• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello foam lans defect +fix

Oldie

Detailing addict
2 dec 2020
35
50
Vandaag viel het me op dat ik geen sterk schuim kreeg ook bleef de tank vol.
Even logisch denken , begonnen bij de aanzuigdarm en daar bij het kogeltje zat wat vuiligheid boortje er doorheen en herstelt. Denk dat er bathe+ in opgedroogd was.
 
  • Leuk
Reactions: Epicurean
Ik spoel de Lancia 2.0 altijd door met water als ik er klaar mee ben.
En eens in de zoveel tijd trek ik 'em helemaal uit elkaar om hem goed schoon te maken.

20230216_112734.jpg


Alles in een bakje met wat Antikal (azijn werkt ook prima) om kalk op te lossen.
20230216_125124.jpg


Terug in elkaar zetten met hier en daar een likje vaseline zodat de boel soepel werkt en de rubber O-ringen niet uitdrogen.
20230216_130231.jpg


Onderhoud aan je hardware is net zo belangrijk als onderhoud van de auto.
 
@peterp - Per ongeluk in het verkeerde topic? (''Hebben we nog wat gedaan vandaag ofso?) :p

@nicknameless - Is het demonteren een beetje hufterproof? (Gezond verstand) Ik heb namelijk nog een Lancia 1.0 en heb die ooit wel eens uit elkaar gehaald, maar geen vet/Vaseline tussen de onderdelen gedaan. Merk nu dat de Lancia misschien toch wel weer een nieuwe beurt nodig heeft, maar het smeren kan niet met de ''normale'' Vaseline, toch? (Ik zie een blauwe pot van Griffon bij jou)
 
@Quantoxx,

Er staan op YT diverse how to's om een foamlance vergelijkbaar met de Lancia 1.0 uit elkaar te halen, te reinigen en weer in elkaar zetten.
De Griffon vaseline is van farmaceutische kwaliteit, net als het potje of tube die op het nachtkastje staat :laughing:
 
Ik spoel de Lancia 2.0 altijd door met water als ik er klaar mee ben.
En eens in de zoveel tijd trek ik 'em helemaal uit elkaar om hem goed schoon te maken.

Bekijk bijlage 167551

Alles in een bakje met wat Antikal (azijn werkt ook prima) om kalk op te lossen.
Bekijk bijlage 167552

Terug in elkaar zetten met hier en daar een likje vaseline zodat de boel soepel werkt en de rubber O-ringen niet uitdrogen.
Bekijk bijlage 167553

Onderhoud aan je hardware is net zo belangrijk als onderhoud van de auto.
En ik maar denken dat ik goed bezig ben omdat ik m'n auto was
 
  • Grappig
  • Leuk
Reactions: Eendje en RedCat
Ik spoel de Lancia 2.0 altijd door met water als ik er klaar mee ben.
En eens in de zoveel tijd trek ik 'em helemaal uit elkaar om hem goed schoon te maken.

Bekijk bijlage 167551

Alles in een bakje met wat Antikal (azijn werkt ook prima) om kalk op te lossen.
Bekijk bijlage 167552

Terug in elkaar zetten met hier en daar een likje vaseline zodat de boel soepel werkt en de rubber O-ringen niet uitdrogen.
Bekijk bijlage 167553

Onderhoud aan je hardware is net zo belangrijk als onderhoud van de auto.
Zou je de antikal/ azijn niet kunnen gebruiken om door te spoelen?
 
Ik heb een Lancia V1 die ik nu een jaar of 10 heb en wekelijks minimaal 1x gebruik.

Deze spoel ik na gebruik door met 50 -75 ml schoon water en ik heb daar nog nooit gezeur mee gehad.
 
De ringetjes zijn waarschijnlijk geen natuurrubber
De gebruikelijke alternatieven kunnen wel tegen wat zuur
En anders tegen die tijd vervangen.

Overigens wordt kalk ook zacht in een sterke oplossing van keukenzout
 
Ik heb een probleem met mijn Lancia V2. Van het ene op het andere moment zit er ergens een blokkade, er komt niks meer uit. De HD-reiniger slaat ook af. Ik gebruik hem i.c.m. een Pistola Corta. Het lijkt alsof hij iets vaccuum trekt, want het loshalen van de snelkoppeling gaat daarna ook lastig. Het ligt niet aan de HD-reiniger of de Corta, want die werken nog. Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?