• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mogelijke sinaasappelhuid, kan dit worden gepolijst of moet het opnieuw gespoten worden?

@Moen

ik heb navraag gedaan bij wat plaatwerkers en spuiters van Care schadeservice en m'n collega die 15 jaar in de schadewereld heeft gewerkt.

Hun vermoeden is dat de watergedragen lak niet lang genoeg de tijd heeft gehad om uit te harden. Als men hier meteen de blanke lak overheen gaat spuiten, krijg je dat resultaat....het water gaat verdampen onder de blanke lak.

Een andere mogelijke oorzaak is dat de venturi's van het spuitpistool te hard staan afgesteld. Daardoor wordt de lak als het ware van het plaatwerk gespoten,
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
@Moen

ik heb navraag gedaan bij wat plaatwerkers en spuiters van Care schadeservice en m'n collega die 15 jaar in de schadewereld heeft gewerkt.

Hun vermoeden is dat de watergedragen lak niet lang genoeg de tijd heeft gehad om uit te harden. Als men hier meteen de blanke lak overheen gaat spuiten, krijg je dat resultaat....het water gaat verdampen onder de blanke lak.

Een andere mogelijke oorzaak is dat de venturi's van het spuitpistool te hard staan afgesteld. Daardoor wordt de lak als het ware van het plaatwerk gespoten,
Heb je het dan over de eerste foto of de tweede foto?
 
De eerste foto.

Bijna 2de foto heeft de prutser waarschijnlijk gewoon niet goed doorgeschuurd en/of afgebouwd of eigenwijs als ie is, er gewoon overheen gespoten. Dat verklaart ook de onwijze druipers.

Als dit in een echte erkende schade werkplaats was gedaan en het resultaat zag er zo uit, dan was de auto niet eens meegegeven aan de klant en had de desbetreffende verantwoordelijke ter plekke een flinke draai om z'n oren gehad.
 
Geldt dit ook voor de tweede keer? Dus niet de eerste foto maar de tweede

zoals ik het kan zien op de foto heeft hij na zijn eerste prutswerk er een laagje afgeschuurd en er een nieuw laagje lak overheen gespoten en ook nog eens belachelijke zakkers gemaakt(en stof in de lak), de ellende zit er dus nog gedeeltelijk onder en dat zie je dus aan de oppervlakte, ga je dit polijsten dan vrees ik dat het enkel maar veel erger zal worden, de enige juiste oplossing zal zijn wegschuren tot alle ellende weg is, het is nu niet te bepalen hoe ver zijn eerste beunklus ingevreten is dus het zou goed kunnen zijn dat je helemaal tot het metaal moet om het weg te krijgen.

zoek een goede spuiter op voor een spotrepair en dan kunnen ze nog goede reclame maken voor hoe het bij een beun gebeurt en hoe hun het netjes maken.
 
Ik ga hem.hoe dan ook opnieuw laten spuiten door een erkend bedrijf. Als jk dat sowieso ga laten doen kan ik altijd nog nu proberen het te polijsten. Slechter kan het toch niet worden.

Enig idee hoe ik dit het beste met de hand kan polijsten en welke middelen ik moet gebruiken? Heb er geen verstand van dus wil iets heel fijns proberen en als het mislukt gaat hij hoe dan ook naar een garage.
 
Ik vermoed dat je met de hand nagenoeg geen correctie gaat krijgen. Je staat meer de lak (of wat er van over is....) te aaien dan dat je enige correctie behaald.

Ik zou als ik jou was, eerst de schade laten herstellen en dan vervolgens op je gemak eens rond neuzen wat je nodig hebt om de auto weer perfect te krijgen. ;)
 
Vervelende situatie voor je...

Met polijsten ga je dit niet corrigeren en met de hand al helemaal niet.

Als je het al wil proberen voor het overspuiten dan eerst de zakkers er af schaven met een lakschade en verder nat beginnen te schuren.

1500 korrel, dan 2000/2500 en dan 3000/4000. Tussentijds goed blijven checken (droogmaken)

Dan machinaal polijsten opbouwen van fijn naar grof. Maar waarschijnlijk moet je op sommige plekken dusdanig veel moeten corrigeren dat je er wel ergens doorheen gaat want de laagdikte zal ook wel niet voldoende zijn.
 
Dan machinaal polijsten opbouwen van fijn naar grof. Maar waarschijnlijk moet je op sommige plekken dusdanig veel moeten corrigeren dat je er wel ergens doorheen gaat want de laagdikte zal ook wel niet voldoende zijn.

Machinaal polijsten van grof naar fijn bedoel je.;)
Je kunt je energie beter aan de rest van de auto besteden en dit zoals diverse malen aangegeven is laten repareren.
 
Ja dat bedoel ik... :blush: Grof naar fijn...

Topic starter gaf aan toch te willen polijsten vandaar de tips maar zeker zou ik ook gelijk gaan spuiten.
 
Zo de knetters. Zie dit topic nu pas. Maar dit is echt slecht gedaan zeg. Wauw...

Denk ook niet dat je dit met polijsten weg krijgt. Schuren en opnieuw laten spuiten.
 
Iedereen zegt dat het niet met polijsten zal verdwijnen en dus heb ik besloten om het maar over te laten spuiten opnieuw. En hopelijk dit meer niet door een beunhaas.

Bedankt voor de uitleg allemaal. Enig idee wat een eerlijke prijs moet zijn voor overspuiten van een deel van de voorbumper en het voorscherm?
 
Rond de 300 euro. Wit.

Autoschade koenen hier in de buurt doet het voor 312 euro bij soortgelijke situatie op een mazda mx5.
 
En fatsoenlijke bedrijf rekent tussen de €200 en €300 per deel. Reken hier wel bij dat de spuiter/hersteller hier nog extra werk in moet steken om de ellende van een ander te fatsoeneren! Succes!
 
18j6gk.jpg




Iemand trouwens enig idee wat deze witte waas is? Lijkt een waas te zijn met druppelvlekken die juist niet bij de waas lijken te horen. Niet weggegaan tijdens een normale wasbeurt met spons en shampoo.

Voornamelijk op het dak en motorkap te vinden.
 
Bekijk bijlage 84975



Iemand trouwens enig idee wat deze witte waas is? Lijkt een waas te zijn met druppelvlekken die juist niet bij de waas lijken te horen. Niet weggegaan tijdens een normale wasbeurt met spons en shampoo.

Voornamelijk op het dak en motorkap te vinden.

Zie het niet goed op de foto maar aangezien het spuitwerk verder op de auto sta ik er niet raar van te kijken als dit spuitwaas is wat ontstaan is tijdens het afgeleverde werk.