• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MOHS verstandige keus zonder ervaring?

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
31
Blitterswijck
Beste mede-detaillers,

Al sinds een goed 5 tal jaren ben ik al bezig met het detaillen van auto's en sinds een tijdje spreekt mij de lakcoating systemen zoals die van Gyeon ontzettend aan. Overal op social media en vakbladen kom ik wel iets tegen over dit soort systemen. Dit kwam eigenlijk ook wel op het juiste moment want de tijd die ik kan besteden aan het detaillen van mijn eigen auto's is een heel stuk minder als voorheen.

Ik wil dus bij de 1e ervaring met een lakcoating met de Gyeon MOHS beginnen. Maar hoe denken jullie hier over, ik zelf verwacht de kwaliteiten naar een 5 jaar detaillen wel in huis te hebben maar misschien overschat ik mij zelf en onderschat ik juist het specialisme van het aan brengen van een dergelijke coating?

Graag zou ik in ieder geval één keer per jaar (ongeveer 6 a 7 maanden waarin de auto gebruikt wordt) de auto willen detaillen en later na alleen hoeven bijhouden.

Ik hoor graag van jullie.
 
Voor Mohs is eigenlijk maar één ding echt belangrijk en dat is dat de auto binnen moet kunnen staan. Ik heb zelf alleen ervaring met CanCoat en dat was erg makkelijk aan te brengen. Op de demodag van Gyeon afgelopen zondag is nog het één en ander uitelegd, en daaruit bleek nog maar eens dat het aanbrengen van een coating is zeker niet moeilijker is dan een wax of sealant. Als je 5 jaar ervaring hebt dan moet Mohs geen probleem zijn denk ik.
 
Mijn eerste coating die ik aanbracht was ook Mohs. Het is vrij goed te zien waar je bent en de beschrijving is erg duidelijk.

Puntje van Jansen is dat de auto idd binnen miet staan.
 
Heb nog wel wat sloop plaatwerk liggen. Daar zou ik inderdaad eens even op kunnen testen hoe het precies in zijn werk gaat.

Droge ruimte is geen probleem, heb een sleutelruimte die ruim voldoende is.

In princiepe zou het dus geen probleem moeten zijn. Binnenkort dan denk ik toch maar eens de stap zetten en er mee aan de slag gaan.
 
Ik ben nog maar 3 coatings verder sinds mijn eerste keer. Ook ik kan zeggen dat het met wat logisch verstand niet moeilijk of risicovol is.

Zowel de Nanolex als de MOHS vond ik prima te verwerken.


Greetz
 
Succes met je nieuwe project! Zoals al wordt aangegeven is het misschien wel handig om eerst te oefenen op bijvoorbeeld een oude motorkap. Hopelijk krijg je het snel onder de knie en kan je het daarna echt doen op auto's
 
het aanbrengen is geen probleem, het uitpoetsen doe ik met 2 doeken (afnemen en oppoetsen) zoals beschreven in de handleidingen
Wat ik gemerkt heb is dat je goede verlichting moet hebben zodat je kan nakijken of het goed uitgepoetst is.
Ook werken in kleinere stukken, een motorkap bvb die ik in 4 stukken, een deur in 2.

Verder is er eigenlijk niet veel aan als je goed nadenkt waarmee je bezig bent ;)
ook op joetjoep kan je wat handelingen bekijken
 
Hoi Dennis, veel bruikbare tips hierboven. Ikzelf zou niet gaan oefenen op en oude motorkap, daar is het product te duur voor vind ik.
Wanneer de auto goed voor behandeld is (stappenplan wassen kleien etc) dan is het goed te doen. Wel zorgen dat je genoeg doeken hebt om af te nemen en voor het uitpoetsen. Zelf gooi ik de gebruikte doeken gelijk in een emmer water het hierin een goeie scheut azijn.
Nadien alle doeken in de wasmachine wassen met Micro-Restore zijn ze weer als nieuw.
O ja, niet vergeten de lak goed te ontvetten met Gyeon Prep voor dat je met de coating begint.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Zou er ook mee willen beginnen.Hoeveel lagen moet je zetten en moet de wagen dan een tijdje droogstaan?
 
Hoi ik heb het volgende pakket gekocht, Q² Mohs 50ml + Q² Booster Kit.
Was toen een aanbieding. Ik heb hiermee twee auto's kunnen doen (Peugeot 2008 en een Aygo) elk voorzien van twee lagen Mohs en een laag booster. Met de booster kwam ik net niet toe, maar dit was 30ml. Advies is ook minsten twee lagen maar maximaal 3 lagen Mohs aan te brengen. De Booster mag na minimaal 1 uur over de Mohs heen aangebracht worden. Volgens de bijsluiter is de droogtijd tussen de 12 en 24 uur voor de Mohs. Booster is droog na 12 uur. Als je alleen Mohs op je auto aanbrengt adviseren ze na de droogtijd er Q2M Cure overheen aan te brengen. Ikzelf ben niet zo tevreden over de Cure. Is geen succes vind ik op mijn zwarte Peugeot (Noir Perla Nera) hoe ik het ook toepas het blijft vlekken geven. Voor de rest ben ik erg te spreken over de producten van Gyeon.
 
Bedankt Ivo's, zal die truc nog eens proberen. Laatste tijd gebruikte ik na het wassen, Gyeon wet Coat en na het drogen een laagje Quik Wax van Meguiar's dit gaf voor mij een perfect resultaat.
 
Voor de cure: 1 op 1 aanlengen met demiwater ;)

Is inderdaad de oplossing wanneer je steeds maar vlekken en vegen krijgt op je (meestal zwarte) auto.
Had hier ook last van, en afgelopen weekend Cure aangebracht na aanlenging 1:1 met demi-water, en geen vlekken na het aanbrengen opgemerkt.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Spuit je de Cure rechtstreeks op de auto? Het is beter dat je het op de mf doek spuit en vervolgens per paneel behandelt en met een andere mf doek droog wrijven.
 
Als je met Cure vlekken krijgt ligt dat volgens mij aan teveel product gebruiken. Ik gebruik Cure bij het drogen als volgt: Twee pufjes op de droge droogdoek om te beginnen met het dak, dan nog een pufje op de doek om de motorkap mee af te drogen en verder telkens één pufje voor een deur en spatbord. In totaal dus 7 tot 8 pufjes voor een hele auto.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's en N@vigator