• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Lancia Delta Integrale Evo2 'Blu Lord' motorwissel [update 15-06-2013]

Update 27-04-2014

Anderhalve week geleden is de Integrale weer zonder problemen door de APK gekomen, en direct daarna voor de nodige updates weer door m'n maatje onder handen genomen.
Deze keer m'n zinnen gezet op wat cosmetische, zinvolle upgrade's zoals Magnecor KV85 bougiekabels, onderste turboslang vervangen door een siliconen exemplaar, een Quick-shift schakelpook, een Abarth turbodrukmeter, een differentieel cradle i.c.m een extra stabilisator stang voor de achteras, en nog wat normaal periodiek onderhoud zoals het verversen van remolie en achterdif olie. Ook is er een nieuwe Lambda sonde geplaatst.
Maar plaatjes zeggen meer dan woorden:
De Magnecor bougiekabels:
1hl0s.jpg


q2jj.jpg


Onderste turbo slang
2xfel.jpg


Nieuwe lambda sonde
5r11.jpg


M'n maatje bij het monteren van de remblokken.. Gekozen voor Hawk HPS remblokken.
9py5.jpg


Het achterdif-cradle met stabilisator stang
57l1.jpg


c1ayl.jpg


De Abarth turbodrukmeter en startknop in echt carbon gemonteerd.
nvqf.jpg


xpmaw.jpg


Van de Quick-shift schakelpook heb ik nog geen goede foto's. Deze zal ik binnenkort nog even plaatsen.

Toekomst plannen zijn voor dit jaar nog het mappen van de motor bij Beek Racing, en een set nieuwe NTM velgen (Speedline replica's). Ook komt er een conversie van wielbouten naar draadeind-studs met blauw geanodiseerde wielmoeren:
fg08.jpg


Volgend jaar waarschijnlijk de auto compleet overspuiten
 
Hele netjes die updates , ben een beetje jaloers waar bij jou de lambda sensor zit. Is een ramp bij mij evo VI. Maar een prachtige auto blijft dit.
 
Gisteren weer met glans door de APK, en direkt een aanvang gemaakt met het strippen van de Evo

conv_1862.jpg


Achterruit eruit, en daar kwam al wat roest tevoorschijn in de sponning van het ruit:
conv_1863.jpg


conv_1864.jpg


Omdat de Evo op de motorkap, daklijsten, spiegels, en kofferklep voorzien was van 2 verschillende kleuren lak, en ik me daar enorm aan irriteer, heb ik besloten de auto geheel te laten overspuiten in de originele kleur Lord Blu (438/F). Ook wordt de lak voorzien van een extra laag blanke lak.

Sinds vandaag ziet de Evo er dus zo uit:
conv_1865.jpg
 
Nu dan eindelijk klaar (op 2 spiegels na, die opnieuw gespoten moeten worden).
Nu opbouwen, en dan op sommige plekken nog wat Orangepeel verwijderen. Dan in de Gyeon Prime

conv_2162.jpg


conv_2163.jpg


conv_2164.jpg


conv_2165.jpg
 
Update: De Evo is al weer enige tijd geleden gereed gekomen. Afgelopen weken bezig geweest om 'm na te polijsten, en te beschermen (Gyeon CanCoat).

Op 13 september is er een meeting in Beesd (Pannenkoekmeeting) waarbij de mooiste Integrale verkozen wordt, en aangezien ik al 5 keer 2e ben geworden, wordt het nu wel eens tijd dat ik met de hoofdprijs ervandoor ga.

De foto's:
conv_2561.jpg


conv_2562.jpg


conv_2563.jpg


conv_2564.jpg


conv_2565.jpg
 
Zojuist de foto's weer zichtbaar gemaakt, want de foto's die geupload waren via imageshack waren niet zichtbaar meer. Dus nu weer zichtbaar (voor zolang het nog duurt, want je schijnt te moeten betalen voor imageshack vanaf 2016)

Ook wil ik nog even vermelden dat ik inderdaad 1e geworden ben op de Pannenkoekmeeting 2015, dus met een waardebon voor een gratis taxatie, en een kist met appels, en een fles appelsap weer huiswaarts gekeerd. Overigens had ik voor de meeting nog 2 andere Evo's gedetailed
, van een plaatsgenoot en die van m'n maat, en die werden respectievelijk 2e en 3e:grinning:
Dus 1e:
20150912_170231.jpg


2e:
DSCN2073.jpg


3e
dsc0460x.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
wat een genot om aan zo'n gave auto's te kunnen werken.
Blijft een doorm auto, maar intussen zo duur geworden.