spray & wipe puur of 1:1 verdund werkt ook prima, mede op LCD schermen, comlete laptop's, etc.
 
ik gebruik S&W overal voor.... :ja
Quick Detailer (zowel interieur als exterieur), glas, velgen, kleivloeistof, maar inderdaad ook in huis...
LCD TV afnemen, aanrechtblad, douchecabine, spiegels schoonmaken, etc etc etc

De meg's pro glasscleaner gebruik ik ook heel vaak, maar vooral bij de wat 'viezere' ruiten, daar heeft ie iets meer power heb ik het idee....
 
ik gebruik tegenwoordig de dodo Clearly Menthol Glass Cleaner Spray , werkt ook goed, enkel bij hele erge vervuiling zoals buitenkant van de voorruit moet ik wel aardig poetsen, dan doe ik het eerst met apc of glassex.

Mark