• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mezzo op de PRO900, de pad is wat happerig, wie heeft er tips?

Rolf

Detailing addict
18 apr 2009
633
65
59
Gisteren voor het eerst de PRO900 eens uitgeprobeerd.
Motorkap eerst gekleid en toen maar aan de gang................

Machine draait lekker stil, 0 trillingen, das fijn.
Compressor pad erop, paar dotten mezzo en godzegendegreep.

Dit is wel totaal iets anders dan de DAP, had dat wel gelezen maar nu dus zelf ervaren.
Het is even wennen met het sturen van de machine, maar na een aantal minuten kreeg ik toch wel het gevoel te pakken.
Nu vond ik wel dat regelmatig de pad wat begon te "Happen", ging niet lekker soepel.
Het was een graadje of 24 en nogal vochtig in de lucht, pre-onweer zal ik maar zeggen.
Dit vinden de mezzo en Menzerna producten nu niet echt ideaal heb ik gelezen........

Om de polish wat "soepeler" te maken, is het ok om er een paar dotten olierijke polish bij te doen. Zou je daar M80 voor kunnen gebruiken? (heb ik ook nog wat van staan)
Dat heb ik ergens gelezen..............

Is er al een "standen" overzicht, rpm-pad-product zeg maar, voor ons beginners?

Heb er verder wel lol in! :-b
 
Heb je de pad droog gebruikt? Dus alleen een paar dotten polijstmiddel?

Ik spray de pad altijd van te voren in met Last Touch of Spray&Wipe. Niet zeiknat, gewoon 2 spraytjes van een afstandje.

Ik vind een pad pas het lekkerst werken nadat deze schoon is gemaakt in de padwasher.
 
Hier is de handleiding:

https://www.Carclean.com/Manual?id=101724

M80 mag je proberen, maar het happen kan een rotary eigenschap zijn en vergt wat oefening.
 
In de handleiding staat dat stand 5 2.400 toeren draait en stand 6 zou 6.800 omwentelingen zijn.
In de tekst daarboven staat dat het toerental van 800 tot 2.800 loopt.
Die 6.800 moet dus 2.800 zijn.

Overigens vind ik Witte Kompressor, Mezzo en stand 3 een perfecte combinatie, zo is de PRO nog goed te controleren en valt het happen erg mee.
 
Dat happen had ik gisteravond ook met de DAP500 icm. Mezzo en Inizio, met de yellow cutting pad.
 
Heb de pad eerst 2 spraytjes quikdetailer en toen 3 dotjes mezzo.
Dat had ik al opgepikt in diverse discussies...........:idee
Vond de mezzo een beetje "stroperig" overkomen.

Zal eens de M80 proberen, kijken of dat anders aanvoelt.

Heb nog veel te leren.......... ,^^ bedankt voor de tips.
 
Tim zei:
Hier is de handleiding:

https://www.Carclean.com/Manual?id=101724

M80 mag je proberen, maar het happen kan een rotary eigenschap zijn en vergt wat oefening.

Thnx........is ie er ook in een printvriendelijke versie?
 
nicknameless zei:
In grove combinaties voeg ik wel eens Meguiar's M7 toe. ;)

Je "verdunt" de mezzo eigelijk een beetje zodat het minder "sticky" is.
M7 is aanzienlijk vloeibaarder neem ik aan.
Heb alleen geen M7.............zou PB profesional polish hetzelfde effect geven?
Daar zit van zichzelf geen slijpkorrel in, maar is wel dunner vloeibaar.
 
Er wordt bedoeld dat je iets zeer olië-achtig er bij zou voegen (M7 heeft heel veel voedende oliën), op deze manier gaat de polish zich wat makkelijker laten verwerken. Meer 'glij-baar' als je wil. Parrafine olie is ook een optie.
 
Drupje Monello Finale kan ook prima hoor.

