• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen - Frisian

Frisian

Detailing trainee
30 apr 2020
3
25
Hallo! Mijn naam is Geert, nickname Frisian. Ik ben 30 jaar en woon het mooie Friesland! Ik rij nu (vooral mijn vriendin op dit moment...) sinds december 2018 in een zwarte BMW F20 120D met bijna alle opties. Heerlijke auto! Onder andere al 19" mbDesign velgen eronder gegooid en 40-40 verlaagd met veren van Eibach.
DSC05554.JPG

Hiervoor ongeveer 8 jaar, in een Golf mkIV gereden. Dat was mijn eerste auto. Hier lag eerst een V5 in, later omgebouwd naar V6 (alleen voorwiel aangedreven).
Ik ben in de vrije uurtjes graag met de auto bezig, en ben zuinig op. Ik heb mijn auto's auto's vrijwel altijd met de hand gewassen. Nouja, veelal deed ik dit... (ik zal het toch maar zeggen...) met een Leifheit autowasborstel met reservoir voor shampoo.
Enfin, na een klein ongelukje met de auto (alleen lakschade bestuurderskant) is de auto weer netjes hersteld door een erkend schadehersteller. Hierna heb ik de auto bij een poetsbedrijf gebracht en alle swirls e.d. zijn er weer uitgehaald en ze hebben er een lakbeschermer op gezet (welke of wat weet ik niet).

Al een tijdje aan het rondkijken op de website van CC en nu ook het forum ontdekt. Ik ben van plan om mijn auto voortaan middels het 2 emmer systeem te gaan wassen:
foamen;
afspuiten met HD;
velgen;
afspuiten met HD;
wassen middels 2 emmer systeem;
afspuiten met HD;
drogen.

Hiervoor ga ik bestellen:
2x 19l emmer van Grit Guard
2x Grit Guard
Btbm shampoo
Q2m silk droogdoek + Monello Senza
Monello Non-Ferro voor de velgjes
een kwastje voor de moeilijke plekjes
Ik heb goede berichten gelezen over de Poorboys Spray & Wipe. Een paar keer over de hele auto sprayen voor het drogen?
Een foam kit van Monello heb ik al ontvangen, samen met een incredemitt Wash Mitt.

En hierna kan ik gaan detailen.
Maar..... nu ben ik thuis super druk met een verbouwing en heb ik helaas veel minder tijd voor de auto en geen tijd om te kleien, polijsten, glazen en waxen... (ik heb ook nog geen machines hiervoor. Niet noodzakelijk maar wel super handig). Ik heb veel goede berichten gelezen over de Bathe+ shampoo. Kan ik deze veilig gebruiken met de foamlanse? Dus na de laatste keer afspuiten met HD de auto foamen met Bathe+ en direct weer afspuiten met HD.

Ik kijk uit naar jullie reacties en tips! :D
Groet, Geert
 
Mogge Geert,

Welkom hier. Gave BMW en gave projecten heb je gehad. Plaatjes graag!

Veel poets-, leer- en leesplezier.
 
Welkom Geert, mede-Fries.
Leuk verhaal heb je neergezet en de 1-serie ziet er zo heel erg tof uit.
Wat betreft je vraag over Bathe+, dit is een shampoo. Daar heb je niets aan in een foamlans. Daarvoor zal je een specifieke foam nodig hebben. Een favoriet van het forum is de Monello Artico Magico die ik zelf ook gebruik en heerlijk goed schuimt. De Bathe+ kan je gewoon gebruiken als een shampoo die je in je emmer doet en waarmee je de auto wast met je washmitt of dergelijke.
 
Welkom!

Bathe+ werkt juist heel erg goed in de foamlans.

Exact zoals je zegt. Na het wassen en afspuiten opnieuw foamen, maar dan met Bathe+. Als je de auto helemaal ingefoamd hebt, direct weer goed afspuiten en dan afdrogen. Uitkijken met de zon als de foam op je auto ligt!

Dit zorgt voor een mooi beschermlaagje over de gehele auto, inclusief alle moeilijk bereikbare plekjes. Standtijd is bij mij 3-4 weken...
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Welkom! Bathe+ kan je prima foamen na de wasbeurt inderdaad. Wel zsm afspoelen. Het product werkt direct dus het heeft geen tijd nodig om in te werken ofzo.
 
Ah, echt? Dat wist ik niet van de Bathe+. Het is dus niet ideaal als pre-wash zeg maar? Goed om te weten, wellicht ga ik het ooit eens gebruiken dan.
 
@FreddyW Het is zeker geen pre-wash. Ik vind het tevens ook een matige shampoo. Echter is het wel erg nutting om een net gewassen auto snel wat extra bescherming te geven door het te foamen. Qua werking is het dan vergelijkbaar met Aquafobia of WetCoat.
 
@FreddyW Het is zeker geen pre-wash. Ik vind het tevens ook een matige shampoo. Echter is het wel erg nutting om een net gewassen auto snel wat extra bescherming te geven door het te foamen. Qua werking is het dan vergelijkbaar met Aquafobia of WetCoat.
Duidelijk, weer wat geleerd. Dank je wel! Ga het eens een kans geven denk ik.
 
Welkom! Mooie verlaging hoor, staat goed.

Bathe+ als laatste stap wil ik ook gaan doen als 'booster' (zit nu in de winkelmand). Heb er goede berichten over gelezen en met een foamlans is het een koud kunstje.

De spray&wipe als drooghulp is denk ik overbodig als je bathe+ gebruikt op de auto. Dan denk ik zomaar dat je het effect van bathe+ beter kan benutten door de sheeting voor je te laten werken. Dat beetje water wat dan overblijft is met je senza zo weg!
 
Afgelopen week weer wat spulletjes binnen gekregen. Thanks voor de gratis emmer!

Adjustments.jpg


Vandaag maar uitgeprobeerd:
Foamen met artico magico met Kärcher K2. Ik vond de schuimlaag wel lekker dik. Ongeveer 1/4 verdund.
Afgespoten met de hd, velgen gedaan met Non-ferro van Monello en geborsteld met de wheel woolie. De velgen daarna afgespoten.
De insecten meuk ingespoten met Bug & Grime van Gyeon;
Gewassen met twee emmers. Sopje gemaakt met drie dopjes btbm van Dodo. Gaat lekker met de dikke incredimitt van Microfiber Madness.
Vervolgens weer afgespoten en de foamlans gevuld met Bathe+ van Gyeon. 1/10 verdund. Ook nu weer een mooie schuimlaag. Direct weer heel goed afgespoten, het effect van de Bathe+ is direct zichtbaar.
Gedroogd met de silk dryer van Gyeon en een paar spraytjes Spray and Dry van Poorboy's World.

Adjustments.jpg


IMG_2163.jpg


Nog even uitproberen welke verdunningen het beste zijn.