ruim 2 weken na mijn introductie de eerste photootjes maar eens plaatsen.
Omdat het me aan tijd ontbreekt, wordt de auto nu in delen gedaan. Nu gedaan zijn de motorkap (Dennis had er een plekje op gemaakt waardoor er een heul apart effect op de kap ontstond....), het linker voorscherm en afgelopen donderdag het dak. Kan onervarenheid zijn maar aan tijd: Motorkap: 3 uur. Scherm: 2 uur. Dak: 5 UUR!. En dan zijn de krassen (niet de krasjes) er echt nog niet uit. Vanwege hetzelfde tijdgebrek ben ik voornamelijk met de auto en veel minder met foto's bezig geweest, maar met de dakrenovatie heb ik er dan toch een paar gemaakt.
Vorige week de motorkap, woensdagavond het scherm gedaan. kom je donderdagmorgen buiten, heeft de schijtmagneet z'n werk weer gedaan:
Is vers (hoop ik) dus op de zaak de washmitt er maar eens voorzichtig overheen gehaald: het viel er bijna vanaf...! (P.S: wassen met Meguiar's washmitt, Poorboy's Super Slick & Wax en 2 emmertjes met Gritt Guard)
De "Before" pic's (Wegens lichtgebrek maar een paar, scherpstellen wilde niet zo lukken...)
Zie mijn intropost voor de rest. echt nog niets gedaan..
Stappenplan:
Klei: Wolfgang Elastic Poly Clay & Wolfgang Concours series Clay Lubricant
Cleanen: Poorboy's SSR 2.5 (achteraf dus 2 x) met een LCC orange pad, Poorboy's SSR 1 met een witte LCC pad
Voeden: Poorboy's Black Hole met een LCC lichtgroen
Sealen: Poorboy's EX Sealant met een LCC zwarte pad.
Geen wax, heb ik (nog) niet.
50/50 zonder tape
Dat de lak hard een behandeling nodig had, blijkt wel uit de kleur van de pads after.......
Dat ze vroeger echt allemaal andere kleurtjes hadden:
('t is overigens wel weer goed gekomen met die pads)
RESULTAAT WILLEN WE ZIEN!!
Tijdens het curen van de sealant nog ffies de binnenkant onder handen genomen met AutoGlym Bumpercare:
Nu even iets anders:
Learning all the time: Ik heb steeds de neiging om op de DAP te drukken. Roteren doet het ding dan absoluut niet meer, en da's zonde van de werking. Ik wil alles.....
Nu bleek ik een inschattingsfoutje te hebben gemaakt en met 6 erwtjes SSR 2.5 nog maar ong. 1/8'e van m'n dak over te hebben. Ik heb de DAP er dus op gezet en de machine lekker z'n werk laten doen. Bij het afnemen kwam ik rare kleuren tegen op de doek:
Rechts is echt zwart, terwijl de rest van de doek nog blauw vertoont van de auto. Toch eens verder gekeken en toen zag ik dat de pad er wat vreemd uit zag:
En nog iets gekker:
Pad schoongemaakt, blijkt'ie hol te zijn in het midden:
De lak heeft het overleefd (Pffeeww!!) de pad dus niet. Heeft iemand een idee wat er kan zijn gebeurd? Het is daarna niet meer voorgekomen en ik zou het ook graag niet nog eens mee willen maken (A: Ik heb nog maar 1 oranje pad over, B: ik ben er best van gaan zweten..... 8o )
Goed, nog een hoop te gaan, dus: Wordt vervolgd.
[EDIT]: Kwam op m'n mobiel nog een foto tegen van het dak vooraf:
Brrr...
Omdat het me aan tijd ontbreekt, wordt de auto nu in delen gedaan. Nu gedaan zijn de motorkap (Dennis had er een plekje op gemaakt waardoor er een heul apart effect op de kap ontstond....), het linker voorscherm en afgelopen donderdag het dak. Kan onervarenheid zijn maar aan tijd: Motorkap: 3 uur. Scherm: 2 uur. Dak: 5 UUR!. En dan zijn de krassen (niet de krasjes) er echt nog niet uit. Vanwege hetzelfde tijdgebrek ben ik voornamelijk met de auto en veel minder met foto's bezig geweest, maar met de dakrenovatie heb ik er dan toch een paar gemaakt.
Vorige week de motorkap, woensdagavond het scherm gedaan. kom je donderdagmorgen buiten, heeft de schijtmagneet z'n werk weer gedaan:
Is vers (hoop ik) dus op de zaak de washmitt er maar eens voorzichtig overheen gehaald: het viel er bijna vanaf...! (P.S: wassen met Meguiar's washmitt, Poorboy's Super Slick & Wax en 2 emmertjes met Gritt Guard)
De "Before" pic's (Wegens lichtgebrek maar een paar, scherpstellen wilde niet zo lukken...)
Zie mijn intropost voor de rest. echt nog niets gedaan..
Stappenplan:
Klei: Wolfgang Elastic Poly Clay & Wolfgang Concours series Clay Lubricant
Cleanen: Poorboy's SSR 2.5 (achteraf dus 2 x) met een LCC orange pad, Poorboy's SSR 1 met een witte LCC pad
Voeden: Poorboy's Black Hole met een LCC lichtgroen
Sealen: Poorboy's EX Sealant met een LCC zwarte pad.
Geen wax, heb ik (nog) niet.
50/50 zonder tape
Dat de lak hard een behandeling nodig had, blijkt wel uit de kleur van de pads after.......
Dat ze vroeger echt allemaal andere kleurtjes hadden:
('t is overigens wel weer goed gekomen met die pads)
RESULTAAT WILLEN WE ZIEN!!
Tijdens het curen van de sealant nog ffies de binnenkant onder handen genomen met AutoGlym Bumpercare:
Nu even iets anders:
Learning all the time: Ik heb steeds de neiging om op de DAP te drukken. Roteren doet het ding dan absoluut niet meer, en da's zonde van de werking. Ik wil alles.....
Nu bleek ik een inschattingsfoutje te hebben gemaakt en met 6 erwtjes SSR 2.5 nog maar ong. 1/8'e van m'n dak over te hebben. Ik heb de DAP er dus op gezet en de machine lekker z'n werk laten doen. Bij het afnemen kwam ik rare kleuren tegen op de doek:
Rechts is echt zwart, terwijl de rest van de doek nog blauw vertoont van de auto. Toch eens verder gekeken en toen zag ik dat de pad er wat vreemd uit zag:
En nog iets gekker:
Pad schoongemaakt, blijkt'ie hol te zijn in het midden:
De lak heeft het overleefd (Pffeeww!!) de pad dus niet. Heeft iemand een idee wat er kan zijn gebeurd? Het is daarna niet meer voorgekomen en ik zou het ook graag niet nog eens mee willen maken (A: Ik heb nog maar 1 oranje pad over, B: ik ben er best van gaan zweten..... 8o )
Goed, nog een hoop te gaan, dus: Wordt vervolgd.
[EDIT]: Kwam op m'n mobiel nog een foto tegen van het dak vooraf:
Brrr...