Hoge luchtvochtigheid kan idd ook wel bijdragen (een deel) bij het "trekkerig" zijn van de machine.
Als het echt heel erg is lijkt het net of er een zuignap op je pad zit, product komt dan ook niet mooi egaal onder de pad vandaan, tenzij je heel rustig beweegt.

Let wel op dat je ook niet te langzaam beweegt, temperatuur kan snel oplopen.

Meestal doe ik dan dus een drupje finale oid toevoegen, dat smeert net even iets beter, is iets dunner.
 
al die 'problemen'ligt gewoon aan de manier van vasthouden van de rotary, polijsttechniek.
gewoon meer oefenen en de machine niet al te stevig vasthouden of drukken op de lak.
je hoeft een rotary maar een paar mililmeter te kantelen en hij gaat al naar links of rechts.
ook een rotary kun je laten 'zweven' over de lak en met een hand vasthouden als het moet, met iedere pad.
 
nicknameless zei:
Wat ook wil helpen tegen het stuiteren/hoppen/vastzuigen van de pad, zijn kompressor pads gebruiken i.p.v. de ccs pads.

Die gebruik ik ook...........

Zal alle tips ter harte nemen en weer aan het oefenen slaan! :)^
 
Zo, gisteren weer eens met frisse moed aan de gang gegaan.
Het weer is niet veel veranderd...........warm en toch wel een vochtige lucht.
Sta binnen in de garage, absoluut uit de zon en het plaatwerk is niet opgewarmd.

Deze keer met het dak aan de gang, wassen, kleibeurtje, etc. en aan de gang.
Eigelijk het zelfde als de gang op de motorkap, leek wel lijm die Mezzo, machine leek wel een hobbelpaard. ]-0
Meer druk, minder druk, no way dat ie rustig bleef.
Paar druppels M80 erbij, ging het al wat beter, maar nog niet geweldig.

Grrrrrr, pokkeding, leer het nooit, back to oldskool........SSR van PB.
Dat ging een stuk beter! :)^ , kreeg het vertrouwen in de Pro (en mezelf) gelijk weer terug!
Op een gegeven moment had ik de machine alleen nog aan de achterkant vast en zwierde vrolijk van links naar rechts en weer terug over het dak, super.
Na de 2.5 een witte pad met M80, ging ook wel lekker eigelijk, dak glansde weer als een eikel in de maneschijn. :-b

Old skool is nog zo slecht niet. :heart_eyes:

De Monello (Mezzo) is erg gevoelig voor temperatuur en lucht vochtigheid tijdens het verwerken.
Zal het nog eens proberen als het weer wat veranderd is en het wat minder vochtig is.

Zo, dat is weer de story "so far"
 
Welke SSR en welke pad heb je gebruikt Rolf? Naar aanleiding van je ervaringen ga ik ditzelfde vergelijk ook eens proberen. Ben overtuigd Menzerna/Monello aanhanger en daarom gebruik ik de SSR 2 die ik heb staan eigenlijk nooit. Maar SSR2 op een witte Kompressor of eventueel een groene, en dan afbouwen met Monello Finale op groen of zwart is toch ook een zeer mooie combinatie?
Thanx voor dit duwtje in de goede richting.
 
FF ter info: Ben nog niet op de Passat aan het hobbien, maar op de krassen bak A4 van m'n vrouw.
Dak was 1 grote kras, meeste zijn er nu wel uit. (ouwe bak, kan dus wat experimenteren, hehehe)

Oranje met SSR 2,5 standje 4-4,5
Wit met M80 standje 3

PB is best fijn spul en niet zo weersafhankelijk.
Duurt mischien wat langer, who cares............
M80 breekt langzaam af en laat een pracht resultaat achter.
Ben er nog steeds zeer content mee, prima spul die M80.
 
Dat weet je toch nooit, blijft een kwestie van proberen...........maar veel ontlopen zal het niet.
 
ik heb persoonlijk geen enkel probleem met de mezzo op rotary met warm of minder warm weer.
werkt altijd zowat "hetzelfde"
geen springen, geen skippen, gewoon lekker rustig zwevend over de lak.