• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Stappenplan met als doel polijsten

Wow, wetsanden..?

Ik vind dat altijd een stapje verder gaan.

Ik denk dat als jij met beleid de 'gaatjes' opvult en het goed uit laat harden, je eventuele rare fratsen wel kan polijsten. Je zal immers nooit zo'n gaatje opvullen dat het als een bobbel erop blijft liggen, maar doordat het zo vloeibaar is vloeit de verf in het gaatje. Met polijsten kan je het dan weer enigszins vlak maken aan de omliggende lak.
(Mocht dit nodig zijn)


Greetz
 
Oké, dus wetsanden was een beetje overdreven gedacht..... Is alweer uit m'n hoofd gewist....:D
 
Ric325i;n428295 zei:
@Janvis,
Verruil de Ex-p (moet 24 uur droog staan) lekker voor een fles Collinite 845..
Goede keuze voor de Collinite hoor, maar waar baseer je je stelling op dat EX-P na afnemen 24 uur droog moet staan?
Het is een sealant, geen coating.
 
WOEHAAAAAAAAAA................. De bestelling is gedaan.......... Wordt een nachtje slecht slapen, hopelijk wordt de bestelling morgen bezorgt anders worden het twee nachten slecht slapen:-D

Edit: De accu van de spiegelreflex inmiddels aan de lader gezet, vanmiddag maar eens een fotoshoot doen op het werk (mits het een beetje rustig is tijdens de late dienst) om te kunnen zien wat de beginstaat is van de auto van vóór het poetsen.
 
hahah...... dat denk ik ook niet.... Zowiso het wassen en kleien zal niet lang op zich laten wachten. En dan maar zien of we het polijsten een beetje tussen de bedrijvigheid door kunnen doen.... Wie weet gaan we wel met een gepoetste auto op vakantie, dan heb ik daarna twee week om uit te rusten :)
 
Inmiddels ongeveer 15 uur bezig geweest met de auto, hij is inmiddels helemaal gepolijst maar krijg niet alles krasjes en imperfecties weg. Ik heb de hele auto 2 hits met de gele pad en de veloce gedaan, daarna 2 hits met de oranje pad met mezzo en als laatste 1 hit met de witte pad met finale. Ik heb met de gele pad flink m'n best moeten doen om de lak mooi te krijgen maar ben niet ontevreden over het resultaat. Ik zit er nu aan te denken om toch de auto in de black hole te zetten om nog wat imperfecties te kunnen camoufleren voordat ik hem in de wax zet. Ook ben ik er inmiddels achter gekomen dat wat extra doeken toch wel fijn waren geweest maar helaas kun je niet altijd alles in 1 keer kopen, maar bij de volgende bestelling komen er wel wat doeken bij.