• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Mercedes S204

ikkezelluf

Detailing addict
22 sep 2013
41
50
62
Afgelopen week een aanvang gemaakt met het detailen van de buitenzijde van mij S204. Al met al een kleine 2 dagen bezig geweest.

ik had bij Carclean een sample Scholl S20 met blauwe spiderpad besteld omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar deze 1-step polishing. Ik ben als volgt te werk gegaan:

Eerst naar de wasbox in de buurt. Normaal was ik altijd thuis met het twee-emmer systeem maar het was de bedoeling om het vuil er af te krijgen voordat ik ging polishen. In de wasbox eerst afgespoten met shampoo, met de washmit gewassen en afgespoten met gedemineraliseerd water.

Thuis gekomen de lak nogmaals afgenomen met Gyeon Prep en toen begonnen met clayen (Meg.) met als glijmiddel Spray & Wipe, 1:1 verdund, er kwam behoorlijk wat vervuiling van de lak. Daarna weer afgenomen met Prep en begonnen met polishen. Ik moet er wel bij zeggen dat de lak er heel goed uit zag en nagenoeg geen (was)krassen of hologrammen bevatte. De kentekenplaten gedemonteerd en daarna met de DAP900 op standje 4, spiderpad en de S20 begonnen. Ondanks dat ik vond dat de lak best wel blonk, leverde het polishen toch een nog mooier resultaat op. Ik ben best wel onder de indruk van de S20 icm de spiderpad, dit wordt wel een blijvertje.

Na het polishen de lak afgenomen met Gyeon Prep en met de DAP900 icm de zwarte Monello pad in de Black Hole van Poorboy's gezet. Dit gaf al een mooie wetlook. De zaak afgemaakt met een laag Collinite 845.

De velgen werden natuurlijk niet overgeslagen. Deze had ik al ontdaan van remstof en vuiligheid met de Monello non-ferro waarna ze voorzien werden van een laagje Collinite.

De ramen binnen en buiten werden gereinigd met de Gyeon Prep, ik gebruikte voorheen Citrus Bling maar de Prep doet z'n werk zeker zo goed, zij het niet beter.....

Na afloop het vrouwtje blij gemaakt met een hele stapel microvezeldoeken die de was in mochten. Ik (lees: het vrouwtje) gebruik daarvoor Micro-Restore als wasmiddel. De doeken komen er weer als nieuw uit....

Eind van de week de binnenzijde onderhanden nemen al zal ik daar snel mee klaar zijn want het ziet er allemaal nog uit als nieuw.

De komende tijd onderhoud ik mijn S204 door hem met het twee-emmer systeem te wassen met Bathe+, dit geeft de lak meteen weer een boost en waterafstotend.

Helaas geen foto's van de vooraf situatie maar zoals gezegd, de gehele auto verkeerde al in een goede conditie.....

IMG_0771.jpg


IMG_0773.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Ries en Tommy86
Netjes, dat is een flinke klus. Klasse wagen ook.

Zie alleen het nut niet in waarom je na het wassen ontvet, en dan vervolgens na het kleien alweer.

Ontvetten lijkt mij alleen nodig na het polijsten ter voorbereiding van een wax of coating.
 
Die staat weer te shinen!
Sample S20 voldoende voor zo'n station (vergelijkbaar met een Peugeot 508SW)?

De sample was voldoende voor de hele wagen waarbij ik aan moet tekenen dat ik maar 1 hit heb gedaan voor de hele auto. Voor een auto met veel hologrammen en/of waskrassen gaat het niet lukken.
 
Netjes, dat is een flinke klus. Klasse wagen ook.

Zie alleen het nut niet in waarom je na het wassen ontvet, en dan vervolgens na het kleien alweer.

Ontvetten lijkt mij alleen nodig na het polijsten ter voorbereiding van een wax of coating.

Is misschien wel zo maar zo weet ik zeker dat er niets meer op de lak zit voor ik aan een andere behandeling begin. En het is een werkje van niks... Zekerheid voor alles.... ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik weet niet of hij hier al eens voorbij is gekomen maar hier staat een hele mooie test/review van Scholl S20 icm de blauwe Spiderpad.

 
Ik zag de S204 al op het mercedes forum voorbijkomen. Wat een vreselijke mooie mercedes (heb net zelf een S204 aangeschaft ;)) en mooi resultaat behaald.
Ik ben nog een beetje aan het uitvinden welke producten het beste werken. In eerste instantie bezig geweest met de Monello producten, maar zag later (bij zonlicht) toch nog polijstbanen (van de vorige eigenaar).
Misschien toch eens met de Scholl producten aan de gang.

Veel plezier met het resultaat.
 
Ik zag de S204 al op het mercedes forum voorbijkomen. Wat een vreselijke mooie mercedes (heb net zelf een S204 aangeschaft ;)) en mooi resultaat behaald.
Ik ben nog een beetje aan het uitvinden welke producten het beste werken. In eerste instantie bezig geweest met de Monello producten, maar zag later (bij zonlicht) toch nog polijstbanen (van de vorige eigenaar).
Misschien toch eens met de Scholl producten aan de gang.

Veel plezier met het resultaat.

Dank je, en wel foto's posten als je aan de gang gaat...... :cool: