• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mini foam on a stick

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Hallo allemaal,

De foam on a stick kennen jullie waarschijnlijk al, en nu heb ik iets kleiners in elkaar gezet namelijk de mini variant, omdat je zo nog overal beter bijkan als bij de orginele. Het is leuk en makkelijk om te maken en het bespaart veel geld als je er meerdere nodig hebt.

Benodigdheden:[/size]
- tapasprikkertjes
- schuursponsje :eek:
- lijm

In het echt wordt deze mini foam on a stick 11 cm.

Hieronder staan de stappen die je moet volgen:

stap 1.
Pak een normaal schuursponsje

DSC02438.jpg


stap 2.

Knip of snijd het stukje spons in 2 bij 6 cm.

DSC02440.jpg


stap 3.

Haal het groene "schuurrandje" van het sponsje

DSC02445.jpg


stap 4.

Maak het sponsje een beetje nat en steek het tapasprikkertje erin.

DSC02441.jpg

DSC02448.jpg


stap 5.

Ga je eigen variant v/d foam on a stick proberen!

DSC02447.jpg



Ik hoop dat jullie het ook een goed idee vinden, je bent tenslotte toch creatief bezig. Ik hoor graag jullie reacties. :cool:


Gr. Bob
 
Ja klinkt wel logisch eigenlijk en voor het geld van 1 gewone "foam on a stick" kan je er hier wel 100 van maken onderhand!
Maar glijdt het niet te makkelijk van je stokje af?
Als je ergens achter blijft hangen om het zomaar te zeggen bijv. bij een honingraat grille kan ik me voorstellen dat het spons gedeelte er zo afglijdt.:)_[]
 
Het idee is zéér leuk en interessant.
Kleine kanttekening: foam en foam zijn 2 totaal verschillende dingen >>> structuur en grofheid is wel iets om goed in de gaten te houden !
Wellicht is de Blinq Melamine Spons een wat betere keuze ?
 
Flerflep, Ik moet nog kijken hoe ik het beter vast kan zetten, dit was ook het eerste wat bij mij op kwam.

Mk-us:
Melamine sponsjes heb ik ook, daar zal ik dan ook wel naar kijken als het product verbeterd gaat worden.
Het product zit nog in de testfase :D , als ik meer weet komt er meer op het forum, ik kan nog niet zeggen wanneer.
 
Update

Hallo allemaal,

Ik ben nog eens de foam on a stick gaan bekijken, en heb nu voor de geinteresseerde een kleine en een grote foam on a stick gemaakt in een hip kleurtje.

maten:
groot: 13 cm
klein: 9 cm

uitleg:

Smeer het stokje in met een lijmkit bijv. Bison ( overal verkrijgbaar in kitpatroon voor een kitspuit ). Prik een gaatje met de punt van een schaar en draai voorzichtig het stokje met de lijm in de foam. Daarna moet je ongeveer 3 a 4 uur wachten tot dat het uitgehard is. De foam zal niet meer loslaten omdat de kit waterbestendig is.

opmerking: Haal het puntje v/d satéprikker/tapasprikker om te voorkomen dat het de lak/kunstof beschadigd. De foam is nu gemaakt van een zachter stuk spons die geen schade aanricht.

IMG]http://i1127.photobucket.com/albums/l629/BSxc2/DSC02449.jpg[/URL]

De nieuwe foto's:

DSC02450.jpg


DSC02451.jpg
 
bs zei:
Smeer het stokje in met een lijmkit bijv. Bison ( overal verkrijgbaar in kitpatroon voor een kitspuit ).

Kleine aantekening hierbij:

neem geen Bisonkit of Bisontix aangezien dit product het schuim wegvreet. Zitten vluchtige stoffen in. ;)
 
Nicknameless,

Alleen bij montagelijm/kit vreet het foam aan. Een lijmkit is iets anders dan montagelijm en gewoon goed voor het foam. ;)