Afgelopen week een aanvang gemaakt met het detailen van de buitenzijde van mij S204. Al met al een kleine 2 dagen bezig geweest.
ik had bij Carclean een sample Scholl S20 met blauwe spiderpad besteld omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar deze 1-step polishing. Ik ben als volgt te werk gegaan:
Eerst naar de wasbox in de buurt. Normaal was ik altijd thuis met het twee-emmer systeem maar het was de bedoeling om het vuil er af te krijgen voordat ik ging polishen. In de wasbox eerst afgespoten met shampoo, met de washmit gewassen en afgespoten met gedemineraliseerd water.
Thuis gekomen de lak nogmaals afgenomen met Gyeon Prep en toen begonnen met clayen (Meg.) met als glijmiddel Spray & Wipe, 1:1 verdund, er kwam behoorlijk wat vervuiling van de lak. Daarna weer afgenomen met Prep en begonnen met polishen. Ik moet er wel bij zeggen dat de lak er heel goed uit zag en nagenoeg geen (was)krassen of hologrammen bevatte. De kentekenplaten gedemonteerd en daarna met de DAP900 op standje 4, spiderpad en de S20 begonnen. Ondanks dat ik vond dat de lak best wel blonk, leverde het polishen toch een nog mooier resultaat op. Ik ben best wel onder de indruk van de S20 icm de spiderpad, dit wordt wel een blijvertje.
Na het polishen de lak afgenomen met Gyeon Prep en met de DAP900 icm de zwarte Monello pad in de Black Hole van Poorboy's gezet. Dit gaf al een mooie wetlook. De zaak afgemaakt met een laag Collinite 845.
De velgen werden natuurlijk niet overgeslagen. Deze had ik al ontdaan van remstof en vuiligheid met de Monello non-ferro waarna ze voorzien werden van een laagje Collinite.
De ramen binnen en buiten werden gereinigd met de Gyeon Prep, ik gebruikte voorheen Citrus Bling maar de Prep doet z'n werk zeker zo goed, zij het niet beter.....
Na afloop het vrouwtje blij gemaakt met een hele stapel microvezeldoeken die de was in mochten. Ik (lees: het vrouwtje) gebruik daarvoor Micro-Restore als wasmiddel. De doeken komen er weer als nieuw uit....
Eind van de week de binnenzijde onderhanden nemen al zal ik daar snel mee klaar zijn want het ziet er allemaal nog uit als nieuw.
De komende tijd onderhoud ik mijn S204 door hem met het twee-emmer systeem te wassen met Bathe+, dit geeft de lak meteen weer een boost en waterafstotend.
Helaas geen foto's van de vooraf situatie maar zoals gezegd, de gehele auto verkeerde al in een goede conditie.....
ik had bij Carclean een sample Scholl S20 met blauwe spiderpad besteld omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar deze 1-step polishing. Ik ben als volgt te werk gegaan:
Eerst naar de wasbox in de buurt. Normaal was ik altijd thuis met het twee-emmer systeem maar het was de bedoeling om het vuil er af te krijgen voordat ik ging polishen. In de wasbox eerst afgespoten met shampoo, met de washmit gewassen en afgespoten met gedemineraliseerd water.
Thuis gekomen de lak nogmaals afgenomen met Gyeon Prep en toen begonnen met clayen (Meg.) met als glijmiddel Spray & Wipe, 1:1 verdund, er kwam behoorlijk wat vervuiling van de lak. Daarna weer afgenomen met Prep en begonnen met polishen. Ik moet er wel bij zeggen dat de lak er heel goed uit zag en nagenoeg geen (was)krassen of hologrammen bevatte. De kentekenplaten gedemonteerd en daarna met de DAP900 op standje 4, spiderpad en de S20 begonnen. Ondanks dat ik vond dat de lak best wel blonk, leverde het polishen toch een nog mooier resultaat op. Ik ben best wel onder de indruk van de S20 icm de spiderpad, dit wordt wel een blijvertje.
Na het polishen de lak afgenomen met Gyeon Prep en met de DAP900 icm de zwarte Monello pad in de Black Hole van Poorboy's gezet. Dit gaf al een mooie wetlook. De zaak afgemaakt met een laag Collinite 845.
De velgen werden natuurlijk niet overgeslagen. Deze had ik al ontdaan van remstof en vuiligheid met de Monello non-ferro waarna ze voorzien werden van een laagje Collinite.
De ramen binnen en buiten werden gereinigd met de Gyeon Prep, ik gebruikte voorheen Citrus Bling maar de Prep doet z'n werk zeker zo goed, zij het niet beter.....
Na afloop het vrouwtje blij gemaakt met een hele stapel microvezeldoeken die de was in mochten. Ik (lees: het vrouwtje) gebruik daarvoor Micro-Restore als wasmiddel. De doeken komen er weer als nieuw uit....
Eind van de week de binnenzijde onderhanden nemen al zal ik daar snel mee klaar zijn want het ziet er allemaal nog uit als nieuw.
De komende tijd onderhoud ik mijn S204 door hem met het twee-emmer systeem te wassen met Bathe+, dit geeft de lak meteen weer een boost en waterafstotend.
Helaas geen foto's van de vooraf situatie maar zoals gezegd, de gehele auto verkeerde al in een goede conditie.....