• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn machinekamer

danny

Detailing rookie
29 jun 2010
907
0
Naar aanleiding van het topic van Hans (Redcat) begonnen mijn handen ook te jeuken. Gelijk de motorkap geopend en aan de slag gegaan.:) Het was de eerste keer dat er schoongemaakt werd onder de kap. Voorheen haalde ik alleen afgevallen blad er onderuit.:schaam

Eerst bijna al het kunststof gedemonteerd. Nu snap ik waardoor je bij een garage al 100 euro kwijt bent voordat ze aan de reparatie beginnen.
4219024.jpg


4219037.jpg


Vervolgens alles goed gereinigd met met een kwast en APC 1:4 omdat alles erg vettig was.
4219062.jpg


Hierna alles behandeld met PB Trim Restorer.

De gootjes langs de spatschermen gereinigd met APC 1:10 en gepolijst met SSR1 op een oranje Monello handpad. Vervolgens een flesje Meg's NXT 2.0 gepakt en de gootjes in de wax gezet. Om het wat te vergemakkelijken de nodige klemmetjes en boutjes verwijdert.

De afterpics:
4219086.jpg


4219135.jpg


Poppetje gezien....Kastje weer dicht...:-b
4219150.jpg

Bedankt voor het lezen:cool:
 
Ja, geef mij maar weer de schuld w^^w

Mooi man, en in de garage willen ze aan zo'n schone wel werken. Ik heb vroeger wel eens bij een vriend in de zaak geholpen, maar dan word je echt niet vrolijk als je overal in de viezigheid grijpt. ook al ben je dan monteur.

Hans
 
Altijd makkelijk om een ander de schuld te geven van mijn verslaving:-b :D

De volgende keer zijn de deurstijlen of de achterklep aan de beurt.
 
looks nice again!!ben dr nog steeds een beetje huiverig voor ben bang dat de comps ect het niet echt tof vinden zeg maar maar toch maar eens rustig eens bekijken onder het kappie:confused:
 
Onder alle kunststof kappen zag het blok er nog keurig uit. Ik heb de kappen gedemonteerd en die gereinigd met APC en veel water. Het motorblok zelf en de elektronica is niet in aanraking geweest met water.
 
volgens mij gaven ze op het poorboys forum of het autoglym forum de tip gevoelige elektra in te pakken met aluminium folie.
ik pak op die manier altijd de motorruimte aan :)^
 
Ik heb hier eigenlijk een vraagje over...misschien een domme vraag(al is mij altijd vertelt dat domme vragen niet bestaan:schaam )

Onze auto heeft echt bergen elektronica onder de motorklep, allelei sensoren van de boardcomputer, maar ik neem aan dat ik dan erg zou moeten uitkijken met het reinigen van de motor en randen en dergelijke...of is dat niet zo?
 
wat denk je van rijden in de regen en door plassen..?
Zolang je niet met een hogedruk spuit met volle kracht op de leidingen e.d. spuit kan het geen kwaad mijns inziens...
 
Ja regen en plassen rijden, maar dan krijg je nooit zoveel water als dat je met een tuinslang staat te sproeien ofzo. Dus vroeg het me af, want ik heb nog nooit iets gedaan onder de motorklep:schaam
 
Ok bedankt, dan ga ik dit weekend op mijn gemakkie onze auto onder de klep eens poetsen:cool:

Handig zo'n forum heh, al die snelle reacties:party:
 
Bartezzz zei:
volgens mij gaven ze op het poorboys forum of het autoglym forum de tip gevoelige elektra in te pakken met aluminium folie.
ik pak op die manier altijd de motorruimte aan :)^

Lijkt me niet zo handige combinatie, aluminiumfolie en elektra, i.v.m. mogelijke kortsluiting. Zou kiezen voor iets van plastic zoals huishoudfolie of oude plastic zakken. Dit heb ik tenminste wel eens gezien in een filmpje op You-tube.

Daar gaan ze ook rustig met een stoomcleaner over een motorblok. Wel met gepaste afstand natuurlijk.....
 
@ theo

ten eerste..
heb jij ooit blanke draden gezien onder de motorkap? bij mij zijn alle draden en elektra ingepakt in rubber :cool:
ten tweede.
als je met engine cleaners en dergelijke aan de gang gaat, heb je kans dat een simpele huishoudfolie hier niet tegen kan..

maar het kan allemaal hoor.
ik geef het alleen aan.
 
Ik heb dit al heel vaak gezegd, zal het nog een keer doen:

De grootste fout die mensen maken bij het reinigen van het motorcompartiment is het gebruik van een hogedrukreiniger! NIET DOEN!! :no
Wel eens gezien dat je langs de motor de weg kunt zien? :-" Denk jij dat je motor niet nat wordt als het regent? :ja
Onder je motorkap is vrijwel alles SPATwaterdicht. Met een HD spuit je met hoge druk (duh...) en kun je tussen de afdichtrubbers doorspuiten... dat wil je dus NIET.

Hoe doe je het dan wel? Zo:

- Neem een tuinslang met een broes of zet de spuitmond op een lage stand
- sproei alles af, maak alleen de accu niet zeiknat
- Spray de boel in met een enginecleaner, APC of degreaser
- gebruik een kwast/borstel om het vuil los te maken
- spoel de boel weer af
- Droog alles af of laat het drogen
- behandel alle kunsstofdelen, slangen met een dressing

Doe het altijd zo en never nooit problemen gehad :no

Klaar!
 
Stimpy,

Toch zijn er mensen die wel een risico durven te nemen.. Ik spuit mijn (diesel)motor gewoon goed af met een hogedrukreiniger. Daarna laat ik deze draaien om het vocht te laten verdampen. Nooit geen problemen ondervonden.

Succes,


Robert
 
Je vergeet er dan even bij te zeggen dat een dieselmotor redelijk ongevoelig is voor vocht... als een diesel loopt, dan blijft ie lopen, hij heeft namelijk geen ontsteking nodig, alleen de inspuiting. Minder elektronische delen dus. In theorie kun je een diesel onderdompelen in water zolang je de inlaat en uitlaat boven water houdt, zal deze gewoon door blijven lopen ;) Benziene heeft een ontstekingsbron nodig, diesel doet aan zelf ontbranding door druk/warmte.
 
Ehhhh, dat was 20 jaar geleden mischien zo, maar hedendaagse diesels doen bijna niet meer onder aan de hoeveelheid electronica onder de motorkap als hun benzine broeders, alleen de onsteking ontbreekt en de injectors zitten onder het kleppendeksel.
Verder blijft er voeldoende hoeveelheid stekkers en sensors over die absoluut niet van HD reinger houden..............
Hogedruk spuit is wat mij betreft No Go, mischien hebben sommigen altijd geluk maar ik zou hetzelf nooit doen.