• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars stappenplan voor beginner

Toxiccc

Detailing rookie
11 sep 2010
3
0
Ook wil gaan beginnen met het fatsoenlijk wassen van mijn auto. Wil eigenlijk alleen maar Meguairs spullen kopen omdat ik deze met een flinke korting op mijn werk kan aanschaffen. Na het één en ander op het forum gelezen te hebben heb ik de volgende spullen bij elkaar gezocht. Ben benieuwd of jullie 'professionals' ,^^ het er mee eens zijn, en misschien op / of aanmerkingen hebben

Stap 1; Meguairs Gold Class Car Wash

Stap 2: Meguiars Smooth Surface Clay Kit

Stap 3: Meguairs Deep Crystal Polish 'step 2'

Stap 4: Meguairs Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3'

Is dit een goede samenstelling? De auto in kwestie is een C1 van bijna 2 jaar oud.

Of doe ik er verstandig aan Stap 1 en Stap 4 te vervangen voor de Meguiars NXT Generation Wash & Wax Kit (Dan heb ik wel meteen meer spullen, nooit niet mis!)


Overigens heb ik laatst op het forum een topic gelezen waar een rijtje met alleen meguiars spullen stond geschreven. Kan dit topic helaas niet terugvinden!
 
Bedankt voor je link.

Zou iemand mij kunnen helpen naar het topic waar Meguiars artikelen zijn opgesomd? Volgens mij waren veel van de door mij genoemde producten daar ook in vermeld.
 
Waar je voor moet gaan hangt denk ik ook af van wat je ermee wilt bereiken ?

Een Wash & Wax kit is leuk om als beginner prima mee uit de voeten te komen, maar staat niet in vergelijking tot een setje waarbij je ook gaat polijsten ?
Welke je ook kiest : zowiezo altijd clayen ! (bijv met de Meguiar's Smooth Surface Clay Kit).

Wat ik me wel afvraag :
- Ga je de auto binnen (overdekt & uit de zon) behandelen ?
- Is de korting die je op je werk krijgt echt zo fors dat je nog steeds goekoper uit bent tov bijv. Poorboys ?

Als beide vragen met ja kunt beantwoorden denk ik dat je zowiezo een leuke startersset hebt :)^
 
Heb het topic trouwens teruggevonden! Heb het volgende lijstje gemaakt;
1
Meguiars NXT wash

2
Clay kit

3
Deep crystal cleaner

4
Deep Crystal polish

5
NXT tech wax

Ik krijg op mijn werk ongeveer 50% korting op alle bovenstaande producten. Reden genoeg om bij Meguiars te blijven. ;)
 
Denk dat dat een mooi lijstje is zo !
Door de 50% korting die je krijgt gaat dat zeker de moeite waard zijn.
Vergeet je niet de applicator pads en MF doeken mee te bestellen ?
Kan ook geen kwaad om nog een fles quick detailer mee te bestellen (voor het clayen) want dat gaat bij Mequiars best wel hard.

Overigens : niet in de zon met dit spul gaan werken en alles dun (heel dun) aanbrengen !
 
En als dank voor de hier aangebrachte comments alle pads en doeken hier bestellen? Waarom dit posten op een forum dat direct afkomstig is van een webschop als dr zoveel andere fora zijn? Ok die zijn niet zo goed maar ja... Korting via het werk of niet ik vind dit dr gewoon over.ik Ga sebiet in de supermarkt op de hoek vragen of de boter uit den aldi wel goed is om te bakken. Want die mensen weten meer over producten dan in den aldi maar aldi is goedkoper... Sorry voor het zagen maar ja... Iemand moet het toch doen?
 
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik zie ook genoeg andere topics over middelen die niet door CC worden verkocht (Swisssvax, Kenotech ed) en daar hoor je ook niemand over.

Daarnaast zijn veel CC leden ook lid op het Mequiars (en AD) forum :weetniet

Denk dat we met zijn alle gewoon blij moeten zijn dat zoveel CC forum leden zo breed georienteerd zijn en vaak openstaan voor andere & nieuwe producten.
Uiteindelijk profiteren we daar met zijn alle weer van :rules
 
En bovendien verkoopt Carclean ook alle Meguiars producten, dus de vraag van deze Topic Starter is hier helemaal op zijn plaats.
Siert hem juist dat hij zo eerlijk is over zijn persoonlijke voordeel. Maar wel fijn dat hij hier om raad komt vragen.

Met een beetje mazzel zal de Topic Starter ook op dit forum zijn vragen en ervaringen met ons delen en daar leren we allemaal van.

Kom maar op met je Show Off trouwens! En fijn voor je dat je zulke prima secundaire arbeidsvoorwaarden hebt.

Aficior

EDIT:
Heb nog even voor je nagezocht naar dat topic waar je naar zocht.
Bedoelde je deze? KLIK
 
Is niet van toepaasing, een cleaner is een cleaner, doet niets als je het laat zitten, inwerken meteen verwijderen, anders heb je een hamer en beitel nodig :p De polish idemdito.. Alleen een wax/sealant moet curen
 
Inderdaad, curen heeft geen nut bij een cleaner. Maar hetgeen hierboven gezegd word over de hamer en beitel is wel niet echt correct denk ik, heb het in mijn pre cc tijdperk ook een uurtje laten zitten en was toen nog goed uit te poetsen, wel uit de zon blijven met dat spul want dat kan de zaken veranderen. Ow en ik heb een zilveren wagen mss dat hij op andere kleuren wel moeilijk doet voor uit te poetsen! Meestal doe ik een rond paint cleaner en direct veeg ik veel van het product weg, na de hele auto ga ik nog eens rond met een mf doek om alle vergeten stukjes proper te maken. Succes
 
Geloof mij.... Paint Cleaner op een donkere lak en deze is ook nog eens wat warmer door de zon o.i.d. ... je krijgt het er bijna niet meer vanaf! Hamer en beitel is natuurlijk overdreven.
 
Bedankt voor het snelle antwoord! Gisteren een rode 323 coupé van een vriend van mij behandeld. Echter waren we niet bekend met het product van Meguiars stap 1 & 2. We hebben dus ingewreven en daarna vrijwel direct er weer af. Ik begon vanmorgen te twijfelen of het wel juist was..?! Gelukkig wel dus! :)